Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP fryser ved avspilling av video(?)


Anbefalte innlegg

Føler jeg har posta litt for mange ganger i dette forumet, huff, jaja.

 

Ja, pc'n har begynt å fryse og lyden looper (som om man skulle ha tatt et milisekund med lyd og spillt det om og om igjen), verken musa eller tastaturet funker. Dette har skjedd tre ganger nå; første gangen for 3-4 dager siden, to ganger, også en gang i dag. Alle gangene har jeg hatt VLC med video på eller på pause i bakgrunnen, det er vel det eneste jeg kan se som er felles med frysene.

Problemet løser seg ved at jeg holder inne startknappen i noen sekunder, helt til maskinen skur seg av, når jeg skrur den på igjen med en gang, funker alt som normalt.

 

Motherboard: Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)

CPU: Intel Pentium D945 Presler, 3.40 GHz

RAM: 2GB

Skjermkort: ATI Radeon HD 5770 1GB

 

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VLC er den eneste sammenhengen jeg kan trekke mellom de tre frysene, siden det er det eneste programmet som var i bruk (eller liggende i bakgrunnen) hver gang den har fryst, har versjon 1.0.3, lastet ned 1.1.5 nå.

 

Har ikke skjedd når jeg har spillt enda, men så har jeg heller ikke spillt på en stund heller.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å reinstallere VLC, codecer osv..?

 

Ja, har prøvd det

 

Det er en rimelig gammel pc, det er ikke slik at den er støvete og blir for varm?

 

Støvete er den ikke, men jeg har tenkt på at det kan være varmen. Driver nå å holder øye med temp. mens jeg ser på film og sånn, så langt virker alt normalt.

 

 

Pc'n har ikke fryst flere ganger siden sist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...