Gå til innhold

"Å fytti hælvete!" - Der kunne jeg ha dævva!


MogensAlfonse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det lov å fortelle om andres historier?

 

Selv har jeg ikke vært så nære døden, men jeg husker den gangen jeg skulle gå over veien etter å ha gått av bussen. Vet ikke hvorfor, men stoppet opp litt, liksom. I samme sekund kjente jeg så vidt speilet på en bil treffe ene fingeren min. Hastigheten til bilen var vel mellom 70 og 80 km i timen, vil jeg tro. Landevei. :p

 

Ellers husker jeg pappa fortalte at ene læreren hans på videregående hadde mistet armen sin i en arbeidsulykke. Han jobbet på et knuseverk, der han klarte å hekte fast skjorta i et transportbånd. Han klarte ikke å komme seg løs, så på et tidspunkt var det livet eller armen. Han klarte å holde igjen ... Han måtte deretter gå 3 km for å få hjelp. Hadde armen blitt kuttet av i stedet for revet av, ville han dødd av blodtap. :p Jeg er glad det gikk så bra som det gjorde.

 

Edit:

Her er flere som kan si at de kunne vært døde. :p

http://www.youtube.com/watch?v=S2FpjKGLzcs&feature=related

Endret av notalive
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker jeg satt meg ned i en rulletrapp og buksa ble hengende fast. Var vel 5 år gammel, og like før trappene "forsvant" under gulvet var det en kar som fikk tak i meg og løftet meg opp.

 

Vet ikke om jeg kunne mistet livet eller om buksa bare hadde blitt revet av. Glad ingen av tingene skjedde i hvertfall :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gikk oppover en gate i oslo med en kompiss. Jeg snudde meg for og se etter trikken, noe som førte til at vi begge senket farten bittelitt. Et sekund etter jeg hadde snudd meg dundret det en svær mengde store isblokker ned i asfalten noen centimeter forand oss. På størrelse med fotballer og en fallhøyde på ~15 meter kunne det gått rimelig dårlig om jeg ikke hadde sett etter den trikken.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det verste jeg har vært med på må ha vært da presterte å knuse et vindu med hånda i sommer. Strak arm og håndflaten først, par fancy kutt, ett av de på et ganske skummelt sted på håndleddet. Ikke pulsåren heldigvis, men nerveskaddet som fortsatt ikke er helbredet ordentlig, selv med operasjon og greier.

 

 

34063_1463031103120_1453748661_1201621_686956_n.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

For en god del år siden (rundt 5-6år), så var jeg å prøvde å dra en wheelie på trøsykkelen min. Det som skjedde var at gaffelen datt av og jeg faceplanta så hardt med ansiktet i bakken at hjelmen min sprakk. Når jeg våkna etter at jeg besvimte så jeg grillen på en trailer rett framfor meg (1-2m). Vet ikke om sjåføren måtte bråbremse eller ikke, men det var sykt ekkelt.

Ambulanse å greier etterpå :D

Lenke til kommentar

Dette skjedde for mange år siden da jeg, pappa og en kompis var i Åre. Vi hadde netopp leid oss slalomsko og var på vei ned til bilen som lå et stykke innover parkeringsplassen. Jeg og min kompis valgte å ta en snarvei ned en bakke så man raskt kom seg over veien og over til parkeringen. Jeg hadde på meg slalomsko og som de fleste av dere sikkert vet er slalomsko tunge og vanskelige å gå i, min kompis hadde heldigvis på seg snowboardsko som er noe lettere. Uansett får vi god fart nedover bakken og før jeg har fått bremset ned min hastighet står jeg på veien, og til venstre av meg ser jeg en stor lastebil bare noen få meter ifra meg komme i full fart. Før jeg rekker å reagere tar min kompis tak i jakka mi og drar meg tilbake så vi ramler ned i snøen og lastebilen suser forbi oss.

Endret av Sebbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde aldri kjørt bil i oslo før den dagen jeg skulle ned dit for å kjøpe bil. Vel.. Var en gate der som var sperra av slik at en og en bil kunne kjøre gjennom (trudde jeg), Så jeg kjørte inn ca halveis før jeg så en trikk komme i mot meg rundt svingen. Var ikke sjangs til å svinge av veien heller.

Trikken sto på bremsen men hadde ikke sjangs til å stoppe så fikk kasta den slitne volvon i revers og ga bånn gass. Greide på håret å komme ut av sperringa og svingt av før trikken kjørte forbi. Vart fine lange svarte striper etter dekka for å si det sånn:P.

Så etterpå at åpningen var kunn for at trikken skulle komme igjennom:/.

 

Veit ikke om jeg hadde død, men glad jeg slapp å finne det ut. Ble en lang kaffepause på statoil etter det ja:P

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjørte moped i mørke natta med mørkt speilvisir. Jeg skulle inn på en skole for å hilse på kamerater.

 

Det er ett volleyballnett som har en jernvaier for å holde oppe nettet. siden det er såppas mørkt ser jeg ikke nettet.. kjører i ca 50km/t før jeg ser det 2 meter unna, bråbremser framhjulesklir og jeg treffer vaieren med halsen. Den traff 2cm over adamseplet og jeg fauk av mopedn mens den for ett stykke videre. Har aldrig blødd så mye i mitt liv, har skikelig stort arr på halsen nå : S Kunne lett blitt en del værre det der.

Lenke til kommentar

Hadde en genial plan om å kjøre rattkjelke ned en bakke bokstavelig talt dekket av is, som ledet rett inn i en motorvei nederst. Bakken var svær. Smart som jeg var, utstasjonerte jeg en lydig kompis som skulle vinke fanatisk om biler kom sånn at vi kunne bremse før vi kom ned.

 

Så jeg satte utfor med lillebror bakpå og samlet raskt skummel fart. Før jeg visste ordet av det var vi plutselig helt nede i bakken og jeg merket at kompisen så ut som han hadde stod og vinka og ropte av full hals. Takknemlig for min førevar-tenking stod jeg på bremsene og forventa en stopp. På grunn av all isen for vi nesten raskere. Lillebror ble grepet av en kompis på sidelinja og klarte å hive seg av. Jeg dro rett ut på veien og fløy over og inn på en parkeringsplass på andre siden. Midt på veien så jeg til venstre og kan ikke ha vært mer enn en meter unna en bil. Bak meg så jeg to biler i grøfta, kompiser som sprang vekk og lillebror som kom mot meg for å se om det gikk bra.

 

En annen gang hadde jeg vært ute på lofotfiske og skulle klatre opp en trestige når vi kom i land, siden kaia lå 2-3 meter over båtleie. Vi hadde vært ute i to dager i dårlig vær så jeg hadde på full kjeledress, flisgenser, longs, you name it. Foten glapp på trestigen og jeg datt ned i vann som bare var ca en meter dypt men sank til bunns som en stein. Heldigvis klarte noen å dra meg opp.

 

Siste jeg skal si uten å lage en for lang post er når jeg og to kompiser gikk inn i et dukkehus og dørhåndtaket datt av. Etter en halvtime fikk vi småpanikk og begynte å rope ut, men ingen kunne høre oss. Etterhvert som vi ble mer nervøs begynte vi å bli desperat, og vi fikk derfor øye på et 2*4 sett med små vinduer på ca 20 * 20 cm. Vi slo gjennom dem med hendene og ropte ut om hjelp. Etter fem minutter klarte en av oss å sette på dørhåndtaket og vi sprang hjem. Alle blødde noe helt vilt ned fra håndleddene og kompis ble kjørt rett på legevakt med dype kutt i håndleddet.

 

+ en shitload med nesten-drukninger som har gitt meg den milde vannskrekken jeg har i dag. Det skumleste var nok å stupe ned i vann og ende opp i et smalt hull på vannbunnen som jeg dro ned i og skjønte ingenting av. Jeg fomlet desperat rundt meg og merket at jeg var opp ned og kom meg ingen vei.

Endret av Narsissisten
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har en finfin en fra Praha. Halvfull og vandrende ilag me kompissene på trikkperrongen.

Trikken kommer kjørende og jeg trakker ned i et hull på perrongen /vrikker ankelen og faller UNDER trikken. Jeg ser rett inni "hjulet" som kommer mot meg, og jeg ser seriøst livet i reprise. Lucky for meg stopper trikken til avstigning når "hjulet" er ca 10 cm fra meg. Hadde blitt finfint halshugget vist ikke.

 

 

En kompiss av meg skulle løpe ut i svømmehallen på den nedslitte skolen vår. Dørene ut til svømmehallen hadde store glassvindu av godt gammelt og skarpt glass. Han glir på det våte underlaget, og knuser gjennom vinduet og faller "ned" på restene som står i døren.. Kutter opp hele mageregionen og involene bare faller ut. Læreren reddet livet hans da han fikk "holdt" alt inne, og la press på kuttet til ambulansen kom. Ganske sykt.

Ble ikke no bading på oss den timen nei!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Rett før jul 2009 var jeg og handlet på Rema 1000, da jeg var ferdig å handle skulle jeg ta varene opp i posen, ikke noe spesielt akkurat, menjeg ser det går en polakk inn og ut fra butikken og stabler sekker med ved rett bak der jeg stod og lasset oppi varer. Når karen hadde laget et to meter høyt tårn av sekker med ved var jeg akkurat ferdig og handle og skulle til å gå.

 

Jeg hadde posene i hendene og trodde kassadamen sa noe til meg, og der hørte jeg et JÆVLIG brak, og kjente noe som ble slengt ani leggen min. Da hadde hele tårnet veltet rett ved siden av meg. Jeg ble jo skremt og kvapp. Men store deler av kassen ved siden av der jeg sto var ødelagt av vedsekkene.

 

Hvis ikke jeg hadde trodd at kassadamen sa noe til meg og hadde jeg ikke nølt et sekund med å gå hadde nok hele ryggen og nakken min vært knust.

 

Det var jo ikke før i ettertid jeg fant ut hvor ille det kunne ha gått, og sitter nesten med klump i halsen her når jeg tenker på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde sikkert ikke dødd, men har nesten blitt truffet av et luftgeværskudd. Det gikk halvmeter forbi hodet mitt.

Jeg fikk et luftpistolskudd i panna en gang, riktignok en rikosjett. Det svei greit ja, og han HV-luringen som hadde sneket med seg kraftigere pistol enn hva som var tiltenkt fikk en liten reprimande av sjefen sin.

Lenke til kommentar

involene bare faller ut.

 

Bokstavelig talt :ermm: ?

 

Hva gjorde dere den timen da :p?

 

Tror nok ikke det er så alt for mye som skal til for at de sklir litt "out of place" hvis magen blir kuttet opp, de er ikke akkurat limt fast der inne.

 

Bidrag til tråden, hmm jeg har ikke så mange nærdøden opplevelse, men har en "Å fytti hævlete!" - der kunne jeg blitt voldtatt hendelse som jeg husker ganske godt (er gutt).

 

Jeg var på en hjemmefest i England sammen med noen andre studenter. Utover kvelden så drakk jeg en del og kom i snakk med tre gutter. Etter at vi hadde pratet litt så spurte de om jeg ville komme opp på et rom for å røyke weed. Full som jeg var så sa jeg ja og ble med opp. Når jeg kom inn på rommet så var det helt anderledes atmosfære der enn på resten av festen. Lysene var dempet, det luktet rart (sikkert etter røykinga), og bassen dundret i det fjerne. På en stol foran en pc satt det en fyr å spilt noe litt sånn rolig, litt små rar musikk. På enden av senga som sto i rommet satt det ei jente som var helt borte, hun virket veldig neddopa.

 

Så jeg fikk akkurat registrert alt dette før han ene duden dytta meg ned på senga og sa "Well...hehe, let's get started!" Mens han begynte å ta av seg belte. Det tok meg et par sekunder for å skjønne hva som faktisk holdt på å skje før jeg føk opp av sengen mumlet noe som "what teh..fuck" og dyttet gutta til siden. I det jeg var på vei ut rommet klarte han ene duden å stoppe meg og sa "relax dude, we were just joking" så begynte alle å le. Jeg tok likevel ingen sjanser og kom meg så fuckings fort vekk fra det rommet som mulig, jeg har faen meg aldri vært så redd i hele mitt liv!

 

Nå i ettertid så skjønner jeg jo at de bare kødda med meg, men fy faen å redd jeg var! Huff..lol :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...