Gå til innhold

Trenger bedømmelse her!


Anbefalte innlegg

Neida, mente ikke at du var dårlig! :smile:

Mente bare at du ikke hadde bruk for foreksempel php...

 

Og Mikka: Microsoft påstår at FP er en WYSIWYG-editor, men det er nok litt feil...

Tegner du en tabell, så får du ikke en tabell, men masse spaghettikode. 8) :D:p:lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

start.no sine hjemmesideplasser som gir deg adressene home.no.net/brukernavn er ihvertfall jeg nokså fornøyd med, serverene er etter mine opplevelser kjappe, og har støtte for blandt annet php, om dette skulle bli aktuelt i fremtiden. I tillegg så er det jo såklart gratis.

 

Hvordan lære html?

Gjør som tidligere sagt, få noen til å lage en lett side til deg, det meste innen html er veldig simpelt.. du vil kjenne igjen filnavn i koden med engang du begynner.. du ser at det står f.eks img src=bilde.gif .. da bytter du ut bilde.gif med ett annet filnavn.. og ser hva som skjer, osv. Det samme med linker. bytter ut filnavnene. Da har du ihvertfall fått bittelitt mer forståelse. Etterhvert kan du prøve å utvide med andre ting. Html er ikke akkurat ett komplisert språk, og er i utgangspunktet nokså logisk oppbygd, etter mine erfaringer ihvertfall. Kan hende jeg tar feil? Når du skal lære deg html, så begynn med det enkle, ikke begynn å mekk på en side med 100 tabler. Begynn med en rein side med enkle koder, så forstår du mer etterhvert!

Lenke til kommentar

Huff, den HTML koden på siden din hadde mye feil. Har mekka sammen noe du heller kan bruke, hvis du vil. Innholdet blir akkurat det samme, bare "riktigere"...

 


<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Welcome to Dunestar Ground :: home.no/dunestar :: This site is under construction</title>

</head>

<body background="pictures/bg.jpg" onLoad="window.open('under_construction.htm', 'popup', 'width=300 height=240')">

<center> 

<br>

<table width="800" border="0" cellspacing="5" cellpadding="20">

<tr>

<td width="200" style="background-image: url(pictures/menu02.jpg);">

</td>

<td width="600" bgcolor="#CFDFF8">

<p style="font-family:Handwriting, Choc ICG, Sydnie, Westminster;font-size:145%">Welcome to Dunestar Ground</p>

<p style="font-family:Verdana;font-size:8pt">

<b>Design:</b><br>

<br>

Å jobbe ut ifra dette, skal vel ikke være så dumt?<br>

Eller?<br>

<br>

Er jo rent og pent og enkelt, og designet skal være så enkelt som mulig.<br>

<br>

Forslag til forbedringer? Andre fargevalg?<br>

<br>

<hr>

Håper dere har fått litt innblikk i hvordan min webside blir.<br>

Jeg takker for alle kommentarer. Både negative og positive.<br>

<br>

I <a href="http://forum.amobil.no/viewtopic.php?p=1039775#1039775">denne</a> posten kan du gi din kommentar.

</td>

</tr>

</table>

</center>

</body>

</html>

Lenke til kommentar
Huff, den HTML koden på siden din hadde mye feil. Har mekka sammen noe du heller kan bruke, hvis du vil. Innholdet blir akkurat det samme, bare "riktigere"...

 


<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<title>Welcome to Dunestar Ground :: home.no/dunestar :: This site is under construction</title>

</head>

<body background="pictures/bg.jpg" onLoad="window.open('under_construction.htm', 'popup', 'width=300 height=240')">

<center> 

<br>

<table width="800" border="0" cellspacing="5" cellpadding="20">

<tr>

<td width="200" style="background-image: url(pictures/menu02.jpg);">

</td>

<td width="600" bgcolor="#CFDFF8">

<p style="font-family:Handwriting, Choc ICG, Sydnie, Westminster;font-size:145%">Welcome to Dunestar Ground</p>

<p style="font-family:Verdana;font-size:8pt">

<b>Design:</b><br>

<br>

Å jobbe ut ifra dette, skal vel ikke være så dumt?<br>

Eller?<br>

<br>

Er jo rent og pent og enkelt, og designet skal være så enkelt som mulig.<br>

<br>

Forslag til forbedringer? Andre fargevalg?<br>

<br>

<hr>

Håper dere har fått litt innblikk i hvordan min webside blir.<br>

Jeg takker for alle kommentarer. Både negative og positive.<br>

<br>

I <a href="http://forum.amobil.no/viewtopic.php?p=1039775#1039775">denne</a> posten kan du gi din kommentar.

</td>

</tr>

</table>

</center>

</body>

</html>

 

Hvorfor i all verden henge seg opp i kodinga? Hvordan ser sida ut? Helt enkelt!

 

Tror en del av dere har godt av litt luft...

Lenke til kommentar

Bra koding er litt viktig .. Heller ha minimalt med kruseduller å bare det som trengs.. foreksempel en kompis lagde en side med pittelitt tekst i word å lagra som html dokument .. selveste innholdet på siden kom ikke før på linje 114 i koden :D (innholdet var et bilde på toppen å 6-7 injer med blå tekst) å størrelsen på filen var cirka 8kb.. jeg skrev siden på nytt å da ble den på under 1kb om jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
Så då... /me laga et *.txt dokument som tok 400MB... der var det altformasse rot.

 

Det beviser at det er viktig å ha "clean" kode, for ellers blir det berre surr og alt tar for masse plass...

 

400mb? Hva var skriften laget av? bly?

Lenke til kommentar

sett av noen dager (kanskje en uke) i livet ditt og les så mye du kan få til på w3schools.org om xhtml og css...

 

selvfølgelig lærer du ikke alt (ikke i nærheten engang) av det som kan gjøres med xhtml og css på så kort tid, men hvis du gjør som jeg skrev vil du ihvertfall ha kommet Veldig mye lengre enn du tydeligvis er nå.

 

jeg har drevet med html og css i rundt 7 år, begynte å skrive xhtml for ca 2/3 år siden og har etter vært lært meg å skrive dette helt riktig etter standarden på første forsøk hver gang, dette tar selvfølgelig tid, men start ihvertfall med å lese grunnregler og lignende, og når du kommer igang med skrivinga bruk validator.w3.org flittig, da får du rene koder og du lærer deg etterhvert å luke ut forskjellige feil på egen hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...