Gå til innhold

Nytt oppsett, trenger godkjenning.


Anbefalte innlegg

Da har jeg dannet meg et noenlunde bilde av hva slags komponenter jeg skal bestille til mitt nye Sandy Bridge prosjekt. I teorien er jeg i grunn litt misfornøyd mtp. pris. Hadde helst sett at prisen lå på 7-8 tusen kroner. Lurer på om dere kan komme med innspill og råd angående komponentene i forhold til pris og ytelse? Kan legge ved at jeg senere vil kjøre Crossfire, lurer da på om denne konfigurasjonen er optimal. Er også litt usikker rundt kjøling.

 

post-225200-0-38085800-1295214729_thumb.jpg

 

Takker for svar.

 

(PS! Alle komponentene er bestilt fra Dustin)

Endret av Watcher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kunne ha spart noen kronajser ved å droppe os og skaffe den på en "annen måte" selv :whistle: Også kan du få en 60 gb ssd, ved å legge til et par hundre lapper til, men 40 gb bør holde hvis det er forbeholdt os bare. Men syns oppsettet ditt ser veldig bra ut. Det bruker å medfølge kjølepasta på cpu kjølere, en liten tube ved siden av så du kan smøre på selv. Så kan egentlig droppe den du har valgt, hvis du ikke har noen spesielle krav. Armlenka kan du også droppe, bare huske på å ta på metallet på kabinettet før du tar på noen andre komponenter for å lade deg ut.

Lenke til kommentar

Vil anta at 40GB til Windows er litt i minste laget. Det hender man ønsker å installere Office der, enkelte andre programmer, og det er litt kjekt å ha det mest brukte spillet der, da det loader rimelig mye raskere. Ville seriøst vurdert minst en 60GB, om ikke 80.

 

Når det gjelder Windows7 og lisens, er jeg litt uenig i ManheiM. Denne gang har Microsoft virkelig laget et godt operativsystem, og lisenspengene har de fortjent. M$ burde kanskje vurdert å redusere lisenskostnadene, men det er en annen sak...

 

Antistatisk armlenke har jeg aldri helt sett behovet for. Har fiklet rimelig mye med pc opp gjennom årene, og aldri grillet noen komponenter. Eneste man kan prøve å unngå er å tusle rundt på et ullteppe med fleecesokker.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management.

Lenke til kommentar

Vet om dette, men har hørt at forskjellen vil være minimal, max 5-10% forskjell. Når det gjelder FPS i spill vil det nok også ha minimalt å si. Men finnes det i det hele tatt P67 kort som støtter 16x/16x i Crossfire da?

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management.

Corsair Graphite 600D er et knallbra midi-tower. Rundt 1400-1500 kroner på Komplett, ganske stort, knall design (Hvite LED lys) og med masse tilkoblingsmuligheter og nyttige greier (som viftekontroller og en Usb 3.0 port) osv.

 

Det utfyller 2 av kravene dine veldig godt. Det har da ikke sidevindu, som er eneste mangelen. Det er klassifisert som midi-tower, men det er faktisk større en enn del fulltower's. Du slipper også det veldig aggressive utseendet til HAF serien.

Lenke til kommentar

Vet om dette, men har hørt at forskjellen vil være minimal, max 5-10% forskjell. Når det gjelder FPS i spill vil det nok også ha minimalt å si. Men finnes det i det hele tatt P67 kort som støtter 16x/16x i Crossfire da?

 

Du får p67 kort med full støtte for CF/SLI med bet blir jo for dyrt da. Er ikke noe jeg ville ha prioritert med ditt budsjett

Lenke til kommentar

Er litt usikker på kabinett. Foreløpig står valget mellom Corsair 800d, og Fractal XL. Synes 800d blir litt i dyreste laget kanskje. Noen tips angående valg av fulltower kabinett? Hadde helst sett for meg et kabinett med sidevindu, god kjøling og gode muligheter for cable management.

Corsair Graphite 600D er et knallbra midi-tower. Rundt 1400-1500 kroner på Komplett, ganske stort, knall design (Hvite LED lys) og med masse tilkoblingsmuligheter og nyttige greier (som viftekontroller og en Usb 3.0 port) osv.

 

Det utfyller 2 av kravene dine veldig godt. Det har da ikke sidevindu, som er eneste mangelen. Det er klassifisert som midi-tower, men det er faktisk større en enn del fulltower's. Du slipper også det veldig aggressive utseendet til HAF serien.

 

Skal sjekke det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...