Gå til innhold

Stillegående erstattning for GTX 295


JasonX

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et GTX 295 en stund nå, men etter hvert som spill begynner å kreve mer så er lydnivået på kortet blitt uutholdelig. Kan noen anbefale et stillegående kort med god ytelse? Kostnad er ikke viktig. Vannkjøling er ikke aktuellt da det blir for mye mekking. Kabinettet ellers og cpu har god temperatur, er bare skjermkort som plager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både GTX 570 og GTX 580 skal være veldig stillegående. GTX 570 yter omtrent identisk som et HD6970 bare for å ha det nevnt

 

 

"GTX 570 er også et temmelig stillegående kort, spesielt om man ser dette i tråd med ytelsen det skal levere. Vi vil faktisk si at støynivået er mer eller mindre det samme som GTX 580 kunne vise til, noe som slettes ikke var et ille nivå. Alt i alt et stillegående kort, og den lyden kortet lager er samtidig av den behagelige typen"

 

http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_570/79782/3

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk for inspill jeg endte opp med et GTX 570 kort og det er mye stillere. GTX 295 har altid laget mye lyd hos meg. Men det ble verre etter hvert som spillene begynte å utnytte mer av kortet. Eksempelvis var starcraft II menyen et helvete (vet det var en bug der). Jeg har prøvd med støvtørke, men var lite hjelp i det. Spesielt ille var det i spill som er krevende, men har dårlig støtte for SLI da jobbet bare den hene gpuen, men alle viftene gikk på max.

 

Spillte i går med GTX 570 kortet i mange timer, viftene ble hørbar mot slutten, men det var helt til å leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...