Gå til innhold

Angrerett på kinobilletter?


nems

Anbefalte innlegg

Klarte det mesterverket å kjøpe litt for mange billetter til en kinoforestilling i kveld og tenkte at jeg kanskje kunne angre kjøpet??

 

Det er ingen informasjon om dette når jeg kjøper billetter (fredrikstad kino, de bruker ebillett.no) men går dette under fjernkjøp??

 

Da er det jo 30 dagers angrefrist mener jeg..

 

 

Svar mottas med takk. Det er ingen superkrise men kjedelig å kaste 130kr ut av vinduet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper en kinobillett ikke kan leveres tilbake i vesentlig samme mengde etter endt forestilling ;P

 

Og ja, billetter er unntatt, jfr. Angrerettloven §2.b; "salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300" og §19.b "enkeltstående tjenester dersom selgeren ved avtaleinngåelsen forplikter seg til å levere tjenesten på et bestemt tidspunkt eller innenfor et bestemt tidsrom."

Lenke til kommentar

Og ja, billetter er unntatt, jfr. Angrerettloven §2.b; "salg utenfor fast utsalgssted når den samlede kontraktssummen inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under kr 300"..

 

Nei, det er feil, du får sjekke opp hva "salg utenfor fast utsalgssted" betyr i lovens forstand. Mange som tror dette f.eks gjelder regulær internetthandel, noe det ikke er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...