Gå til innhold

Tråden om Magicka


Anbefalte innlegg

cover_magicka_fin_01_0.jpg

Magicka-Logo.jpg

 

Get your robes ready!

genericwizard_1.png

 

 

Magicka is an action-adventure video game based on Norse mythology being developed by Arrowhead Game Studios. It will be released on Microsoft Windows and Xbox 360.

 

Magicka is a four person cooperative action adventure game where the player assumes the role of a wizard with up to 3 other players. Using a fully dynamic spell system up to 4 players fight their way through the main campaign and other challenging modes.

 

-Innovative and dynamic spellcasting system with thousands of possible combinations

 

-Up to four-player co-op in all game modes, as well as a single-player option

 

-Fight your way through 13 different levels in the campaign

 

-Explore an expansive realm of adventure to defeat the evil wizard

 

-Find and unlock challenges, items, and powerful Magicks

 

-Experience the parody and satire of a clichéd fantasy world

 

 

Media:

 

 

 

 

Spillet er laget av Arrowhead Game Studios, og har release 25 januar 2011 - det vil si, i morgen! Det er tilgjengelig på Steam for PC og XBLA for Xbox360.

 

Jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse. Dette ser morro ut.

 

Kikket litt rundt på forumet, og fant ingen tråder som handlet om dette spillet, så jeg lagde en tråd for å se om det er noen interesse på forumet.

 

Offisiell site: http://www.magickagame.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet demoen nå, så vidt. Det virker lovende. Har desverre ikke tid til å teste mer før senere i kveld. Masse forskjellige spells som man kan oppdage ved å finne spellbooks og kombinere elementer på forskjellig vis. Det er også støtte for å spille multiplayer på samme maskin. Det er ganske uvanlig å se på pc. Jeg håper de får dette ut på konsoll snart også.

 

Det har vært snakk om å slippe det både på Xbox og PS3. Men, vi snakker om et lavbudsjettspill laget av et utviklerteam på 8 svensker. Det er nok lurest å belage seg på at dette spillet ikke akkurat vil få VIP-behandling av Sony og Microsoft.

 

 

Oppdatering: TotalHalibut first impressions

 

http://www.youtube.com/watch?v=g_XP9OBWGKo

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Det er en hel del barnesykdommer virker det som. Jeg har sett flere uttalelser på at spillet er sluppet for tidlig. Noe som desverre virker å være helt normalt med de fleste spillutgivelser for tiden.

 

Selv har jeg spillt litt singleplayer så langt, og har ikke støtt på noen problemer ennå.

 

Det kommer hvertfall patcher. Første patch er allerede ute. Sånn sett er det vel kanskje like greit at det ikke kom ut på konsoll med én gang.

Lenke til kommentar

Kjøpt! Dette var meget gøy!

Noen som har noen kule kombinasjoner? Jeg liker spesielt godt lyn, arcane og ild. Den gir både et godt sverdangrep, beam angrep og area angrep.

Men hvordan er det med sjold og element på deg selv? Regner med at vann + skjold er vannbeskyttelse, men hva er da liv + skjold?

 

edit: noen som har fått til å spille online?

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Jeg bruker skjold+ild+jord+høyreklikk endel. Da spretter det opp en halvsirkel med minivulkaner. De tåler litt samtidig som de gjør skade. De fleste monstere blir gjerne mer opptatt av å stå og slå på dem enn å følge etter meg. Å stenge seg selv inne i en hel sirkel med samme greiene har vist seg å ikke være fullt så heldig :)

 

Enchante sverd med skjold element gir også ganske kule resultater.

 

Loot trodde jeg skulle være ubrukelig, men det viser seg jo å faktisk være ganske effektivt. Staff of Life + Master's Sword f.eks. er en bra kombo. Det skal også gå an å finne M60 maskingevær (gir First Blood achievement).

 

Magicka er fremdeles et ustabilt spill, særlig i multiplayer. Jeg har bare prøvd å spille multiplayer én gang foreløpig, og da frøys spillet i menyen. Mange er plaget av disconnects. Men, når ting funker, så er det utrolig morro.

Lenke til kommentar

Jeg bruker skjold+ild+jord+høyreklikk endel. Da spretter det opp en halvsirkel med minivulkaner. De tåler litt samtidig som de gjør skade. De fleste monstere blir gjerne mer opptatt av å stå og slå på dem enn å følge etter meg. Å stenge seg selv inne i en hel sirkel med samme greiene har vist seg å ikke være fullt så heldig :)

 

Enchante sverd med skjold element gir også ganske kule resultater.

 

Loot trodde jeg skulle være ubrukelig, men det viser seg jo å faktisk være ganske effektivt. Staff of Life + Master's Sword f.eks. er en bra kombo. Det skal også gå an å finne M60 maskingevær (gir First Blood achievement).

 

Magicka er fremdeles et ustabilt spill, særlig i multiplayer. Jeg har bare prøvd å spille multiplayer én gang foreløpig, og da frøys spillet i menyen. Mange er plaget av disconnects. Men, når ting funker, så er det utrolig morro.

 

Samme her. Men jeg bruker som regel å legge skjold+ild+jord på sverdet. Da blir det gjerne mer aggresivt.

Lenke til kommentar

Challenges er favoritten så langt. Masse muligheter for å finne på mye rart, samtidig som det dropper random loot. Plukket blant annet opp en Arcane Saber (lasersverd) og en haug med spells jeg ikke hadde sett før.

 

Et par Magicka achievs:

 

post-82028-0-96952300-1296226484_thumb.jpg

 

Det er forresten bare én sidequest i spillet. :)

 

Infomercial:

http://www.youtube.com/watch?v=ZnqMnuO2crg

 

"Flying"

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZYInSoB1KNg

 

http://www.youtube.com/watch?v=s0k3iYDfwDU

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

qr qr s a a er bra combo. Liker også å spamme q r på mindre mobs.

 

Du kan også holde et skjold i livet evig ved å stå stille å spamme w e. Det "fellene" healer skjoldet ditt når de sprenger, og å utløse en felle oppå en annen sprenger den forrigje. Så da har du evig skjold :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...