Gå til innhold

Erfafinger med Boxee box?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet boxee, men ifølge artikler på nettet spiller den .rar filer.

Men tvshow baserer den på netflix, vet ikke helt hvordan det vil virke i Norge?

 

Fint hvis noen har tilbakemeldinger.

 

Takk for raskt svar :thumbup:

 

Klarer meg ikke uten den funksjonen :whistle:

 

Blir det vel og bestille seg en slik en av de nærmeste dagene,men skulle gjerne hørt litt fra noen som har en slik,om de er fornøyd,hva de ikke liker med den osv :roll:

Lenke til kommentar

Jeg går også i tankene på å skaffe meg mediasenter, og vurderer hvilken jeg skal velge.

 

Disse er blant mine vurderinger:

 

AC Ryan Playon! HD Mediesenter

D-Link Boxee Box DSM-380 Mediesenter

Western Digital TV HD Live Media Player

 

 

Foreløpig er det den første i lista som er "vinner" om ikke noen kommer med bedre forslag xD

Lenke til kommentar

Jeg går også i tankene på å skaffe meg mediasenter, og vurderer hvilken jeg skal velge.

 

Disse er blant mine vurderinger:

 

AC Ryan Playon! HD Mediesenter

D-Link Boxee Box DSM-380 Mediesenter

Western Digital TV HD Live Media Player

 

 

Foreløpig er det den første i lista som er "vinner" om ikke noen kommer med bedre forslag xD

 

Hvorfor heller du mest mot AC Ryan??

 

XBMC er jo helt fantastisk.Med tanke på hva som skjer på PS3 fronten om dagen,så holder jeg litt igjen med og kjøpe en boxee. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg går også i tankene på å skaffe meg mediasenter, og vurderer hvilken jeg skal velge.

 

Disse er blant mine vurderinger:

 

AC Ryan Playon! HD Mediesenter

D-Link Boxee Box DSM-380 Mediesenter

Western Digital TV HD Live Media Player

 

 

Foreløpig er det den første i lista som er "vinner" om ikke noen kommer med bedre forslag xD

 

Hvorfor heller du mest mot AC Ryan??

 

XBMC er jo helt fantastisk.Med tanke på hva som skjer på PS3 fronten om dagen,så holder jeg litt igjen med og kjøpe en boxee. :whistle:

 

 

Er vel mest magefølelsen. Den mediasenterverden er ganske komplisert. Ikke lett å vite hva som er best til mitt bruk.

 

Har studert opptakerversjonen til AC Ryan, den ser iallfall bra ut

Endret av runerask
Lenke til kommentar

fikk min rett over nyåret, hvis neflix er greia for deg så vær obs på at selve boxen ikke støtter den ennå, kun pc versjonen. Les mer på forum sidene til boxee, flere der som er rimelig oppgitt over stadig nye release datoer.

 

Får jo tilgang på endel app'er, filmer etc, noe funker bra annet mindre bra, lang oppstartstid og hyppig buffring.

 

Fjernkontrollen er litt klønete da man ikke har følelse på opp/ned, blir endel feil trykk.

 

Synes ikke det er en fullverdig erstatter for kabel/satelitt, og prisen er for høy.

 

PS!, jeg la inn en bestilling hos komplett rett før jul, selvom det stod at de ikke hadde den på lager før senere i januar.

Lenke til kommentar

Hva skjer på PS3 fronten? Har de portet XBMC til ps3 ?

 

Nei,men det kan jo tenkes at det kan skje,men det blir vel lenger frem i tid.

 

Foreløpig bruker jeg ps3 media server.

Forstår ikke helt hvordan dere klarer og bruke ps3 til mediasenter. Søkefunksjonen er bare helt latterlig dårlig. Hvis man har 10 artitster går det nok greit, men når man har flere tusen tar den en hel evighet og bla seg nedover. Synd det ikke er en søkefunksjon med tekst, hadde vært mye enklere og skrive inn "Madonna" enn og skrolle seg helt ned til M.

Lenke til kommentar

 

Får jo tilgang på endel app'er, filmer etc, noe funker bra annet mindre bra, lang oppstartstid og hyppig buffring.

 

Fjernkontrollen er litt klønete da man ikke har følelse på opp/ned, blir endel feil trykk.

 

Synes ikke det er en fullverdig erstatter for kabel/satelitt, og prisen er for høy.

 

 

1) Lang oppstartstid på hva?

2) Fjernkontroll - er det bare en tilvenningssak?

3) Er det ment som en erstatning for kabel/satelitt? For meg er dette en måte å spille av filer som jeg har lokalt.

 

Så ut fra dine erfaringer, oppsummert i 3 punkt av meg, er det kun pkt 2 som kan vere negativt for meg? eller?

Lenke til kommentar
1) Lang oppstartstid på hva?

2) Fjernkontroll - er det bare en tilvenningssak?

3) Er det ment som en erstatning for kabel/satelitt? For meg er dette en måte å spille av filer som jeg har lokalt.

 

Så ut fra dine erfaringer, oppsummert i 3 punkt av meg, er det kun pkt 2 som kan vere negativt for meg? eller?

 

1. det var basert på kort tids erfaring med streaming fra nettet, lokal streaming har ikke vært noe problem

2. vet ikke ennå, har brukt den for lite, det fungerer greit, men kan sikkert være litt irritere hvis man sitter i et helt mørkt rom

3. hvis du kun er opptatt av lokal avspilling så vil den fungere veldig bra, ergo - hvis du synes prisen er grei så kommer du sikkert ikke til å angre

 

+ punkt, design messig så ser den fresh ut, og gjør seg bra ved siden av tv etc

Lenke til kommentar
1) Lang oppstartstid på hva?

2) Fjernkontroll - er det bare en tilvenningssak?

3) Er det ment som en erstatning for kabel/satelitt? For meg er dette en måte å spille av filer som jeg har lokalt.

 

Så ut fra dine erfaringer, oppsummert i 3 punkt av meg, er det kun pkt 2 som kan vere negativt for meg? eller?

 

1. det var basert på kort tids erfaring med streaming fra nettet, lokal streaming har ikke vært noe problem

2. vet ikke ennå, har brukt den for lite, det fungerer greit, men kan sikkert være litt irritere hvis man sitter i et helt mørkt rom

3. hvis du kun er opptatt av lokal avspilling så vil den fungere veldig bra, ergo - hvis du synes prisen er grei så kommer du sikkert ikke til å angre

 

+ punkt, design messig så ser den fresh ut, og gjør seg bra ved siden av tv etc

 

Nice, da tror jeg det blir slik boks på meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Sliter med å få koblet den til PC'en min.

PC'en er koblet opp til nettverket trådløst, Boxee boxen med tråd.

Den finner PCen som samba enhet, men spør etter brukernavn og passord når jeg skal logge på. Hvordan finner jeg dette brukernavnet og passord? Kan ikke huske å ha satt dette opp noen plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...