Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Sitat fra reklamen vi fikk i posten fra elkjøp.

Telefoner uten abonnement!

 

Huawei Titan

Huawei Titan er en solid og brukervenlig smarttelefon med Android OS, stor 3,8" skjerm med HD støtte og multi touch. Med 3g og Wifi kommer du deg alltid på nett når det måtte passe deg.

 

Pris: 1995

 

Så er nokk uten binding ja, siden den ligger under kategorien "telefoner uten abonnement"

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så... Har denne telefonen problemer eller ikke, vurderer å kjøpe denne telefonen. :yes: Uansett prisklasse, vil jeg ha en telefon som funker. :roll: Også har dere anelse om Wi-Fi'en blir stabil med en ZyXel P2602HWT? Takk på forhånd :)

 

Har samme router uten at dette hjalp meg noe særlig, problemet virker for meg å skyldes telefonen, ikke router.

 

Dersom en er heldig får et eksemplar som fungerer, er det en telefon som gir mye for pengene. Som dette forumet viser, samt Huawei sin Facebook-side, er det imidlertid mange som opplever problemer som i ulik grad berør telefonens kjernefunksjoner. At det finnes "mandagspartier" gjelder forsåvidt de fleste telefoner (også langt dyrere), men for U8800 virker det som om det er snarere regelen enn unntaket.

 

Selv kjøpte jeg telefonen for 5 uker siden, og den har vært til service størstedelen av tiden for div. feil og mangler.

 

WIFI-problemene og dårlig talekvalitet kunne jeg nok ha levet med, men problemet med at telefonen resetter seg i tide og utide, samt en nærhetssensor som levde sitt eget liv under samtaler gjør at dette nok blir siste telefon jeg kjøper fra Huawei.

 

iPhone 4 ble vippet ned fra terningkast 6 til 4 grunnet utbredte problemer med telefonens basisfunksjonalitet, jeg er litt overrasket over at Amobil/Mobilen ikke har gjort tilsvarende mht U8800

Lenke til kommentar

Sitat fra reklamen vi fikk i posten fra elkjøp.

Telefoner uten abonnement!

 

Huawei Titan

Huawei Titan er en solid og brukervenlig smarttelefon med Android OS, stor 3,8" skjerm med HD støtte og multi touch. Med 3g og Wifi kommer du deg alltid på nett når det måtte passe deg.

 

Pris: 1995

 

Så er nokk uten binding ja, siden den ligger under kategorien "telefoner uten abonnement"

 

Stemmer nok dette. Elkøp har også vært så smarte at de ikke har den på lager på internett og ellers i butikk rundt om i landet. Men er bare å snakke med de så får man reservert telefonen til tilbudsprisen :)

 

EDIT: Nå har de den på lager på internett. Hadde bare ikke sjekket det sia søndag :)

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

-.- Jeg blir forvirret, burde jeg kjøpe eller ikke?

 

Veldig mange er veldig fornøyd med denne telefonen. Vær imidlertid klar over at de feil som evt foreligger, er relativt omfattende og kan være til hinder for at telefonen kan brukes til det den er ment.

 

Om du velger å kjøpe; kjøp den fra et sted hvor du har tiltro til selgers evne til å håndtere reklamasjonssaker på en forsvarlig måte (selv kjøpte jeg fra telenor.no og min erfaring herfra er begrederlig).

 

Om du velger å kjøpe fra nett, vær veldig obs på problemer første dagen, da disse nok kan gi en pekepinn på hva du har i vente. Da kan du iallefall benytte deg av angreretten (som til tross for hva div. nettbuttikker måtte mene, ikke brytes av at man starter opp telefonen).

Lenke til kommentar

Hvordan vil dere vurdere denne telefonen opp mot HTC Desire?

 

Desire har en AMOLED skjerm, mens Huawei har en LCD TFT skjerm. Desire har også en 1 GHZ prosessor, mens Huawei har 800 MHZ, så Desire har 300 MHZ mer. Desire har HTC Sense, mens Huawei har vanlig Android, akkurat som Google's mobil Nexus. Også noen småting som kamera og design, men hvem bryr seg om det. -.- Jæja :)

Lenke til kommentar

Det blir feil å bare se på klokkefrekvensen. Prosessoren man finner i Huawei U8800 er en andregenerasjons Snapdragon og har betydelig bedre ytelse i forhold til klokkefrekvens enn den CPU-en man finner i Desire. Tror faktisk U8800 har raskere CPU enn desire. Den skorer i hvertfall bedre enn Desire i Quadrant, men der testes også blant annet GPU.

 

Man må jo også nevne noen fordeler med U8800 i forhold til Desire:

- Desire har 512MB internminne, mens U8800 har 2GB (+2GB som kun fungerer som et minnekort man ikke kan ta ut av telefonen)

- U8800 har litt bedre multitouch (støtter fremdeles kun 2 fingre)

 

Kan også nevne en til fordel med Desire: Den har WiFi hotspot uten root (med infrastruktur modus).

 

Edit: Enda en fordel med Desire: Løfte om Gingerbread oppdatering tror jeg.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

neeh.. ladet telefonen på tirsdag, og nå på torsdagskvelden har jeg 38%.

Har gått litt telefoner å meldinger, samt angry birds rio. Er imponert jeg :)

Men de første dagene måtte jeg lade hver natt omtrent siden jeg trykket på telefonen hele tiden. skjermen bruker nok mye strøm.

Edit: har lysstyrken på auto.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...