Gå til innhold

ASUS U41JF, noen som kan anbefale denne?


vip

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står akkurat i å bestemme om å kjøpe denne selv. Maskinen har matt skjerm og meget lettvektig, som er veldig positivt i mine øyne. Tenker å drasse den med til studier daglig. Nå er jo nye Sandy Bridge prosessorer rett rundt hjørnet, men tviler på at de blir så "mye" bedre enn de nåværende(litt mindre varmeutvikling, bedre integrert GPU etc)...

 

Ettersom ASUS'en er ny har jeg ikke sett mange omtaler ute, mn goggla litt og fant en russisk: http://www.notik.ru/blogs/topic/1861. Den fikk mye skryt der ihvertfall, om du gidder oversette i f.eks chrome :p

Lenke til kommentar

Hej alle!

 

Jeg er fra Danmark, men jeg håber at i forstår mig alligevel :p

Jeg har netop købt denne pc fra komplett, og henter den på posthuset i morgen - hvis i kan vente kan jeg godt lige skrive en kort "test" af hvordan den performer?

Sandy bridge skulle give en del mere ydelse, men det skulle mest give mest batteritid, i form af at gpu'en som du skiver er integreret. Efter min mening giver det lige så meget mening at købe en uden, og så sætte en ssd i. Det cd-rom drev der sidder i kan skiftes ud med computerens harddisk, så man både kører et hurtigt styresystem fra ssd'en, og har 640 gb til diverse.

Lenke til kommentar

Står akkurat i å bestemme om å kjøpe denne selv. Maskinen har matt skjerm og meget lettvektig, som er veldig positivt i mine øyne. Tenker å drasse den med til studier daglig. Nå er jo nye Sandy Bridge prosessorer rett rundt hjørnet, men tviler på at de blir så "mye" bedre enn de nåværende(litt mindre varmeutvikling, bedre integrert GPU etc)...

 

Ettersom ASUS'en er ny har jeg ikke sett mange omtaler ute, mn goggla litt og fant en russisk: http://www.notik.ru/blogs/topic/1861. Den fikk mye skryt der ihvertfall, om du gidder oversette i f.eks chrome :p

 

Da skal jeg få lest den! ;)

Lenke til kommentar

Hej alle!

 

Jeg er fra Danmark, men jeg håber at i forstår mig alligevel :p

Jeg har netop købt denne pc fra komplett, og henter den på posthuset i morgen - hvis i kan vente kan jeg godt lige skrive en kort "test" af hvordan den performer?

Sandy bridge skulle give en del mere ydelse, men det skulle mest give mest batteritid, i form af at gpu'en som du skiver er integreret. Efter min mening giver det lige så meget mening at købe en uden, og så sætte en ssd i. Det cd-rom drev der sidder i kan skiftes ud med computerens harddisk, så man både kører et hurtigt styresystem fra ssd'en, og har 640 gb til diverse.

 

Hei

Jeg er helt ening med deg! En ssd hadde gjort susen! :yes:

Kom gjerne med en "kort test"! Det hadde vært supert :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå, så har jeg fået den pakket op.

Godt førstehåndsindtryk, det er en rigtig flot skærm og et pænt kabinet (det hjælper også at den er mat, så der ikke er så meget genskær som ved en glossy). Da jeg tændte den for første gang gik der ikke længe før den var klar til brug, men må sige at der er utrolig meget bloatware som skal fjernes - næsten det hele kan slettes.

Hvis man sammenligner med den russiske anmeldelse synes jeg det hele passer meget fint - jeg har installeret en ssd i den i stedet for harddisken, så kan ikke sige så meget om hastigheden.

Vil prøve at køre starcraft 2 på den om lidt, og se hvor godt det kører..

Lenke til kommentar

Enig, men den her pc er nu heller ikke bygget til at spille med i det hele taget - med sine 2 kg og 10 timers strøm er den bedre til at have med på farten :)

 

Det er nok ikke den ultimate gaming pcn! :whistle:

Men håper funker til litt lett gaming!

Åssen er søynivået på den?

Funket starcraft greit nok?

Lenke til kommentar

Undskyld den sene opdatering, jeg fik spillet installeret, og så tog det ene det andet :) Men jeg synes det kører fint, kunne køre det i 1366x768 med high settings, hvor jeg synes det kørte flydende. Var dog ikke den vilde multiplayerkamp jeg havde gang i.

Min pc er dog crashet nogle gange - jeg ved ikke om det er fordi jeg har monteret 8 gb ram i som ikke virker ordentligt med den, men vil undersøge sagen nærmere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sitter på nøyaktig den maskinen som trådstarter refererte til akkurat nå og jeg må si jeg foreløpig er veldig fornøyd!

 

Jeg bruker maskinen hovedsakelig for utvikling på Android og PHP og til dette har den fungert strålende. Har ikke prøvd spill på den enda men har ikke de største forventingene. Jeg så lenge på Asus U36JC men havnet på denne til slutt pg.a ventetid, formfaktor og forventet varmgang. Har hatt den i snart 1 uke nå og gjort meg en del erfaringer allerede.

 

Positive ting:

* Den er veldig lett og portabel

* Fullstørrelse tastatur med ikke-merkbar flex som er godt å skrive på.

* Lekkert design (Kommer forsåvidt an på øyet som ser... det er brushed metal-look på håndleddstøttene, museflata og lokket, jeg syns det ser ganske profft ut)

* Rask

* Liten strømadapter, enkel å få med seg

* Opptil 10 timer batteritid ved svært enkel bruk! Awesome!

* Veldig stille. Ingen merkbare lyder ved ordinær bruk.

* Motstandsdyktig topplokk. Må trykke ganske hardt for å få merker på skjermen selv om topplokket er svært tynt.

* Blir ikke varm ved ordinær enkel bruk

* Batteriet stikker ut i bakkant og skjermen svøper seg om denne.

* Overraskende god lyd

* Håndleddstøtten tiltrekker seg ikke fingermerker

* Matt skjerm, fin selv i sollys. Vanskelig å finne maskiner med matte skjermer for tiden.

* Bedre prosessor og grafikkort enn de direkte konkurrenter.

* Multi-gesture touchpad

* Lyssterk og herlig skjerm å lese på

* Byggkvaliteten virker god. Skjermen er stiv, hengslene er gode og ramma virker solid.

* Medieknapper på fn-keys. (Fn + Nedoverpil = Spill / Pause) Absolutt pluss.

* Fingeravtrykksleser

 

Negative ting:

* MYE bloatware... utrolig hva de stapper inn i maskinene nå til dags. Brukte en god dag på å bli kjent med maskinen og det gikk mest i å fjerne det som var av bloatware. Chrome som var forhåndsinstallert var for meg et pluss men denne nektet å starte. Lastet ned en ny versjon fra google og det funket greit.

 

* Out of the box ganske treg. Tok en stund før jeg oppdaget at strømstyringen hadde en god del å si for maskinens ytelse. Dette mest fordi jeg hadde avinstallert det ("Power4Gear") som jeg opfattet som ubrukelig tillegsprogramvare. Denne styrer imidlertid ting som prosessorytelse osv. og idet jeg satte den på "High Performance" så begynte ting å gå virkelig raskt. Har i ettertid kommet til å like dette programmet, mest pg.a at batteritiden blir så vanvittig når den settes i Power save-mode.

Det som provoserer meg med dette er imidlertid at jeg vil tro at det er et vell av kjøpere der ut som ikke oppdager dette og dermed aldri får oppleve maskinens sanne styrke.

 

* Veldig sterkt lys fra power-LED. Jeg kjører mye på buss og sitter da med maskinen ganske nærme. Power-LED lyset (lyset ved strømknappen) er ganske intenst da. Ved vanlig bruk er det ikke merkbart though. Har den på fanget nå i en sofa og det er ikke intenst i det hele tatt.

 

* Glossy ramme rundt skjerm og tastatur fører til en del synlige fingermerker. Lokket er også veldig fingermerke-utsatt. Du får med en microfiber-klut til å fikse dette men blah, det bryr ikke meg noe særlig.

 

* 1366x768 skjermoppløsning er litt lite. Kunne godt vært bedre.

 

* Ikke USB 3.0... av en eller annen grunn

 

 

 

Det er vel egentlig det. Sjekker innom denne tråden litt så bare å stille spørsmål eller testønsker.

Lenke til kommentar

har foresten bestillt meg en u36jc, men det kan virke som det kommer til å ta LAAAAANG tid før den ev kommer.

så lurer på om jeg skal se etter noe annet.

hvorfor har jeg ikke funnet denne på Asus sine egne sider?

 

Kay

 

U36 er vel såpass ny at de ikke har fått på plass "skrytesidene" enda... Hadde bestilt den selv en stund men ble litt bekymra for at den ble for tynn og dermed ustabil ved bruk under transport, varmeutvikling pluss at leveringstiden var aaaalt for sen.

 

Men det er uten tvil en råbra maskin! Tror nok det er ett av de beste kjøpene innen ultraportabel-segmentet akkurat nå. Etter å ha brukt U41'en med i5 en stund ser jeg jo at varmeutviklingen virkelig ikke er et problem ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har singlet ut denne selv. Ser at det er nå 1200,- i forskjell på i3 og i5-varianten hos komplett (6300 vs. 7500). i5 har også 8-cellers batteri, vs. 6-cellers på i3. Kommer ikke til å spille mye på den - det vil hovedsakelig være surfing, tekstbehandling, film og musikk - men alltids fint om den kjører eksempelvis FM bra.

 

Er det verdt å punge ut 1200 ekstra for i5? Andre erfaringer fra dere som har kjøpt den?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Håper noen kan hjelpe meg her. Kjøpte Asus U41FJ for litt siden. Fjernet litt bloatware, men tror muligens jeg fjernet litt for mye for nå vil ikke hurtigtastene (Fn) virke uten at jeg starter HControl.exe selv. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette? Har også problemer med silverlight i Firefox (silverlight krasjer), noen andre som sliter med dette eller vet hvordan det kan ordnes? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...