Gå til innhold

Problemer med lyd i Mint Debian Edition (Debian testing)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kommer over et problem i Linux Mint Deban Edition 64-bit. Mulig jeg har hatt et likende problem i Ubuntubaserte versjoner tidligere også, men jeg er ikke sikker på om det er det samme.

 

I allefall, jeg merka en dag at jeg mista lyden i Spotify via Wine. Jeg merka også at jeg har mista lyden i f. eks Rythmbox og andre programmer, men jeg har fortsatt lyd i Flash. Spotify har jeg også fått tilbake etter at jeg slette .wine og la til WINEARCH=32 i .bashrc.

 

Et annet problem er når jeg logger på og jeg får opp loginskjermen til Gnome. Den skal i prinsippet spille av en lyd tror jeg, men jeg får en slaks skurrelyd på noen sekunder i stedet.

 

Det eneste jeg vet er at jeg har et Intel HDA integret kort, skal se om jeg finner ut mer.

 

Nå er jeg ikke sikker på hva jeg skal gjøre videre? Det ser ut som om det er lastet en del relaterte drivere, jeg kan godt poste lsmod | grep hda hvis det trengs? Jeg har lyd, så driverene er der. Må i såfall være en bug, men jeg tviler litt.

 

Edit: Nå kom lyden tilbake Rythmbox, men forsvant i Spotify. Fikk Spotify tilbake igjen ved å lukke Rythmbox. Dette skjer også omvendt. Ser ut som om det går omvendt og.

 

Kanskje det ikke var så tungt som jeg trodde, har lest om andre som har likende problemer med Spotify i allefall. Den durelyden ved login og en del andre problemer skjønner jeg meg fortsatt ikke på enda.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...