Gå til innhold

Er ute etter ny SSD


Anbefalte innlegg

Hei. Er ute etter en SSD, men jeg er litt ny i SSD-segmentet, så jeg trenger litt hjelp.

 

- Er det bare Intel med sin 3. generasjon og Sandforce 2000 som kommer nå snart eller er det flere produkter jeg bør være klar over?

- Jeg har fått med meg at det ikke er utgitt noen lanseringsdato, men kan noen gi med et estimat om når de blir lansert?

- Etter det jeg har fått med meg så blir Sandforce 2000 utgitt litt etter Intel sin serie, er det verdt å vente på Sandforce?

- Er det sannsynlig at jeg får en 80GB SSD til rundt 1000kr når de nye generasjonene blir lansert?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan kanskje låne tråden din, og spørre om denne er noe særlig bra: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=601876

 

Akkuratt nå er den på tilbud også(10 %). Og trenger du mer enn 64 GB til å ha OS og program på?

Det er en god SSD.

 

Hvor mye plass du trenger avhenger av hvilket OS og hvilke programmer du trenger. Windows 7 64-bit og kontorprogrammer (nettleser, video, musikk, office-pakke) går bra på 64 GB. Hvis du skal ha flere store spill begynner 64 GB å bli litt lite.

Lenke til kommentar
Jeg kan kanskje låne tråden din, og spørre om denne er noe særlig bra: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=601876

 

Akkuratt nå er den på tilbud også(10 %). Og trenger du mer enn 64 GB til å ha OS og program på?

Det er en god SSD.

 

Hvor mye plass du trenger avhenger av hvilket OS og hvilke programmer du trenger. Windows 7 64-bit og kontorprogrammer (nettleser, video, musikk, office-pakke) går bra på 64 GB. Hvis du skal ha flere store spill begynner 64 GB å bli litt lite.

 

Jeg kjøpte den :D Og er veldig fornøyd med den! Jeg har Windows 7 64 bit, og det er går helt fint med plass, men alle spillene jeg har er på mye mer enn 64 GB :O Så jeg kjører alle spill og sånt fra hardisk nummer 2. Og pcen er dobbelt så raskt nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...