Gå til innhold

Opplevelser i London


Anbefalte innlegg

Da var turen til London bestilt! Drar med kjæresten om noen dager, og blir mer og mer nervøs for at det blir en endeløs vandring fra klesbutikk til klesbutikk med henne, med mindre jeg kommer med noen alternativer :no:

 

Kjære diskusjon.no: Hva kan jeg dra henne med på? Severdigheter, opplevelser, butikker, cafeer, restauranter, klesbutikker for menn og andre butikker man bør stikke hodet innom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere har god tid eller allerede har vært mye i London kan dere bruke en dag utenfor. I høst brukte jeg en dag på denne turen:

http://www.premiumtours.co.uk/tours/tour/small-group---windsor-stonehenge-and-bath.id178.html

 

Har selv funnet endel klær på Marks&Spenser, liker mikrofiber-greiene de har. Nesten ikke noe vekt eller plass og blir fort tørre. Veldig greit for reiser med kun håndbagasje.

 

Harrods er jo en opplevelse med all sin luksus. Legg merke til de dyre bilene utenfor hvor det ofte også er privatsjåfører og livvakter som venter. Det er enkelte som bare stiller seg opp utenfor magasinet i håp om celebrity-spotting.

Lenke til kommentar

Lat som jeg er kopierer jeg i hovedsak fra mit forrige innlegg om temaet.

 

London Eye er absolutt verdt et besøk. Vær tidlig ute. Det blir kø

 

Musikal: Ikke bare Le Miserables eller tilsvarende. Hva med We Will Rock You, Mama Mia, The Lion King, Thriller, etc.?

 

Hamleys om det skalhandles til barn.

Forbidden Planet om det skal handles til ungdom, eller om en selv har interesser for slikt.

 

Museer: De finnes i haugevis. Det er egentlig bare å plukke. Vitenskap, Naturhistorie, Kriger, Kanalbåt, Egypt, etc. osv. ol.

 

Diverse markeder. Husk at dette tar tid. Det er alltid noen som skal kikke litt til. Søk litt og plukk ut et som ser spennende ut.

Kanalbåt til Camden Lock Market - Det går båt fra Little Venice (gangavstand fra Paddington Station) langs Regents Park til Camden Lock Market. En rolig tur som anbefales, men muligens ikke det en vil gjøre første gang en er i London.

 

Tower of London: Kronjuveler og hauger av historie. Ta kronjuvelene først. Der blir det kø.

 

Omvisnging på Stadion: Alle de store klubbene tilbyr guidede omvisninger.

 

Voksmuseer er vistnok spennende for noen. Madame Tussauds er en klassiker og har en del skuespillere. The Dungeons skal være mer skremmende.

 

Greenwich: Obeservatorie, Nullmeridianen, landsby og marked. Anbefaler båt ned og bane opp igjen, samt Foot Tunnel under Thamesen. Dette er en heldagstur.

 

Herreklær finner du i Jermyn Street om du er litt konservativ, eller bare skal ha skjorter.

 

Dagsturer til diverse slott eller f.eks. Bath er også en mulighet.

 

 

Litt generelt:

London har så mye å by på at det er umulig å få med seg alt (også alt i betydningen "alt som interesserer meg). Ta dere derfor god tid og ta heller en tur og tre til.

 

Publunch hører med når en er i London. De fleste puber slipper inn mindreårige, men enkelte har rett og slett ikke løyve for dette. Fish & Chips er selvfølgelig standardretten for unger :-). MacDonalds ol. er kun en nødløsning på en slikt tur om jeg får bestemme......

 

Ikke bli så opphengt i Tuben at dere ikke bruker buss. Disse dekker det Tuben ikke dekker og gir en bedre utsikt. De samme dags-/ uke-kortene gjelder. Se forøvrig: http://www.tfl.gov.uk/

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...