Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Krøll med netcom


Balthier

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er for tiden abbonent hos netcom youngtalk.

Det betyr at jeg blir fakturert ca 200 i måneden.

Nå har jeg et nummer som jeg ikke bruker så mye, men som jeg allikevel liker. Siden bindingstiden er utgått, vil jeg gjerne stoppe youngtalk abbonomentet.

Saken er den at det på dette nr har fyllt seg opp ca 1000,- å ringe for over tid som jeg gjerne vil beholde så derfor vil jeg ikke skifte operatør helt ennå. JEg vil altså ha netcom sånn at jeg kan bruke ringetiden.

 

En enkel sak tenkte jeg, men da jeg ringte netcom for å stoppe abbonomentet, sa de at da måtte de avslutte hele kortet, slik at oppspart kreditt også gikk bort. Jeg fikk ikke stoppe abbonomentet og beholde kontantkortet. Det var ikke mulig fordi det fortsatt foreligger en regning på ca 400,- på det samme kortet, og det måtte de ha for å kunne skifte abbonoment.

Så da måẗte jeg betale for at jeg kunne avslutte abbonomentet. Greit nok.

Saken er den nå at jeg har betalt men så ser jeg i dag at jeg har fått en regning på enda 400,-

 

Er det lov å holde en slik praksis? Jeg merker at jeg er rimelig provosert over denne virksomheten som bedrives hos netcom.

 

Tenker jeg skal ringe dem i morgen å la de få høre, men les nå dette, og fortell meg hva dere synes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si det er vanskelig å se hva det er du egentlig blir provosert av.

 

Ett lite utdrag fra vilkårene:

 

"..Eventuell innestående restsaldo for abonnement med fast månedlig fakturabeløp hvor hele månedsbeløpet kan benyttes til eget forbruk, f.eks. Young Talk, slettes som for forhåndsbetalte abonnement ved oppsigelse, samt overføres til nytt abonnement ved eventuell overdragelse eller endring, men utbetales ikke.."

 

Det utestående beløpet vil altså bli slettet med mindre du tegner et nytt eller overdrar abonnementet. Jeg vil si at det ville hvert meget spesielt hvis ikke netcom var dekket bak slike vilkår.

 

Når det gjelder dine regninger på 400,- x 2 så får du spesifisere litt nærmere. Det er jo ikke mulig å si noe om "praksisen" uten å ha litt mer info..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
Når det gjelder dine regninger på 400,- x 2 så får du spesifisere litt nærmere. Det er jo ikke mulig å si noe om "praksisen" uten å ha litt mer info..

 

Er nok ikke noe mer å legge til.

 

Hvis noen andre her innehar de grunnleggende norskkunnskapene til å forstå problemstillingen her, er de fri til å svare.

 

Jeg ringer i hvert fall netcom i dag for å spørre hva i huleste som foregår der borte.

Lenke til kommentar

Etter nærmere omtanke ser jeg at problemet kan forvirres grunnet min noe kaotiske setningsstruktur. Jeg prøver igjen.

 

Hvis en person har et telefonabbonoment med youngtalk, der han har spart opp 1000 å ringe for på kortet, kan han da avslutte youngtalkabbonomentet og skifte til et rent kontantkort selv om han har et beløp utestående på youngtalkabbonomentet?

 

Se for eksempel at han ikke har råd til å fortsette youngtalkabbonomentet, som så lenge det eksisterer kommer til å påbygge seg med 200 i måneden. Når han omsider har råd til å betale det utestående fra de forrige måneder, kommer det nye regninger på 200, som han så må vente enda litt til med å betale. På denne måten oppstår det en ond sirkel hvor kunden aldri vil bli fri.

 

Den eneste løsningen som blir forespeilet er å avslutte hele kontoen med telefonummeret. Da mister kunden også de 1000 som han har til gode å ringe for. Det eneste kunden vil, er å skifte fra youngtalk til vanlig kontantkort, gjøre opp sine utestående regninger og beholde sine 1000 å ringe for.

 

Hva sier folket?

Lenke til kommentar

Små gretten eller :thumbdown: .Heldigvis så har jeg noe som kommer til å gjøre dagen din enda værre..

 

Hvis en person har et telefonabbonoment med youngtalk, der han har spart opp 1000 å ringe for på kortet, kan han da avslutte youngtalkabbonomentet og skifte til et rent kontantkort selv om han har et beløp utestående på youngtalkabbonomentet?

 

NEI! Du må tegne et abonnement basert på etterfakturering, eller overdra abonnementet til en annen person for at krediten skal kunne opprettholdes. Som jeg skrev tidligere: Jeg vil si at det ville hvert meget spesielt hvis ikke Netcom var dekket bak slike vilkår.

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Ok. Takk. Har skiftet operatør til OneCall kontant. 1000+ ringekontant ned i avløpet, men det er satans verdt det for å bli kvitt den dritten som NetCom AS er.

 

Takker for din insikt C-Angel. Nytt abbo blir opprettet innen en uke regner jeg med, så hvis noen ikke har noe å tilføye før dette tidspunkt er over, tal nå eller for alltid hold din stillhet.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...