Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangs bil 300k-400k


FarAway

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk.

 

Tiden har kommet for at jeg skal skaffe meg min første bil!(Wuhu)

Har mellom 300k-400k til disposisjon.

 

Preferanser;

Diesel

Automat

Må se litt sporty ut, ikke noe konebil.

100+hk er jo greit.

Har fått det for meg at bilen jeg skal ha må ha eksospotter på

begge sidene av bakenden.(Det kan vel også fikses på senere?)

 

Noen tips til en førstegangskjøper? :)

Takk for all help!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alfa Romeo 159 1.9 JTD 120hk eller 150hk, avhengig av hvor mye du vil bruke. SW eller Sedan må du velge selv, men i den klassen kan du få en fin en fra 2007+ med mye utstyr og muligens Ti-pakke(must, større felger, senk, bedre demping og bremser og dobbelt enderør på SW).

 

Uten tvil den bilen som ser mest sporty ut og er forholdsvis praktisk!

 

Ikke kjøp Auda.

Lenke til kommentar

300-400k til førstebil høres helt på trynet ut. Førstebilen er en bil du skal lære å kjøre i, og som du helt sikkert kommer til å skade på en eller annen måte, så du burde helt klart revurdere dette.

Kjøp deg heller en bil det ikke er så farlig med, og kjør denne i to tre år, så kan du begynne å tenke på en skikkelig bil, for da nærmer du deg å bli en god sjåfør ;) (kanskje)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sjekket litt i andre av trådstarters tråder/innlegg. Siden han er såpass ung (ca 18) og har skrytt av å kjøre rundt dobbelt så fort som tillatt på moped, kan det være lurt å anbefale ham en bil han ikke vil ta livet av, hverken seg eller andre (med andre ord noe som ikke er fullt så rask).

 

Men nå kan tråden også være en troll-tråd (og/eller evt. tidligere innlegg). I tilfelle så har han fått mange på limpinnen. Gratulere.

Lenke til kommentar

Nei, var ikke det jeg mente heller. 320 e92 har 170hk ca. Og 170 er vel ikke så sportselig akkurat

Kanskje ingen muskelbil akkurat, men med bensinmotor og manuelt gear kan 170 hk være sportslig etter min oppfatning.

 

Jo kan jo det om man har en liten mini feks. Men i en 1,5tonn sedan eller coupe så er det ikke så sportslig

 

Men nok om det. Var bare ment som en spøk siden du disset traktormotorer :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...