Gå til innhold

Canon EF17-40F4.0L USM til Canon eos 450D går det bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke noe i veien for å kjøre 17-40 mm f/4 L på crop.

 

Noen vil nok mene at det er lite lyssterkt, men det er et godt objektiv.

 

Andre vil nok anbefale Tamrons 17-50 mm f/2.8 som er mer lyssterkt og litt billigere. Men skal du over på fullformat senere så ville jeg nok valgt 17-40.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det er bortkastede penger til et et crop kamera kjøp heller en Tamron 17-50mm F2.8 isteden.

Autofokusen bråker litt men den er visstnok skarpere enn 17-40L

Les gjennom denne gamle men gode tråden her:

Canon 17-40 L vs. Tamron 17-50

 

Edit:

Kjøper du Tamron er det den uten bildestabilisering som gjelder, har selv hatt to eksemplarer av objektivet (solgte det men angret på det hehe) og er veldig fornøyd. 3000kr nytt Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di-II LD Aspherical (IF) for Canon

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Tamron 17-50/2.8 uten bildestabilisering har bråkete autofokus, men er lyssterk og skarp.

EF-S 15-85 er ikke så lyssterk, men er dritskarp og har vel største zoomrekkevidden du får til Canon med så god bildekvalitet.

EF-S 17-55/2.8 IS er beste du får, men er ganske så dyr.

 

Ellers blir det å anbefale fullframeobjektiver - men så får du ikke så mye vidvinkel, og de er dyre - som 24-105L IS og 24-70.

 

Husk å kikke på bruktmarkedet!

Lenke til kommentar

EF-S 15-85mm er et nydelig objektiv. Det er ikke vanskelig å anbefale det fremfor 17-40mm.

 

Det finnes en del gode bøker der ute. Hvis du vil ha det litt fort og gæli, slik at du kommer fort i gang, så anbefaler jeg deg å se på Scott Kelby sin serie (Digital fotografering 1-3). For en mer inngående og detaljert beskrivelse av ting, sjekk Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis"

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...