Gå til innhold

Blir vi mer og mer rasistiske?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle snille mennesker som vil, bør få flytte til Norge.

Det er nok ikke så enkelt.

Samfunnet må være klar for de nye menneskene.

Vi må ha på plass boliger, arbeid, integreringsmuligheter osv.

Det blir kaos hvis vi bare slipper inn alle.

 

Derfor er det viktig med regler, og hvis noen er har imot reglene er det ulovlig.

Da må de vises ut! Selvfølgelig etter nøye vurdering.

Av og til kan dette kanskje virker urettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror folk generelt blir mer kyniske jo eldre de blir, og de liker samtidig å tro at alt og alle rundt dem blir jævligere. Faren er jo at denne sykdommen skal smitte over til neste generasjon.

 

Særlig på internett finner man mye grettent skvip fra hvermansen. Hvis du tar snittet av antall personer på nettet som kommer med rasistiske, fundalimentære eller andre ekstreme utsagn og måler det opp mot befolkningen generelt, så kan man lett påvise et klasseskille.

 

Jeg tror heller trådstarter burde basere virkelighetsoppfatningen sin, ikke på diskusjonsfora, men heller treffe folket der de er for å si det sånn. Dette hvis vedkommende ikke befares i spesielle sirkler, vel å merke.

 

Mer har jeg egentlig ikke å si om saken.

 

På internett finnes det en grei regel. Ser du det ikke så finnes det ikke :)

Lenke til kommentar

Alle snille mennesker som vil, bør få flytte til Norge.

Det er nok ikke så enkelt.

 

Jeg skrev at de bør. Så enkelt er det faktisk.

 

Samfunnet må være klar for de nye menneskene.

Vi må ha på plass boliger, arbeid, integreringsmuligheter osv.

Det blir kaos hvis vi bare slipper inn alle.

 

Alt vi trenger å slutte å gi dem gratisgoder. Da vil de ikke komme til Norge med mindre de har bolig og arbeid, eller i det minste kontakter.

Lenke til kommentar

Alle snille mennesker som vil, bør få flytte til Norge.

Det er nok ikke så enkelt.

 

Jeg skrev at de bør. Så enkelt er det faktisk.

 

Samfunnet må være klar for de nye menneskene.

Vi må ha på plass boliger, arbeid, integreringsmuligheter osv.

Det blir kaos hvis vi bare slipper inn alle.

 

Alt vi trenger å slutte å gi dem gratisgoder. Da vil de ikke komme til Norge med mindre de har bolig og arbeid, eller i det minste kontakter.

Du vet tydligvis ikke hva du snakker om.

Da hadde vi mest sannsynlig fått store "gettoer" med invandrere som høyst sannsynlig ville drevet kriminell virksomhet. De ville uansett hatt det bedre her i landet enn der de kom fra.

 

Det hadde vært greit hvis verden fungerte slik som du foreslår, men sånn er det ikke.

Lenke til kommentar

Du vet tydligvis ikke hva du snakker om.

 

Jo.

 

Da hadde vi mest sannsynlig fått store "gettoer" med invandrere som høyst sannsynlig ville drevet kriminell virksomhet.

 

Nei. Hvorfor skulle de kommet til Norge, hvor de ikke får noen gratisgoder, når de kunne dratt til en velferdsstat som kaster penger etter dem?

 

Det hadde vært greit hvis verden fungerte slik som du foreslår, men sånn er det ikke.

 

Jo.

Lenke til kommentar

For (bare!?) 316 år siden ble Johanne Nilsdatter brent ihjel i Kvæfjord, utenfor Harstad. Hun var det siste kjente offeret for kirkens hekseprosesser.

 

Tankeeksperiment nr 1:

tenk om motstanderne av heksebrenning - i stedenfor å overbevise vennene sine om at "hekse"-brenning var feil - hadde pakket sakene sine og utvandret til USA. Vi nordmenn kunne fremdeles ha holdt på med heksebrenning den dag i dag, om vi ikke hadde latt fornuften seire over religionen.

 

I mange land i Midt-Østen og Afrika sier de "ja til kjønnslemlestelse" og "nei til skole for jenter". De som flykter fra hjemlandene sine er kanskje så banebrytende at de sier: "ja til kjønnslemlestelse" og "JA til skole for jenter". Det fører jo til at det er status quo i hjemlandet - med liten eller ingen sjanse for fornuften til å seire.

 

Tankeeksperiment nr 2:

Innbyggertallet i Pakistan har økt med 35 millioner de siste 10 årene - der bor det rundt 170 millioner nå. Om 5 millioner pakistanere hadde flyttet fra Pakistan til Norge den 1. februar i år (ikke spør meg hvordan det skulle blitt gjennomført) - så hadde man knapt nok merket det i Pakistan. De hadde vært 170 millioner igjen til sommeren 2012. Men hadde vi merket det i Norge?

 

Det jeg prøver å si er at det er et utømmelig hav av potensielle nye landsmenn der ute - det kommer ALDRI til å bli tomt. Jeg mener egentlig at vi bør skjerpe litt på kravene - og jeg mener at jeg er 100 % ikke-rasistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

 

jag ær utlænning. jag ær invandrare. ingen ser på mig eller sånna som mig som kriminell. jag eller de som mig ser inte på norrmænn som rasister ..kanske som lillebrøder ibland och någon stackare kanske till och med skulle hævda "dumma" (men de har å andra sidan en låg panna) men aldrig som rasister...

Lenke til kommentar

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

 

jag ær utlænning. jag ær invandrare. ingen ser på mig eller sånna som mig som kriminell. jag eller de som mig ser inte på norrmænn som rasister ..kanske som lillebrøder ibland och någon stackare kanske till och med skulle hævda "dumma" (men de har å andra sidan en låg panna) men aldrig som rasister...

Hvor i verden kommer du fra?

 

Vis du ser på nordmenn som dumme så er det ditt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

 

jag ær utlænning. jag ær invandrare. ingen ser på mig eller sånna som mig som kriminell. jag eller de som mig ser inte på norrmænn som rasister ..kanske som lillebrøder ibland och någon stackare kanske till och med skulle hævda "dumma" (men de har å andra sidan en låg panna) men aldrig som rasister...

Hvor i verden kommer du fra?

 

Vis du ser på nordmenn som dumme så er det ditt problem.

 

Sikkert svensk. Da får det bare være

Lenke til kommentar

Nei, vi blir ikke mer rasistiske.

 

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

Nästan alla med utomnordisk härkomst är kriminella.

 

Så i land som Tyskland, USA, Marokko, Pakistan, India, Storbritannia og Albania er nesten alle kriminelle?

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...