Gå til innhold

Kreasjonisme og intelligent design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange, i studentbyen min har jeg to naboer og mine bedre venner her som er absolutt for. Dog jeg er ikke "helt" enig... Og det er vel kanskje mer et amerikansk fenomen?

Ja, det er i stor grad det. Derfor hadde det vært interessant å se om noe av dette har klart å flyte over i denne retningen.

Lenke til kommentar

Derfor hadde det vært interessant å se om noe av dette har klart å flyte over i denne retningen.

Du har, tro det eller ei, grobunn for disse løgnene her i landet også, hos den mer "ignorante" garden i kristenfolket, de som er fulle av hallelulja og ikke ser korset på grunn av treverket.....

 

Men de ergudskjelov få, men de som er bruker de samme platte løgnene og anekdotene som kreasjonist kollegaene over dammen. Har også hørt et par muslimer ta til ordefor kreasjonisme, da så klart med den tvilsomme profeten og allah ved roret... :roll: De klarer heller ikke å bruke viten og kunnskap av i dag, men må ty til påstander og løgner i gamle bøker for å skape sin "sannhet"...

 

Men de fleste kristne her til lands er for opplyste til å gå på de kreasjonist/intelligent design løgnene.... De skjønner at kreasjonisme mangler bevis, de har faktisk ikke et eneste et!!!, og holder seg for god for å juge om ID/kreasjonisme for å få plassert gud inn overalt... Og takk for det!! Ville vært vanskelig hvis alle troshoder løp rundt og pratet renspikket tull uten å forstå at det ikke kan henge på greip... Så ignorante er de fleste kristne her til lands heldigvis ikke! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange, i studentbyen min har jeg to naboer og mine bedre venner her som er absolutt for. Dog jeg er ikke "helt" enig... Og det er vel kanskje mer et amerikansk fenomen?

Ja, det er i stor grad det. Derfor hadde det vært interessant å se om noe av dette har klart å flyte over i denne retningen.

Du finner noen av dem inne på Kristenbloggen.no

Gøy å diskutere med, men jeg er dessverre utestengt siden de ikke liker at noen stiller kritiske spørsmål :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt han sier er at det er mulig for en form for liv å spre seg fra et sted i universet til et annet. Og selvfølgelig sier han at det ikke er en forklaring på hvordan livet begynte.

 

Selv om det skulle være fremmed liv som kom til Jorden for å starte liv her, så har vi utviklet oss ved evolusjon på Jorden. Det er en sannhet som ikke kan motsies. Kreasjonisme ønsker å tale imot alle former for naturlig utvikling, ønsker å si at vår eksistens er umulig, fordi de som står for dette ikke tåler å innse at de ikke ble skapt av sin kjære usynlige venn.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Mens vi snakker om Richard Dawkins, virker som til og med ham tror på intelligent design!:

Virker som ??? Er du så ufattelig uviten om hvor Dawkins står i ID debatten +

 

Avslørende intervjuv!

Det eneste som er avslørende er ditt forsøk på å score billig poeng på løgn og stråmenn.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se disse videoene fordi jeg blir så ekstremt sint at jeg ikke klarer å jobbe.. Nå må jeg ha meg en kopp kaffe og en røyk og forsøke å roe ned nervene litt..

Helt utrolig at Dawkins overhodet klarer å diskutere med disse ignorante folkene som ikke klarer å innse fakta.

Se på inlegget mitt med filmen da. Da kommer du i godt humør igjen. og har underholdning for mange timer fremover ^_^

Endret av Dolg_313
Lenke til kommentar

Han tar feil allerede når han sier at det begynner med ingenting.

 

Han tar videre feil når han sier at evolusjon er basert på det samme.

 

Han tar feil når han sier at det ikke trengs materie.

 

Og han tar feil når han hinter til at evolusjonslæren prøver å si noe om universets opprinnelse.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Han tar feil allerede når han sier at det begynner med ingenting.

 

Han tar videre feil når han sier at evolusjon er basert på det samme.

 

Han tar feil når han sier at det ikke trengs materie.

 

Og han tar feil når han hinter til at evolusjonslæren prøver å si noe om universets opprinnelse.

Men hvis det ikke begynner med ingenting, hva begynte det med da? Og hvor kom det fra det det begynte med?

Lenke til kommentar

Han tar feil allerede når han sier at det begynner med ingenting.

 

Han tar videre feil når han sier at evolusjon er basert på det samme.

 

Han tar feil når han sier at det ikke trengs materie.

 

Og han tar feil når han hinter til at evolusjonslæren prøver å si noe om universets opprinnelse.

Men hvis det ikke begynner med ingenting, hva begynte det med da? Og hvor kom det fra det det begynte med?

Hvor kom guden din fra?

Når begynte han?

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om Richard Dawkins, virker som til og med ham tror på intelligent design!:

 

http://www.youtube.com/watch?v=9M_ZF8r5e7w

 

Avslørende intervjuv!

Er IDerne virkelig nødt til å ty til slike uærligheter i debatten? Ganske ufattelig.

 

Evolusjonsformelen?:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8TPVee6Ms7M

 

Jeg vet heller ikke hvor Gud skulle kommet fra, men synes denne videoen viser hvordan ateister også må tro på det umulige.

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal være relevant for evolusjonsteorien? Evolusjonsteorien er biologi, ikke kosmologi.

 

At universet liksom skal være i perfekt balanse er også bare tull. Universet er i alt annet enn balanse!

Lenke til kommentar

Dessverre kom jeg over denne diskusjonen mellom R. Dawkins og Wendy Wright, som er president i CWA: Concerned Women for America.

:no:

 

 

Altså, tror hun ikke på DNA? Her står hun og spytter opp i trynet til Richard Dawkins at det ikke finnes ett eneste bevis for evolusjon, han gir henne bevisene, og hun mener at DNA ikke er materiale bevis. Herregud, hva skjedde med menneskene...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...