Gå til innhold

Juleball


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lyserosa skjorte er kjempefint det, men ikke til juleball. Til juleball er hvitt veien å gå.

Ball pleier å være black-tie, men ettersom dette er ungdomsskole eller vgs (etter hva jeg går i ut ifra) er det kanskje ikke like lett for alle å få til, til tross for at skummelt mange i Norge har sort dress som sin eneste dress.

Kjør på med mørk dress, mørk sløyfe eller slips, mørke sko og hvit skjorte. Det skal være enkelt og elegant, ikke flashy og glorete.

En enkel regel: Sort og hvitt er det mest formelle.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Bukseseler: av hvilke opplagte grunner, har virkelig ikke peiling :S Føler meg litt fortapt for å si det sånn :(

 

Hva med sløyfe?

Bukseseler med clips er fjortiss, og fail. Kan sikkert kjøre en selvknytt sort sløyfe hvis det er sort dress du har, med hvit PS. Synes black/white kan være skamkult

 

Noe jeg vet mange jenter liker, er en lyserosa shorte, i stedet for klassiske hvite. :)

Noe jeg vet er helt forferdelig, er lyserosa skjorte.

Lyserosa skjorte kan være konge. Liker rosa skjorter med bengal stripes da spesielt.

Endret av SML
Lenke til kommentar

Noe jeg vet mange jenter liker, er en lyserosa shorte, i stedet for klassiske hvite. :)

Det er en grunn til at det er klassisk.

 

Her er forresten et veldig generelt tips: ikke hør på 15 år gamle jenter når det gjelder herreklær. Det er som å be en blind mann male et portrett av deg.

 

Ikke nødvendigvigvis; hvis TS er ute etter å imponere nettopp 15 år gamle jenter, så er det kanskje veien å gå. I denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Til grå dress: Hvit skjorte eller burgunder, det er stilig. Hvis du har burgunder (mørke-mørkerød) så bruk gjerne også vest.

 

Og så en kommentar: Bukseseler droppes av opplagte grunner? Jeg bruker det ikke nå etter at jeg gjennomgikk en operasjon i sommer og er litt lite muskuløs ennå, men på en stilig herremann kan bukseseler være det som gjør antrekket. (brukte dette ukenlig før, og jeg kan love deg at man får gode kommentarer på det, noen kan også komme til å kopiere stilen din)

Lenke til kommentar

Slips/sløyfe og PS skal ikke matches. Bruk heller hvit PS av lin eller bomull.

Når du ellers skal velge PS kan du hente igjen nyanser fra slipset/sløyfa, men bruk heller komplimentærfarger som utgangspunkt.

Bukseseler skal kun brukes med bukser som er lagd for bukseseler, (ikke clip-on) noe trådstarter garantert ikke har. Wannabe-gutta på byen med bukseseler er bare forvirrede sjeler som har misforstått konseptet.

 

Bukseseler skal sitte slik:

wallstreet_douglas_248764a.jpg

 

Dette derimot er feil på alle nivåer:

280758-10-1253895828115.jpg

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...