Gå til innhold

7 gutter, hvor skal vi reise?


Anbefalte innlegg

Slenger meg på Tel Aviv og som sagt i USA er det 21 årssgrense på alkohol og den praktiseres strengere enn i Norge, iallefall her på Hawaii. Her blir alle utesteder som selger alkhol til mindreårige brutalt fanget opp av Hawaii Liquor Commission og det er ingen god plass å stå på i kommunikasjon med myndighetene. Jeg tror faktisk Hawaii er den staten hvor myndighetene er hardest på å hunte ned slike steder.

 

 

Til Tel Aviv kommer man med alle europeiske flyselskaper av en viss størrelse. British Airways, KLM, Air France, Lufthansa (som flyr 747 dit via Frankfurt), Air Baltic, Air Berlin, Turkish Airlines er blant selskapene som flyr dit. Lufthansa og Air Baltic pleier å være blant de rimligste til TLV. Lufthansa har også den fordelen at dere ikke kommer frem til Tel Aviv midt på natta(mange flyginger dit er nattflyginger). Det som taler for Air Baltic er dog den behagelige transferen i Riga, Det er en flyplass som er mindre enn Gardermoen. Dessverre har mange en feilaktig oppfatning om at Tel Aviv bare er terror noe som gjør at en del ikke gidder å dra dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Sissel Wold så var det visst helt ufarlig for meg å ta med meg barna mine 4 uker til Jerusalem til sommeren, og Jerusalem har statistisk sett flere angrep enn Tel Aviv. Tel Aviv ligger 1 time unna konfliktsonene.

 

Jeg spurte henne ettersom jeg vet at hun hadde med seg sønnen sin når hun flyttet dit og jeg tenkte meg dit på feltarbeid.

Lenke til kommentar

En kollega av meg var for et par år siden på guttetur til Polens solkyst. Det var visst billig og bra. Jeg vil tro at det er ålreit temp. på de trakter i juli/august. Polen har mye historie og kultur hvis man også interessert i det.

 

Fly koster ca kr 1100 per pers med Norwegian fra Bergen, Trondheim og Stavanger. 650kr fra Oslo.

Jeg husker ikke hva den badebyen kollegaen min var i heter, men hvis du ringer ambassaden så kan de sikkert komme med noen forslag.

 

Hotell ser ut til å ligge på rundt 500 kr natta i gdansk. så for 5-6000 kr får du fly og opphold i to uker. Plenty av penger igjen på budsjettet til billig øl og vodka!

 

Jeg var ikke klar over at det var så billig jeg. Jeg kommer til å ta med kjerringa. Kanskje i år ihvertfall til neste år. Vi skal til New York og Toscana i sommer så det bør holde for i år egentlig.

 

Noen sider jeg bruker når jeg skal finne steder og fly og bo.

 

www.flybilligst.com

www.supersaver.no

www.hotels.com

http://www.poland.travel/en-gb

Endret av ryback
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ta dere turen til Hersonissos på Kreta ! Vi er 6 jenter som drar dit i midten av Juli, og den store planen vår er soling og festing. Vi gikk mye frem og tilbake på Sunny Beach, men hører støtt og stadig at det har blitt litt "out of date"..

 

Uansett hva det blir, så god tur! ;)

Lenke til kommentar

Har ikke så mange innspill å komme med på hvor du BØR reise, men en del på hvor du IKKE bør reise når du skal til Syden.

 

De aller fleste steder er jo helt OK å dra til selvfølgelig. Men mange er ikke det.

 

To av dem er Sunny Beach og Alanya.

 

Alanya: slosskamper, aggressivitet, dårlige hoteller +++.

Sunny Beach: Korrupt politi, mafiastyrt og bare helt jævlig ellers.

 

Du kan jo lese deg opp på enten Magaluf eller Ayia Napa kanskje.

 

Partyferie.comhar en del bra artikler om du vil vite mer, feks om Ayia Napa.

Lenke til kommentar

Har ikke så mange innspill å komme med på hvor du BØR reise, men en del på hvor du IKKE bør reise når du skal til Syden.

 

De aller fleste steder er jo helt OK å dra til selvfølgelig. Men mange er ikke det.

 

To av dem er Sunny Beach og Alanya.

 

Alanya: slosskamper, aggressivitet, dårlige hoteller +++.

Sunny Beach: Korrupt politi, mafiastyrt og bare helt jævlig ellers.

 

Du kan jo lese deg opp på enten Magaluf eller Ayia Napa kanskje.

 

Partyferie.comhar en del bra artikler om du vil vite mer, feks om Ayia Napa.

 

Dette er bull...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

unnskyld meg,like priser på alkohol ? noe av det dummeste jeg har hørt en sixpack koster 4 euro i butikken i spania kontra 120 i norge, for meg ihvertfall så er det ganske stor forskjell på 40 og 120 kroner 80 kroner forskjell faktisk..

Men bakken93 da..... Han snakket om prisene i syden <3

 

 

skal bare lage kvalm du.. <3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...