Gå til innhold

Hvilken komponent er det som svikter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter å spiller cs, så fryser skjermen.

Jeg slår av maskinen med power-knappen, og jeg slår på igjen, disker osv. starter opp men ingen skjermbilde.

Jeg slår av, resetter bios, ingen ting, klarer nå å komme inn i bios, men etter å ha satt alt til default, og skal starte om igjen stopper alt i oppstarten av os. slår av og på, ingen skjermbilde. Må la maskinen stå av ei stund før jeg kan starte og komme inn i bios igjen.

Etter utallige forsøk på dette viset har jeg klart å komme meg inn i windows via sikkerhetsmodus 1 gang, nå klarer jeg så vidt å komme inn i bios. Systemet har hengt seg mange gang i bios og.

Hvilken komponent er blitt ødelagt?

CPU var klokket til 2346 (167.6x14) 1.8v

Minne gikk synk med fsb @ 2.8v

Chipsett på 1.7v

1.7v agp

Spec står i signatur!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja det er jo litt varmere nå for dagene så...

Tviler på at det har med cpu.

Har du flere ram brikker så ta ut en av gangen og se hva som hender.

Ta ut skjermkortet, sjekk det fysisk og se om alt sitter som det skal (kjøleribber osv) av og til kan di faktisk løsne etter lenger bruk.

Sjekk gjerne i annen pc om det fungerer fint der (kan også gjøres med andre komponenter).

Jobb deg nedover til du står igjen med problemet...

Skrevet

Sjekk kondensatorene på HK, at de er helt flate på toppen, hvis de buler ut så er de defekte. Har hørt om lignende problemer pga dette, defekte kondensatorer fra Taiwan har jo vært et stort problem.

Men selvsagt kan det også skyldes mange andre ting. Bruk eliminasjonsmeteoden, skru alt fra hverandre og begynn med minimalt antall komponenter.

Skrevet
Prøv å sette agp-spenningen ned til 1.5 volt. Har opplevd masse tull når jeg har prøvd å øke den.

det står jo på default.

Han har jo kunnet spilt osv.

Jeg tror ikke det er løsningen.

Sjekk at alle kjøleløsningene dine fungerer.(løse ribber osv)

Skrevet

Siden du må vente litt før du kan slå den på så høres det unektelig ut som et varmeproblem. Ville tatt av cpukjøleren, smørt på litt goop og montert på nytt. Ellers mener jeg å ha lest ett eller annet om den strømforsyningen du har.. kommer ikke på hva det var nå, men skal se om jeg finner det ut :)

GL

Skrevet
Drivere i windows har ingen ting med dette problemet, låser seg jo før win i de fleste tilfeller.

beklager, var nok en komponent i huet mitt som svikta den dagen :oops:

Likevel, har du fått ordnet saken ?

.

Skrevet

Jeg hadde nøyaktig samme hendelsesforløp på min maskin, og som deg kom jeg inn 1 eller 2 ganger i Windows i sikkerhetsmodus av 200 forsøk.

Etter en meeeget lang feilsøke prosess så viste det seg at det var den ene minnebrikken som var defekt, så jeg ville sjekket det hvis mulig.

Lasse

Skrevet
Prøv å sette agp-spenningen ned til 1.5 volt. Har opplevd masse tull når jeg har prøvd å øke den.

...det står jo på default.

Trodde ikke 1.7 volt var default.

Skrevet

...det står jo på default.

Trodde ikke 1.7 volt var default.

1.5v er default AGP på NF7-S v2.0 kort :wink:

Skrevet

han hadde resatt bios og satt alt på default sa han så jeg brydde meg ikke om hvor mange v. da.

Da kan du prøve og sette ned v.

Skrevet

Bruker du den ekstra 12v på antec til hk ?

I så fall er det kanskje den som lager problemer.

Prøv å koble den av.

Hvis jeg forklarer meg tåkete så er det bilde av

kontakten her. Over den vanlige ATX kontakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...