Gå til innhold

Venstresiden beskylder FrP for å være rasister i skoledebatter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal man tvinge innvandrerne til å bo andre steder? Skal vi nekte dem å bo i oslo? Det strider jo imot det du tidligere selv sier.

 

Vi må også vurdere subsidieringstiltak hvis vi ønsker å få innvandrere ut av Oslo. Vi kan regulere dette sammen med Sentral Banken slik at de med innvandrer bakgrunn som ønsker å flytte fra Oslo forplikter seg for å bo andre steder for eksempel i en periode på 10 år i bytte for mer gunstig rente på bolig. Det er også mange muligheter og former for subsidier som vi kunne iverksatt for å få innvandrere ut av Oslo.

Igjen, det er et problem at også nordmenn ikke bor i distriktene. Da må også vanlige nordmenn på samme subsidier som du ønsker at innvandrerne skal få.

Dessuten tror jeg ikke det ville hjulpet. Hvis du flyttet til et utland med radikalt forskjellig kultur og radikalt forskjellig livssyn, ville du nok heller foretrekke bodd i områder med flere normenn med felles kultur og språk, enn å flyttet til distriktet bare fordi du fikk litt lavere rente der. Du skjønner hvor jeg vil.

 

 

Det er mange reguleringer som kunne vært iverksatt uten at det involverer tvang, og jeg har ikke tid å nevne dem alle. Det er bare vår kreativitet som stopper oss.

Du kunne tatt deg tid til å nevne i hvertfall én.

 

 

Innvandrermengden i oslo er såpass stor fordi det er så mange innvandere der.

Noe som skyldes feil bo- og integreringspolitikk i utgangspunktet. Vi hadde ingen plan eller strategi. Det er bare grave i stortingsmeldinger og arkiver, du kommer ikke til å finne noe lignende.

Jeg er enig med deg i at dette skyldes dårlig politikk i utgangspunktet, men det er gjort nå. Nå må vi fokusere på å få dem som har oppholdstillatelse spredt, og de som er her ulovlig ut. Og da må man tvangsflytte dem.

 

 

Folk med felles bakgrunn og interesser søker sammen, det er helt naturlig.

Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner utrolig mange både første- og andregenerasjonsinnvandrere, og mange av dem tåler nesten ikke andre innvandrere. Mange av de bevisst forholder seg kun til etniske nordmenn i det daglige. Mange av dem får abstinenser for å møte sine tildigere landsmenn fordi det minner dem om en tid preget av krig, tortur, dårlig vilkår osv fra hjemmelandet.

Jeg vil anta at du er en etnisk normann. Det vil si at de innvandrerne du kjenner nesten selvsagt er av typen som heller foretrekker normenn enn innvandrerne. Hadde de foretrukket innvandrere fremfor normenn hadde du sansynligvis ikke kjent dem.

 

 

Og jo flere innvanderer som er der, jo flere vil det komme. Og slik har vi en ond spiral som bare vokser og vokser.

Typisk passiv og pessimistisk tankegang. Det blir det samme som å si at vi verken er smarte nok, eller kreative nok, eller oppfinnsomme nok til å løse dette problemet, dermed kan vi bare like gjerne gi opp. Hadde landet bestått av kun sånne med din tankegang, så hadde vi for lengst sluttet å eksistere.

Det er klart det kan løses, men det krever at noen tåler å bli kalt rasist, og at vi må ta drastiske grep. Det er mange som både kan og bør sendes ut. De er også overrepresentert i kriminalstatistikken*. Det er vel ikke galt å sette krav til våre nye landsmenn?

 

 

I tillegg kommer mange av innvandrerne fra radikalt forskjellige kulturer i forhold til den vestlige, noe som øker trangen til å søke sammen, der de selv kan skape et samfunn med felles interesser.

Nei, dette er ikke vitenskapelig bevist, dermed ren spekulasjon. Tvert i mot, jeg opplever det motsatte. Som sagt velger mange å ikke kommunisere med sine tidligere landsmenn nettopp fordi de har brukt lang tid og mye krefter på å komme seg vekk fra hjemmelandet til at de skal leve sammen med de samme mennesker igjen. Mange sliter med postkrig traumer og vil ikke være i nærheten av sine landsmenn, samt at de betrakter etniske nordmenn som redningsmennesker. Mange er evig takknemlige for den muligheten for anstendig liv de har fått.

Hva du opplever er helt irrelevant. Du kjenner bare et fåtall av innvandrerne, og de du kjenner er norskvennlige. Det er et allment akseptert standpunkt at folk med fellesskap søker sammen, enten det er språk, kultur, religion, interresser, etc.

 

 

Fordi det er landets hovedstad og derfor et naturlig sted.

Nei. Det er fordi Oslo har vært transittmottak siden de første innvandrere kom til Norge. Det er det eneste, og første, de kjenner når de kommer til Norge.

Jepp, og Oslo er et naturlig sted å plassere et mottak fordi det er landets knutepunkt og hovedstad.

 

 

På hvilken måte har de gjort seg fortjent til å få gratis førerkort?

Det beste integreringsmidlet er sysselsetning. Uten jobb er innvandrere dømt til å mislykkes i forbindelse med integreringen. Alt for mange innvandrere finner seg jobber ut i distrikter, men på bakgrunn av dårlig kollektiv transport kommer de ikke seg på jobb.

Akkurat denne vil jeg du skal gi meg en kilde på, for dette tror jeg ingenting på.

Hvorfor kan de ikke bare flytte til distriktene da? De har jo jobb nå og kan kjøpe/leie bolig. Og nå som de har jobb, kan de jo ta lappen og kjøpe bil. Det er slik etniske normenn må gjøre det.

 

Hvis vi ser på etniske nordmenn så får de aller fleste sine førerkort betalt av sine foreldre, eller så betaler vi det med penger som vi har spart gjennom konformasjonspenger og noen sommerjobber. Førstegenerasjonsinnvandrere har ikke disse muligheter, dermed er ikke disse tiltak ment som diskriminering av etniske nordmenn, men som likestilling med etniske nordmenn som allerede har fordeler i forhold til innvandrere.

Foreldrene må spare til barna sine, mens innvandrerne får det gratis. De kan spare de også. Det er ingen krav om å ha førerkort i norge. De får gjøre som alle andre og få seg et par sommerjobber etc og ta lappen.

 

I tillegg diskrimineres alt for mange innvandrere, spesielt de med høyere utdanning, i jobbsammenheng og ansettelsesprosessen fra norske arbeidsgivere. Dermed kan man ikke kalle disse tiltak som fordeler, fordi disse innvandrere er allerede i ”minus” når det gjelder både sosialkapital, økonomiskkapital, integreringskapital osv, i sammenligning med folk som er født og oppvokst her i Norge.

Det stemmer at mange blir diskriminert i jobbsammenheng, men det handler om holdninger som må endres. Det viser seg at det er langt lettere for en utlending å få jobb hvis han bytter til et normalt norsk navn. Dette er en mulighet. Eller mener du en høyt utdannet utlending skal klare seg som vaskehjelp så lenge han får gratis bil og hus av staten?

 

 

Jeg hater å være frekk, men du lever overhode ikke opp til profilnavnet ditt.

Personrelaterte kommentarer bryter med retningslinjer på forumet, dermed vil jeg ha meg frabedt slike usakligheter. Du får en siste advarsel fra meg til å kutte ut slike spydigheter.

Det var ikke ment som et personangrep, men du kommer med så mange løse påstander som virker "basert på egne opplevelser", at det blir vanskelig å ta deg seriøst som en statsviter.

 

 

*De aller fleste lovbrudd i Norge begås av ikke-innvandrede nordmenn, og blir begått mot ikke-innvandrere. For det totale kriminalitetsnivået har innvandrere og innvandring dermed liten betydning. Men sett i forhold til sin andel av den totale befolkningen, er - hovedsakelig såkalte ikke-vestlige - innvandrere overrepresentert både som gjerningspersoner og som ofre i en rekke ulike kriminalstatistikker, og i større grad for mer alvorlig kriminalitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme gjelder for innvandrere. Når det faktisk er empirisk bevist at innvandrere diskrimineres i arbeidslivet, så er det ikke rasisme å påpeke at de blir det, og å innføre tiltak som skal motvirke denne rasismen. Kvotering er ikke et perfekt virkemiddel, men det er nødvendig for å ta et skritt i riktig retning for å bekjempe diskrimineringen i arbeidslivet.

Ville du ha ansatt denne personen som en selger eller en levrandørkontakt eller forhandler?

1_ugly_people.jpg

 

Selv om denne personen hadde bedre kompetanse og utdanning enn en annen person ville h*n ikke ha blitt ansatt av noen leder til en oppgave hvor h*n hadde hatt med kunder eller levrandører å gjøre. Rett og slett fordi man ville ha tapt enormt med penger på det.

 

Er det da dirskriminering å ikke ansette en slik person? Selvsagt er det det, men det er da også å ansette en programmerer bare fordi han hadde bedre genetiske og miljømessige forrutsetninger som gjorde at han ble mye bedre til å programmere enn en annen person. All form for vurdering av søkere til en jobb er diskriminering på en eller annen måte. Om det er diskriminering av mindre smarte folk, dirkriminering av folk med mindre rellevant erfaring, diskriminering av folk med dårligere karakterer, el.

 

Det er ikke sånn at det bare er karakterer og erfaring som er kvallifikasjoner for en jobb, ting som språk, utseende, personlighet, osv er også viktige faktorer. Og snakker man ikke flytende norsk så er man dårligere kvallifisert, og er man mørk i huden når man f.eks skal jobbe med kun gammlinger er man dårligere kvallifisert, og er man lys i huden når man skal jobbe på et fritidssenter for minoritetsungdumm er man dårligere kvallifisert.

 

 

Allt i næringslivet handler om penger. Og hvis f.eks ikke-vestlige innvandrere har vanskeligere for å få en type jobb så er dette fordi lederen som vurderer søkere annser at denne vil tjene mindre penger for firmaet, ikke fordi han "ikke liker svartinger".

 

Det samme gjelder selvsagt kjønn. hvis det hadde vært sannt som feministene påstår at kvinner får mindre lønn for samme arbeid som menn men gjør en like god jobb så måtte jo alle arbeidsgivere være idioter, for da kunne jo hvem som helst bare ha annsatt 100% kvinner og slått konkurentene ned i grusen pga. at man ville hatt samme produktivitet med mye mindre lønnskostnader.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...