Gå til innhold

Bygde om objektivet til kaffekopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle tro det å bruke en sensor som kaffekopp funker dårlig,men hva vet jeg som ikke drikker kaffe :)

Det var bare et lite stikk til Asbjeurn som sa at det måtte være fullframe objektiv for at det skulle være skikkelig. Jeg ville bare eskalere det med objektiver for større sensorer og klarte det vist fint. :)

 

Et normalobjektiv (80 f/4 eller noe i den duren) er jo ikke akkurat noen liten kopp. Mer nuddelsuppeskål. For ikke å snakke om lett tele til mellomformat. Eller ennå større sensorer, sånn som den 205 x 205 mm Canon-sensoren. Sistnevnte regner jeg med har et normalobjektiv i vektklassen 5-10 kg og lett tele i klassen godt over 10 kg.

Lenke til kommentar
Skulle tro det å bruke en sensor som kaffekopp funker dårlig,men hva vet jeg som ikke drikker kaffe :)

Det var bare et lite stikk til Asbjeurn som sa at det måtte være fullframe objektiv for at det skulle være skikkelig. Jeg ville bare eskalere det med objektiver for større sensorer og klarte det vist fint. :)

Jaja, det var no ikkje nødvendig å stikka til meg for den der. Innlegget mitt var nokså satirisk meint.

 

Uansett, skal ein ha laga ein kopp av eit objektiv, så må ein jo supplera med å få laga ein termos av dette:i_195792-564x376.jpg

På displayet får ein sjølsagt info om kor mykje som er på termosen, temperatur både på innhaldet og lufttemperatur ute, kor mykje temperaturen på innhaldet går ned per time, kor mykje du tømte i siste koppen, kor mykje du gjennomsnittleg tømmer i kvar kopp, kor mykje kaffi du drikk per time + +

 

:cool:

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...