Gå til innhold

Blir vi mer og mer rasistiske?


Anbefalte innlegg

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personelig trur jeg at vi har lett for å bare ta alle under en kam, vil vel tørre å og påstå at dette skjer med meg every now and then og.

Men som du skrev selv, da går man glipp av mange hyggelige mennesker.

 

Vi må igjen ikke glemme, at det er lett for å bli skeptiske når man ser hvor mye drit og fandenskap mange ( såklart, IKKE alle ) holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personelig trur jeg at vi har lett for å bare ta alle under en kam, vil vel tørre å og påstå at dette skjer med meg every now and then og.

Men som du skrev selv, da går man glipp av mange hyggelige mennesker.

 

Vi må igjen ikke glemme, at det er lett for å bli skeptiske når man ser hvor mye drit og fandenskap mange ( såklart, IKKE alle ) holder på med.

Problemet er jo at man drar alle under en kam. Skaper stereo typer og da forventer jo alle at du skall oppføre deg slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vil vel ikke akkurat FrP ha all "dritten ut" selvom (N)SV`ere gjerne vil overbevise folk om det, Men uansett jeg ville ikke si vi er mer rasistiske langt ifra. På 70-tallet trodde man omtrent Arabere, Afrikanere og Asiatere var djevelens barn og jeg merker at besteforeldrene mine har væært MYE mer rasistiske enn de fleste yngre.

men kanskje i forhold til 90-tallet, mange folk liker ikke Islam eller andre uvestlige elementer, men å like Islam mindre f.eks Kristendom er jo ikke akkurat rasistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener Norge burde lære av Sveits på dette området.

 

Uten naturressurser klarer de fortsatt å være en av verdens rikeste land, analfabetisme eksisterer nesten ikke.

 

Hvorfor?

 

Tatt fra wikipedia: Den som ønsker å bli sveitsisk statsborger, må ha vært bosatt i minst tolv år i landet, være integrert og tale minst ett av de fire offisielle språkene. Kantoner og kommuner kan stille ytterligere krav.

 

Myndighetskommisjoner vurderer i hver enkelt kommune eller by samtlige søkere svært grundig. I mindre kommuner beslutter gjerne kommunestyret selv om søknaden skal innvilges.

 

Hvis en søknad blir avslått, må det bli begrunnet med for eksempel «manglende integrasjon». Til nå har søkere kunnet anke avslag til domstolen.

 

Forut for folkeavstemningen om enda strengere regler for statsborgerskap i juni 2008 har det konservative partiet Schweizerische Volkspartei (SVP) foreslått å fjerne denne muligheten for anke.

 

 

For å si det sånn. De som vil bo i Sveits, VIL bo der. De kan heller ikke utnytte seg av så mye statlige midler som det vi har, dermed må folk JOBBE.

 

Jeg tror på en langsiktig god politikk og et fungerende demokrati..

Når rødgrønn regjering snakker om å spare oljepengene for å ha de lengre, og så tar vi inn så mange som kun går på sosialen og peker på ting de vil ha, så blir jeg kvalm.

 

Hadde vi kunne bygd oss opp med pengene, mer støtte til studier, utnytte de ressurser i natur vi har og virkelig bygge opp solide inntekter ved å klare oss uten olje. Ja, da kan man begynne å tenke på å hjelpe andre!

 

 

 

Jeg bruker alltid prinsippet:

Når oksygenmaskene i et fly kommer ut, så skal man ALLTID tenke på seg selv først!

Hvorfor? Hvor bra er det når du kun kan hjelpe et par stykker først, istedefor å ta på seg masken og kanskje hjelpe 20-30.

 

Så om jeg er rasistisk.. Ja, til en viss grad. Jeg mener det har gått for langt nå.

 

 

EDIT: kanskje litt lite om det tråden handler om, men det er helheten jeg tenker på

Endret av spax
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir vi mer og mer rasistiske?

 

Jo mere jeg går rundt og ser meg rundt begynner jeg og lure på om innbyggerne her i landet ikke blir mer rasistiske med årene? Ser at spesielt unge mennesker har denne holdningen. Kanskje det er uvitende fra demmes side men vi kan da ikke gå rundt og skrike "stem frp få dritten ut" Er det virkelig i et slikt land vi vill leve i?

 

Alle med utenlandsk opprinnelse i Norge blir stereo typer og det samme blir ola nordmann. "Alle" ser på mennesker med utenlandsk opprinnelse som kriminelle og alle med utenlandsk opprinnelse ser på nordmenn som rasister.

 

Meninger rundt dette? Vis du selv er en rasist så kan jeg bare si at du kommer til og gå glipp av mye herlige mennesker.

Nästan alla med utomnordisk härkomst är kriminella.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...