Gå til innhold

Valg av 50'' lcd/plasma/led?


Anbefalte innlegg

Må til og bytte ut gamle tv'n og trenger litt hjelp til og velge ny. Har bestemt meg for og ha en veggmontert 50''. noe annet har jeg ikke funnet ut av. tv'n vil bli brukt til en del film via b-r spiller, til surfing på nett (skal ha pc'n tilkoblet hele tiden), film via pc'n og seff god gammeldags tv titting..

 

Har hørt at plasma har slitt med fastbrenning og da er vell ikke pc bruk så bra? dette har vell blitt bedre med årene? Stiller ikke noe spesielt krav til at tv'n skal være spesielt tynn.

 

Har en prisramme rundt 8000, helst lavere.

 

Noen med ett godt forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innbrenningsproblemene på plasma er kraftig redusert etter det jeg har lest. Så lenge bruken er variert skal det gå helt fint å ha den koblet til PC også. At ting brenner seg fast for godt skjer knapt lenger.

Det er i disse tider at produsentene er i ferd med å annonsere årets modeller, så med mindre du trenger fjernsyn NÅ er det kanskje en ide å sitte på gjerdet i noen uker.

Lenke til kommentar

Jeg for min del venter på årets Panasonic-plasmaer. Forhåpentligvis utløser lanseringen et lite prisras på fjorårsmodellene så jeg kan velge mellom røverkjøp eller state of the art. Om du selv bør gå for plasma kommer an på hvor mye PC-bruk du ser for deg. Det bør bare utgjøre en brøkdel av bruken.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, jeg personlig ville ikke satset på Plasma siden personen skal benytte TVen også som monitor.

 

Ja, Panasonic er best når jeg gjelder "Anti" innbrenning, men en PC desktop har såpass sterke linjer, at selv Panasonics support fraråder bruk av Plasmaen dems som PC monitor (jeg har ringt og snakket med de).

 

Så jeg ville satset på LED.

 

Når får du ikke en 50" for 8000.

 

Men du får en lekker 46"

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ville også gått for lcd. pgr mer behagelig bilde å se på med dataen koblet til, det er MYE bedre lys(sammenligner mot samsung 50ps7005 som jeg har returnert.)

Men, samtidig om du klarer å bruke skjermbeskytter å ha windows linja til sprette opp når du tar musa ned der, bruker spillelister på spotify på fest slik at skjermspareren får komme til innimellom, og bruker den stort sett ellers til film og tv kan du få en mye bedre tv for pengene om du velger plasma enn lcd.

Hvis du setter strømsparing på maks om du har en lcd tv å synes det er nok lys, Så tror jeg trygt du kan kjøpe en plasma.

Hører med jeg ikke vet hvordan panasonic er til databruk.

Jeg syntes hverftall samsungen var litt ekkel, men tror også man kan vende seg til det. Fruen var fornøyd ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...