Gå til innhold

Har du iphone? sjekk regningen!


Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke bare apple fix the problems?

Sett bort ifra det vi diskuterer her (ukjent databruk), har iPhone andre problemer med bruk av 3G?

 

Uff. Kom det med en "s" for mye? Burde det stå "problem" eller tenkte jeg på antenneproblemer og nærsensorproblemer i samme sekund? Jeg vet sannelig ikke. Beklager at jeg gjorde en feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff. Kom det med en "s" for mye? Burde det stå "problem" eller tenkte jeg på antenneproblemer og nærsensorproblemer i samme sekund? Jeg vet sannelig ikke. Beklager at jeg gjorde en feil.

Jeg spurte fordi jeg ikke kom på andre kjente problemer relatert til bruken av 3G, ettersom du nevnte 3G i innlegget ditt. Var det virkelig et så dumt spørsmål at du må ty til sarkasme?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff. Kom det med en "s" for mye? Burde det stå "problem" eller tenkte jeg på antenneproblemer og nærsensorproblemer i samme sekund? Jeg vet sannelig ikke. Beklager at jeg gjorde en feil.

Jeg spurte fordi jeg ikke kom på andre kjente problemer relatert til bruken av 3G, ettersom du nevnte 3G i innlegget ditt. Var det virkelig et så dumt spørsmål at du må ty til sarkasme?

 

Ikke vær så nærtagende. Jeg svarte etter beste evne. Med et snev ar sarkasme. Såpass må tåles.

Lenke til kommentar

Uff. Kom det med en "s" for mye? Burde det stå "problem" eller tenkte jeg på antenneproblemer og nærsensorproblemer i samme sekund? Jeg vet sannelig ikke. Beklager at jeg gjorde en feil.

Jeg spurte fordi jeg ikke kom på andre kjente problemer relatert til bruken av 3G, ettersom du nevnte 3G i innlegget ditt. Var det virkelig et så dumt spørsmål at du må ty til sarkasme?

 

Sarkasme er forløperen til "lista" hans. Still et oppfølgingsspørsmål til, så skal du få se :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan jo undre seg over at ikke alle operatørene opererer med maxpris pr. døgn for datatrafikk slik som feks. Telenor. Slike kundeerfaringer og overskrifter medfører jo kun at en blir skeptisk til operatøren når en leser om de, og de taper nok mer på slike saker i form av negativ omtale enn de tar inn i inntekter.

 

Det burde være mulig for OS uviklerne å implementere verktøy som lar brukerne styre datatrafikk bedre. Og ikke minst se hvilke programmer som har brukt datatrafikk. Men det er kanskje ikke et så stort problem ellers i verden som i norge?

 

Jeg har et abonnement på datatrafikk i Frankrike som jeg bruker når jeg er der. Kostnaden for datatrafikk er vesentlig lavere. Jeg vil si rundt en fjerdedel av hva det er i Norge.

Lenke til kommentar

Det finnes mange gratis og noen rimelige datatellere til iPhone. Mange av disse kan gi deg varsler for grenser du setter selv. En kjekk ting for å følge med på databruken. Jeg har testet er par. Det jeg legger merke til er at iPhone sin innebygde teller ikke teller en brøkdel av hva de andre tellerne gjør. Når jeg sammenligner forbruket med mobilregningene er det appsene som stemmer best. iPhone sitt innebygde datateller er ubrukelig.

Lenke til kommentar

Galoperende datatrafikk er et iPhoneproblem. Bevisstløse brukere er det ikke. Jeg synes bedriften også i dette tilfellet har en opplysningsplikt til sine bevisstløse ansatte om at datatrafikk slås av i utlandet.

 

Hos oss kan vi bruke datatrafikk for 400 i uka når vi er i utlandet. Det er opp til hver og en å passe på dette. Hvis man ikke forstår hvordan så må man la det være.

Lenke til kommentar

Sjokk her også! Fikk melding ifra telenor at jeg hadde brukt 150mb datatrafikk og grensen har jeg på 200 mb. Etter to dager fikk jeg ny melding fra telenor, jeg har oversteget 200 mb datatrafikk. Og jeg installerte NRK appen i den perioden! Men den er nå FJERNET ifra min Iphone iallefall. Håper at det er denne appen som har laget "krøll" på Iphonen min. Er kjedelig når man plutselig får høye telefon regninger uten å være klar over det. Blir det slike overaskelser igjen, så blir det å legge Iphonen pent og pyntelig i esken sin å legge den bort, så å tørke støv av min gammle Sony Ericsson K750I !!

Lenke til kommentar

Sjokk her også! Fikk melding ifra telenor at jeg hadde brukt 150mb datatrafikk og grensen har jeg på 200 mb. Etter to dager fikk jeg ny melding fra telenor, jeg har oversteget 200 mb datatrafikk. Og jeg installerte NRK appen i den perioden! Men den er nå FJERNET ifra min Iphone iallefall. Håper at det er denne appen som har laget "krøll" på Iphonen min. Er kjedelig når man plutselig får høye telefon regninger uten å være klar over det. Blir det slike overaskelser igjen, så blir det å legge Iphonen pent og pyntelig i esken sin å legge den bort, så å tørke støv av min gammle Sony Ericsson K750I !!

 

Neida... avinstallerte NRK appen og var i god tro, så sjekket jeg telenor fakturaen idag igjen. Uten at jeg har brukt telefonen med å ringe, sende sms og bruke datatrafikk, samt at jeg har slått av mobildata, så har jeg da brukt ca 15 kroner!! Leste en artikkel om at epost kontoen kan også være en årsak til dette!? Så nå er den også slettet.. Må man virkelig ha abonnement med spesifert stor datatrafikk tilgang "500mb+++" ?? Hvordan skal man ellers bruke sånne type telefoner uten å må værre redd for å få skrekk regninger?? Her er nå de fleste programmer slettet, push knappen avslått, mobildata knappen avslått, epost kontoen slettet, 3G avslått, stedtjenester avslått! Nei, dette var ikke forventningen min til å bruke Iphone :(

Lenke til kommentar

Sjokk her også! Fikk melding ifra telenor at jeg hadde brukt 150mb datatrafikk og grensen har jeg på 200 mb. Etter to dager fikk jeg ny melding fra telenor, jeg har oversteget 200 mb datatrafikk. Og jeg installerte NRK appen i den perioden! Men den er nå FJERNET ifra min Iphone iallefall. Håper at det er denne appen som har laget "krøll" på Iphonen min. Er kjedelig når man plutselig får høye telefon regninger uten å være klar over det. Blir det slike overaskelser igjen, så blir det å legge Iphonen pent og pyntelig i esken sin å legge den bort, så å tørke støv av min gammle Sony Ericsson K750I !!

 

Neida... avinstallerte NRK appen og var i god tro, så sjekket jeg telenor fakturaen idag igjen. Uten at jeg har brukt telefonen med å ringe, sende sms og bruke datatrafikk, samt at jeg har slått av mobildata, så har jeg da brukt ca 15 kroner!! Leste en artikkel om at epost kontoen kan også være en årsak til dette!? Så nå er den også slettet.. Må man virkelig ha abonnement med spesifert stor datatrafikk tilgang "500mb+++" ?? Hvordan skal man ellers bruke sånne type telefoner uten å må værre redd for å få skrekk regninger?? Her er nå de fleste programmer slettet, push knappen avslått, mobildata knappen avslått, epost kontoen slettet, 3G avslått, stedtjenester avslått! Nei, dette var ikke forventningen min til å bruke Iphone :(

Mestepartene av funksjonene på slike telefoner baserer seg på at du er på nett. Hvorfor kjøpte du en slik telefon?

Lenke til kommentar

Får du en regning på NOK 150.000,- i løpet av 3 dager, så har du gjort mer enn å sjekke e-post og la fjesbok oppdatere seg. Sannsynligvis noen som har surfet pr()n på asiatiske servere uten å tørre innrømme det... :!:

 

Skjønner ikke det er mulig, selv om mobilen laster ned 24 timer i døgnet.

Tja, telenor tar 112.50/MB. Det vil si at du må laste ned 1.5GB for å oppnå en slik pris.

 

Noen timer på youtube og et par refresher på VG så er du godt på vei dit.

Lenke til kommentar

Får du en regning på NOK 150.000,- i løpet av 3 dager, så har du gjort mer enn å sjekke e-post og la fjesbok oppdatere seg. Sannsynligvis noen som har surfet pr()n på asiatiske servere uten å tørre innrømme det... :!:

 

Skjønner ikke det er mulig, selv om mobilen laster ned 24 timer i døgnet.

Tja, telenor tar 112.50/MB. Det vil si at du må laste ned 1.5GB for å oppnå en slik pris.

 

Noen timer på youtube og et par refresher på VG så er du godt på vei dit.

 

Sinnsyke priser, brukte selv litt data i Hellas i fjor men fikk heldigvis sms fra Telenor når jeg overskred 500kr. Kunne nok gått på en smell selv faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...