Gå til innhold

HTML editor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stilte samme spørsmål for noen måneder siden, og fikk da dette til svar:

 

Jeg har ikke funnet et godt WYSIWYG alternativ til Dreamweaver... og siden jeg foretrekker å fokusere på inhold og design, fremfor å kode, (noe jeg også kan) holder jeg meg til Dreamweaver... til jeg finner et alternativ som er like kraftig for Linux....  

 

Takk for linken angelique__

:smile:

Et kjapt søk på Freshmeat ga noen lovende resultater:

WebSphere Studio Homepage Builder fra IBM finnes for Linux.

eWebEditPro ser heller ikke dum ut

EditWorks Professional virker litt vel enkel i forhold til DW, men jeg vet ikke hvilke behov du har.

 

Så vidt jeg kan se er ingen av programmene open source, men det er ikke DW heller :wink:

 

? det lønner seg ofte å søke litt her i forumet også

:shrug::yes:

Lenke til kommentar

Bare for å hjelpe deg litt videre. HTML editor var noe jeg også savnet stort i linux, prøvde ut noen av dem som var for linux og prøvde å wine,winex, crossoveroffice trial osv, for å få til dreamweaver.

 

Resultatet jeg fikk var ikke noe særlig bra. HTML koding i en editor virket for vanskelig, men jeg begynte og se litt på det, ettervert lærte jeg meg noen små html koder for å få opp tables og iframe, laget litt grafikk med gimp og lærte meg img taggen. Når jeg var på skolen eller hadde en skriveblokk i nærheten pugget jeg html koder og skrev ned det jeg husket og kontrollerte dem hjemme, sånn har jeg holdt på i et halvt år så nå kan jeg nok html koding til å lage fine sider. Råder deg til dette, da får du nemlig full styring over hele websiden og det blir lettere å lære seg eventuelt php/asp senere.

 

Det jeg skal fram til er at du egentlig ikke trenger en wysiwyg editor i linux, hadde jo vært greit med dreamweaver, men nå liker jeg ikke noen wysiwyg editorer de bare roter til koden. :p

 

Håper du har tid og lyst til å lære deg html koding, da slipper du og teste 100 forskjellige wysiwyg editorer for linux og bli like skuffet hver gang siden ingen kan måle seg med dreamweaver.

 

Stikk innom http://www.w3schools.com for å teste ut html koding, kan gjøres live på hjemmesiden dems i eksempel delen, veldig fin side. Hvis ikke så har sikkert et bibliotek i nærheten en bok om html programmering som du kan låne :)

 

Lykke til med enten html koding eller å teste de 100 wysiwyg for linux :)

Lenke til kommentar

Skikkelig xhml 1.1 strict kode klarer ingen WYSIWYG editorer så langt jeg vet. Så hvorfor bruke dem? :]

 

Jeg er fan av Quanta/Homesite osv sin måte å redigere sider på, du skriver kodene og trykker på preview-taggen (evt. bruker tastaturet) Da ser du jo hvordan siden ser ut! :D:D Genialt..!

Men ettersom jeg husker har ikke Quanta innebygget FTP. Har ikke funnet noe gode program (til linux) med støtte for HTML, CSS og PHP som har dette.

Lenke til kommentar
Skikkelig xhml 1.1 strict kode klarer ingen WYSIWYG editorer så langt jeg vet. Så hvorfor bruke dem? :]

 

Jeg er fan av Quanta/Homesite osv sin måte å redigere sider på, du skriver kodene og trykker på preview-taggen (evt. bruker tastaturet) Da ser du jo hvordan siden ser ut! :D:D Genialt..!

Men ettersom jeg husker har ikke Quanta innebygget FTP. Har ikke funnet noe gode program (til linux) med støtte for HTML, CSS og PHP som har dette.

Quanta har ikke innebygd FTP, men det har KIO, som Quanta bruker. Du kan dermed (som med alle andre KDE-programmer) lagre/hente filer fra smb, http, fish(filer over SSH), ftp, file, ++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...