Gå til innhold

Firefox forbi IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde for en tid tilbake problemer med utskrift fra noen nettbutikker. Feilen bestod i at kun den første siden kunne skrives ut. Det ble uskyld med at det var en feil på siden samtidig som FF ikke fungerte skikkelig

 

Feil oppstår med alt. Her hvor jeg jobber har vi problemet at vi ikke kan skrive noe ut i internet explorer. Dette medfører naturligvis at folk går over til firefox (som er installert på maskinene) for å skrive ut. Og så bare bruker de den videre... Selv om det antageligvis er noe nettverkskrøll av ett eller annet slag.

Lenke til kommentar

jeg hadde for en tid tilbake problemer med utskrift fra noen nettbutikker. Feilen bestod i at kun den første siden kunne skrives ut. Det ble uskyld med at det var en feil på siden samtidig som FF ikke fungerte skikkelig

 

Feil oppstår med alt. Her hvor jeg jobber har vi problemet at vi ikke kan skrive noe ut i internet explorer. Dette medfører naturligvis at folk går over til firefox (som er installert på maskinene) for å skrive ut. Og så bare bruker de den videre... Selv om det antageligvis er noe nettverkskrøll av ett eller annet slag.

 

med andre ord så blir man tvunget til å ha minst 2 nettlesere tilgjengelig i tilfelle feil oppstår.

 

IE ble i sin tid beskyldt for ikke å følge vedtatte standarder, likevel var det den designet nettsider etter av naturlige årsaker.

 

Nå som alle skal følge standarden er det forsatt forskjell på nettsidene. da må det være noen som jukser

Lenke til kommentar

 

med andre ord så blir man tvunget til å ha minst 2 nettlesere tilgjengelig i tilfelle feil oppstår.

 

IE ble i sin tid beskyldt for ikke å følge vedtatte standarder, likevel var det den designet nettsider etter av naturlige årsaker.

 

Nå som alle skal følge standarden er det forsatt forskjell på nettsidene. da må det være noen som jukser

 

Absolutt. Greit med en backupleser. Sånn sett er jo de leserne man kan kjøre rett fra minnepinne fine (om jeg ikke husker helt feil, noe som absolutt er mulig. At jeg husker feil, mener jeg)

 

Noen som jukser ja. Men hvem? Er kanskje enkelte ting som skal være i standarden kanskje ikke implementert på likt vis i alle nettlesere? Jeg er usikker.

Lenke til kommentar

med andre ord så blir man tvunget til å ha minst 2 nettlesere tilgjengelig i tilfelle feil oppstår.

 

IE ble i sin tid beskyldt for ikke å følge vedtatte standarder, likevel var det den designet nettsider etter av naturlige årsaker.

 

Nå som alle skal følge standarden er det forsatt forskjell på nettsidene. da må det være noen som jukser

 

Absolutt. Greit med en backupleser. Sånn sett er jo de leserne man kan kjøre rett fra minnepinne fine (om jeg ikke husker helt feil, noe som absolutt er mulig. At jeg husker feil, mener jeg)

 

Noen som jukser ja. Men hvem? Er kanskje enkelte ting som skal være i standarden kanskje ikke implementert på likt vis i alle nettlesere? Jeg er usikker.

 

Det er påstått at ikke alle nettleserne behandler sidene på samme måte. Hvorfor kan man bare spekulere i .

Nå ser jeg ikke bort fra at enkelte ting er bygd opp av flere elementer fra standarden når en gitt funksjon ikke eksisterer.

Så kommer det an på hvordan de forskjellige nettleserne tolker dette

Lenke til kommentar

Her er tallene fra Norge.

IE er størst i Norge.

http://www.digi.no/8...-topps-i-europa

 

Ikke så overaskende, men er bedrifter og offentlige organisasjoner tatt med i undesøkelsen eller gjeler dette kun hjemmebrukere?

 

Edit:

Legger merke til hvordan Chrome øker sterkt i Norge og ligger over Europagjennomsnittet, med goe tendenser til videre økning.

Safaris økning kan man vel koble koble opp mot at mac blir mer populært bland folk flest?

 

Er det lagt noe vekt på hvilken platform nettleseren kjøres fra eller er har det ikke noe å si om den kjøres fra mobil, pad ultraportabel, ect?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

For dere som bruker mobilen til nettsurfing , kan dere nå bruke hvilken som helst nettleser ?

 

Det jeg er blitt forklart så er det bare enkelte nettlesere som går an å bruke på mobil surfingen , og de er låst til systemet.

 

Hvis det er slik at også mobil surferne et tatt med så vil jo dette da påvirke detter statistikken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Her er tallene fra Norge.

IE er størst i Norge.

http://www.digi.no/8...-topps-i-europa

 

Ikke så overaskende, men er bedrifter og offentlige organisasjoner tatt med i undesøkelsen eller gjeler dette kun hjemmebrukere?

 

Edit:

Legger merke til hvordan Chrome øker sterkt i Norge og ligger over Europagjennomsnittet, med goe tendenser til videre økning.

Safaris økning kan man vel koble koble opp mot at mac blir mer populært bland folk flest?

 

Er det lagt noe vekt på hvilken platform nettleseren kjøres fra eller er har det ikke noe å si om den kjøres fra mobil, pad ultraportabel, ect?

Safaris økning kommer ene og alene av at mange som kjøper iPhone må også innstalere iTunes for å kunne bruke telefonen. De fleste som innstallere iTunes klikker next, next, next og blir dermed infisert av alt det crapet som Apple vil at du skal ha på maskinen. Deriblandt Safari og i god gammel Apple-ånd blir safari satt som default browser uten og informere brukeren. Ved deretter å klikke på en link, så spretter safari ut på nettet og dermed er den registrer på nettet som en safaribruker.... Case closed....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...