Gå til innhold

Hva kan jeg bruke en gressklippermotor til ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg gikk VG1 TIP var det en som lagde en snøskutersykkel av en gammel snøfreser, kan jo prøve deg på noe lignende? Ellers vet jeg at de i sørstatene bruker en type elvebåter som består av en stor vifte bak på en flåte med en enkel vingeform, noe som visstnok gir en sveveeffekt. Kan jo prøve deg på noe lignende?

 

airboat1.jpg

 

Om du bruker lette nok materialer og dimensjonerer fartøyet for en person så kan det jo funke.

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis har inngått i en avtale at vi bruker min motor, og hans aksling/difrensial med gir og vertikal motortilkobling som har vært på en ATV eller noe slikt. Så skal vi lage noe slags en "månebil". Vi er fasinert av de bilene og det hadde vært tøft å kjøre i skauen med en sånn. Bilder kommer i byggeprosessen om det blir noe av. Hvis ikke blir det nok noe med båt :new_woot: :new_woot: :new_woot:

Lenke til kommentar

Den motoren du har ser også ut til å være av typen som ligger sidelengs noe som gjør det enda værre å bruke den da dne må ligge slik.

 

Vertikal er slik kraftinntaket på motoren også er. Så det er helt perfekt. Jeg ringte han og det var en gressklippertraktor akslingen hadde vært på. Må bare lage en type clutch...

Lenke til kommentar

Gressklipper motorer funker nok ikke til slikt. De er laget for å gå på et fast turtall, og de liker ikke å bli lekt med.

 

Det med den faste turtallet er bare en mekanisme at det er en plastikk plate som presses av lufta som blir blåst fra vifta. Så justerer den turtallet av seg selv. Men slik det er i dag, så er det helt manuell justering av forgasseren. Skal laste opp en youtubefilm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...