Gå til innhold

JWS - LCD TV fra Europris koder til kontrollen HJELPE?


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke helt dette til og stemme. Det som står med gult at jeg skal finne den rette koden, hvor??? finner jeg den??

 

1. Press the TV-button on your remote. Then the SHIFT-button til the TV-button flashes twice. Ente the code 991. If it is done correctly the TV-button wil now once again flash twice. If it doesnt start over.

 

2. Now slowly switch between the TV-button and the Power-button. This will start the search. If the TV-turns off you have found the right code (this may take several minutes so don't give up!). Then press the SHIFT-button to save it. This is very important!

 

3. Turn on your TV and check that all buttons are working normally and without any problems.

 

4. If all buttons are not working, do it all over from step 1 again.

 

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken universal fjernkontroll er det du forsøker å bruke ?

 

Det er dessverre slik at mange av disse universale kontrollerne som man bare skal taste inn en kode har en lei tendens til mangle noen av funksjonen i forhold til den originale.

Det fører stort sett til at det er bare de enkleste funksjonene som fungerer.

 

hvis du ikke synes det er for dyre så ville jeg anbefale noen av disse som man kan programmere ved et program på pcen.

 

Logitech var først ute med slike til vanlig folk men nå virker det som om det er flere som forsøker seg .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Den sikreste, og billigste, måten å løse problemet på er å prøve å få tak i ny original fjernkontroll.

 

Skulle du kjøpe en mer avansert universalkontroll som den andre elgen tipser om, så sjekk først at både produsent og modell er støttet av den du ser på. De fleste har lagt ut en søkbar database som viser hva som støttes.

Lenke til kommentar

jeg nevnte spesielt logitech siden det er de som har den største databasen og er kjent for å ha best støtte .

 

Det beste er å få tak i original kontrollen.

siden du har en universal så regner jeg med at du ikke har fått tak i den originale kontrollen.

 

Å kjøpe en original fjernkontroll kan fort bli dyrt.

 

Hva det koster til tven på europris vet jeg ikke.

Jeg vet derimot at for mange år siden måtte broren min kjøpe seg ny fjernkontroll til en Nokia tv elle satellitt mottaker ( jeg husker ikke hvilken) . Den originale Kostet da 800 kr. dette var før flatskjermenes tid

 

hvis du kjøper en slik fjernkontroll som jeg tipser om ( ikke nødvendigvis fra logitech ) så får du den bonusen at den også kan brukes på både stereo anlegg og DVD spiller samt en masse andre enheter.

 

Poenget her er at det kan være dyrere å kjøpe en original fjernkontroll (hvis det i det hele tatt er lønnsomt ) en en universal samt at en universal også gir deg noen ekstra fordeler med på kjøpet.

Bytter du tv så kan du forsatt bruke den universale (når originalen skulle svikte) . Det eneste du gjør er omprogrammere den.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ta deg en tur innom en av Europrisbutikkene og kjøp en ny fjernkontroll der. Tror alle butikkene kan bestille originale fjernkontroller til mange av TVene dem selger/ har solgt. Om jeg ikke husker helt feil betalte jeg 150kr for en ny original fjernkontroll. :new_woot:

 

Ikke noe poeng å kjøpe en kostbar universalkontroll. :cool:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Ta deg en tur innom en av Europrisbutikkene og kjøp en ny fjernkontroll der. Tror alle butikkene kan bestille originale fjernkontroller til mange av TVene dem selger/ har solgt. Om jeg ikke husker helt feil betalte jeg 150kr for en ny original fjernkontroll. :new_woot:

 

Ikke noe poeng å kjøpe en kostbar universalkontroll. :cool:

 

Slike fjernkontroller koster fra ca 300 kr og oppover så får en vurdere selv hva som lønner seg mest

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...