Gå til innhold

Trenger bedømmelse her!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å lage ei side for en menighetsweekend til høsten. Da er det klart at sida må være informativ, fremfor "trendy" eller moderne...

Adressa er: home.online.no/~aa-bogno . Adressa finnes også i signaturen min.

 

Har noen noen forslag til hvordan jeg kan friske den opp, eller forbedre den?

 

Har laga den med Telenor's hjemmesidegenerator, og da blir det plutselig litt vanskelig å få til gode sider... :roll: Har ikke Frontpage eller noen tingen...

 

Takker for alle svar! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lær deg HTML og skriv hjemmesiden i Notepad!

Bruk iallefall ikke Telenor sin generator, heller Namo Webeditor eller Dreamweaver.

Den siden likte jeg egentlig ikke.

- Siden er litt for bred til at den kan vises i 800x600, fiks det!

- Utrolig stygg counter. Gammaldags og dum.

- Logoen er ikke akkurat av beste kvalitet.

- Litt skrikende ahover farge på menyen

Lenke til kommentar

Det grå feltet burde iallfall få en annen farge. En lys blanding mellom den grønnfargen og noe grått hadde kanskje gjort seg.

 

Ville ha flyttet menyen så den stod midt i det grønne...

 

Åpta-logoen er altfor hardt komprimert. Hm.. har du brukt Paint?

 

Hover-effekten i menyen var kanskje litt for sterk. Hva om du hadde brukt en blanding mellom grønn og grå der og? (lys)

 

 

 

Har aldri prøvd slike generatorer, men det innebærer vel at den blir ganske lik 482 andre sider, ikke? :wink:

Lenke til kommentar
Lær deg HTML og skriv hjemmesiden i Notepad!

Bruk iallefall ikke Telenor sin generator, heller Namo Webeditor eller Dreamweaver.

Den siden likte jeg egentlig ikke.

- Siden er litt for bred til at den kan vises i 800x600, fiks det!

- Utrolig stygg counter. Gammaldags og dum.

- Logoen er ikke akkurat av beste kvalitet.

- Litt skrikende ahover farge på menyen

 

Hvordan kan jeg lære HTML? Noen her som kan hjelpe, eller må jeg lese og studere i tre lange år og ta designstudie med det samme?

 

Telenor sin generator er ikke no' god. Vet det, men fikk liksom 25 MB hjemmeside med NYE Online ADSL.

 

Ja, har overdrevet i bruken av Paint i dette tilfelle.

 

Må ærlig talt si at sida ikke er like pen som jeg hadde planlagt den til å være...

 

- - -

 

Går det ann å lære seg slikt uten å gå på kurs og studier og den skiten der? :shrug:

 

- - -

 

logoen kan gjerne lages på nytt, med font-smoothing.

 

Som vil si? Kan ikke så mye om det her.

 

- - -

 

Ville ha flyttet menyen så den stod midt i det grønne...

 

Går ikke ann i Telenor-generatoren...

 

EDIT:

Prøvde å åpne den i Opera, og der var den ganske fukka...

Lenke til kommentar

først og fremst, bytt til Paint shop pro (psp).. downloades gratis fra www.jasc.com .. det er ti millioner hakk bedre enn hva paint er.

 

det jeg mente med logoen, var at overgangen fra svart og hvitt kunne vært mykere, sånn at man ikke ser hakkene i fonten så godt. hvis psp ikke har forandret seg så mye siden sist jeg brukte det, skal du ha en innstilling i font-verktøyet hvor du kan velge dette (smoothing eller noe sånt).

 

hva det gjelder html, er det beste rådet jeg kan gi deg, å finne en relativt enkel side du syns ser bra ut, kopiere hele sulamitten på hd'en, og bytte ut bilder, table/font/etc.-verdier til du begynner å skjønne hvordan ting henger sammen. tables er forøvrig helt geniale når det kommer til oppbygning av siden.. vel verdt å lære seg, først som sist.

 

http://www.htmlgoodies.com/ er en fin side du kan sjekke ut, forresten.

Lenke til kommentar
Den siste posten din hjalp mye, psilocybe.

 

Noen gratis-programmer som kan hjelpe meg i å lage ei okei hjemmeside? Laste ned Frontpage fra Kazaa? Andre forslag?

 

Har funnet ei side jeg vil "kopiere". Sida er www.tenoase.no.

NEI!

Frontpage er ett stort skritt i HELT FEIL retning.

Lære deg HTML og skrive i notepad sa jeg.

Uansett, å laste ned Frontpage fra Kazaa er ulovlig, så det kan jeg ikke anbefale deg.

Og du burde ikke kopiere en side, det kan skape problemer.

Lenke til kommentar
Den siste posten din hjalp mye, psilocybe.

 

Noen gratis-programmer som kan hjelpe meg i å lage ei okei hjemmeside? Laste ned Frontpage fra Kazaa? Andre forslag?

 

Har funnet ei side jeg vil "kopiere". Sida er www.tenoase.no.

NEI!

Frontpage er ett stort skritt i HELT FEIL retning.

Lære deg HTML og skrive i notepad sa jeg.

Uansett, å laste ned Frontpage fra Kazaa er ulovlig, så det kan jeg ikke anbefale deg.

Og du burde ikke kopiere en side, det kan skape problemer.

 

Da var jeg på villspor...

Men hvordan kan jeg lære meg HTML og skrive i Notepad?

Lenke til kommentar

det beste er som sagt å rote litt rundt i html-koden til en side du liker, bare for å finne ut hvordan ting funker. notepad eller andre tilsvarende programmer (liker spesielt godt editpad) og gode kunnskaper om html er alt du trenger, egentlig. frontpage gjør ting lett i begynnelsen, men du lærer ikke på langt nær like mye av det, som du gjør ved å rote litt med html.

Lenke til kommentar
Kan jeg laste slikt opp til hjemmesiden min hos Telenor? Hvordan?

 

Har noe på gang allerede! Sikkert ferdig til høsten...

Hvorfor må du på død og liv ha hjemmesiden din hos telenor?

Her finner du ikke mindre en 169 gratis webhoster:

www.internetplads.dk .

Du kan sannsynligvis laste opp med et ftp-program.

 

EDIT: endra noen skriveleifer.... :D

Lenke til kommentar
Men tror home.no holder i ditt tilfelle.

 

Hmmm? :-?

Han mener vel at du ikke høres ut som du trenger andre funksjoner enn det som er på home.no. Php, for eksempel, har du ikke på home, men det er kanskje ikke så stort tap hvis du ikke skal bruke det likevel.

EDIT: Yep.. :wink:

 

Ellers er det en mulighet å bruke Dreamwaver eller noe liknende for å lage siden. Dreamwaver har er i likhet med Frontpage en WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Du kan likevel når som helst skifte til "kode-mode" eller til og med se begge "modene" samtidig. Dreamwaver kan du laste ned en 30-dagers trial på på nettsidene til Macromedia.

Lenke til kommentar
Men tror home.no holder i ditt tilfelle.

 

Hmmm? :-?

Han mener vel at du ikke høres ut som du trenger andre funksjoner enn det som er på home.no. Php, for eksempel, har du ikke på home, men det er kanskje ikke så stort tap hvis du ikke skal bruke det likevel.

EDIT: Yep.. :wink:

 

Vet hva han mente. Visste bare ikke om han mente at jeg var dårlig. :cry: Neida, er det. :p

 

Ellers er det en mulighet å bruke Dreamwaver eller noe liknende for å lage siden. Dreamwaver har er i likhet med Frontpage en WYSIWYG-editor (what you see is what you get). Du kan likevel når som helst skifte til "kode-mode" eller til og med se begge "modene" samtidig. Dreamwaver kan du laste ned en 30-dagers trial på på nettsidene til Macromedia.

 

Skal prøve Dreamweaver... *laster ned Dreamweaver*

 

EDIT:

Site tempoarely unaviliable.

Sikkert skriveleif, men gi en lang kjøss...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...