Gå til innhold

Hjemmenettverk med 2 telenor zyxcel rutere


Anbefalte innlegg

Jeg har kommet fram til to løsninger som jeg tror kan fungere hjemme hos meg.

Ruteren står på andre siden av en vegg der jeg leier, men jeg har full tilgang til ruteren og kan konfigurere den slik jeg ønsker.

 

Oppsett 1.

 

Kobler en TP kabel fra ruteren til en Powerline og har mitt eget internett utak i stuen min via mitt powerline utak. Herfra kobler jeg TP kabelen i en egen ruter og setter opp et trådløst nettverk som jeg kan koble mac'en og mobilen mot.

Videre kobler jeg NAS'en og Mediasenteret til ruteren via en TP kabel.

 

Fordelen jeg ser med dette oppsettet er at jeg får et sterkere trådløssignal fra min egen ruter, det negative er at jeg må konfigurerer 2 rutere for å få ekstern tilgang til NAS'en og muligens flere problemer ? ?

Og hvordan gjøres dette?

 

Oppsett 2:

 

Likt fram til mitt eget Powerline utak, herfra kobler jeg NAS'en og Mediasenteret opp til en swich. Er det noen ting jeg må huske på ved konfigurering her, eller det det plug and play siden internettet kommer via en Router?

Mac'en må da selvfølgelig fortsatt kobles opp via trådløsnettet til den første ruteren.

 

Per dags dato har jeg så slapt signal fra deres trådløse router at jeg på en 16 M/b linje kun får 2 M/b ned til macen og 50 % signal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...