Gå til innhold

God Gaming pc, (BYGGE SELV). Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

ville vurdert noe annet en antec 1200 om du av en eller annen rar grunn skulle finne på å skru på kjøleren din da man ikke kommer til bakpå hovedkortet pga mangel av hull bak HK plata.

 

ellers er det utrolig irriterende å må åpne 8x3 skruer på viftene forran for å få renset støvfiltrene (har bare 2xpr side i selv da dette må gjøres innimellom, men fortsatt irriterende)

 

Du kan heller ikke skru av disse infernalske blå lysene (kun det på toppen) om du synes slikt blir prangende, noe det fort blir om du har tenkt å kose deg med en film eller noe i mørket.

 

ellers er det etter min erfaring grei nok luftflyt i kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til: ananashapå

Hei.

Eg tviler eg kjeme til og sku noko serlig på det. Skal berre ha eit godt kabinett som har filter forran viftene og som har gode kjøle egenskaper =)

 

Har ikkje funne nokre andre kabinett som eg liker som har så gode produktanmeldelser og som kjøler så godt og som har støv filter. Har du ditta kabinettet sjøl?

Kvilke kjøler er bak hovudkortet?

Reknar med at det er kun ein H50 vannkjøling som kjøler prosessoren.

Og til film har eg tenkt at den er kobla til ein 42" LED-TV Full Hd med HDMI kabel

Kjeme nokk til og bruke dataen på tv skjerm ein god del kansje =)

Endret av thom6800
Lenke til kommentar

Heisann thom6800.

 

ja jeg har det selv.

flere prosessor-kjølere pr dags dato ha en plate som må festes bakpå hovedkortet, men vet ikke hvordan det er med H50 da jeg aldri har sett en slik selv.

 

viftene og da selvfølgelig støvfiltrene forran er på hver sin HDD skuff(totalt 3 stk).

hver HDD skuff er festet med 4 skruer på hver side altså 8x3 skruer.

for å komme til disse skruene må du åpne begge sideplatene som er festet med 2 skruer altså 2x2.

Totalt må du altså ut med 28 skruer for å få frem alle støvfiltrene og få renset de.

så må jo alt skrues inn igjen også da.

 

Personlig har jeg kun 2 skruer i på en side av hver HDD skuff slik at det kun blir 8 skruer jeg må ut med, men det er uansett unødvendig tungvindt.

 

Jeg benytter en 42" TV som PC skjerm selv og kunne aldri funnet på å gå tilbake til noe mindre.

MEN det har lite å si, når det er mørkt i stua og kun TV står på så trekker fortsatt 5xvifter med blått ledlys en smule oppmerksomhet.

måtte rett og slett kjøpe meg 10 meter HDMI kabel, en stykk lang usb kabel, en slik usb hub, en 10 meter internettkabel og stue kabinettet bak sofaen under en vinduskarm slik at lyset blir "stengt" inne bak der.

 

men alt i alt er det vel et godt kabinett da alle de 6 viftene kan justeres med hastighet de 2 bak sammen og den store på toppen med 3 trinns regulator og de forran kan justeres med en vrider.

det underlige er at jeg ikke ser noen større forskjell på varmen på mine komponenter om alle viftene står på max eller om de står på minimum.

 

eneste grunnen for at jeg kjøpte det var at det har plass til et ATI 5970 kort uten at man må streve med å få det inn.

 

Tror nok det finnes bedre alternativ en antec 1200 på kabinettmarkedet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte eg skulle bestille no snart men det vart nokre endringer i planane.

Fekk eit lite problem.

Har no butta ut prosessoren med ein Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Men eg har ikkje peiling på hvilke hovudkort eg skal velge til det.

i7-2600K er vell det aller nyaste innen prosessorer.

 

Så eg lurer på hvilke hovudkort eg skal velge?

tenkte på ein prisklasse fra 1000kr til 1700kr ca.

 

 

(Kabinett)---------- Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

(Strømforsyning)---- Corsair TX 750W PSU

(Prosessor)--------- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

(CPU Kjøler)-------- Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

(Hovedkort)--------- ???????????????????????????????????????????

(Minne)------------- Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

(Skjermkort)---------Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

(Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD

(SSD Disk)---------- Corsair SSD Force Series 2,5" 128GB

(Harddisk)---------- Samsung SpinPoint F3 1TB

Endret av thom6800
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Antec 1200. Det er et forferdelig kabinett, som er umulig (nesten) å holde ryddig. Gå heller for Corsair Obsidian 700D/800D, NZXT Phantom, eller Fractal Design XL, om du skal ha fulltower. Hvis miditower er mer aktuellt, gå for Corsair 600T, eller 650D. Evt Fractal Design R3 :)

 

SSD: Ja, du kommer til å merke stor forskjell på en SSD og en Raptor. Lese- og skrivehastigheten er mye høyere på en SSD, noe som vil si at systemrespons og oppstart vil gå mye kjappere.

 

Ellers: Om du skal klokke prosessoren, gå for en tredjepartskjøler. Her vil jeg anbefale Noctua NH-D14, eller NH-C14. Corsair H70 er også et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Tenkte eg skulle bestille no snart men det vart nokre endringer i planane.

Fekk eit lite problem.

Har no butta ut prosessoren med ein Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K

Men eg har ikkje peiling på hvilke hovudkort eg skal velge til det.

i7-2600K er vell det aller nyaste innen prosessorer.

 

Så eg lurer på hvilke hovudkort eg skal velge?

tenkte på ein prisklasse fra 1000kr til 1700kr ca.

 

 

(Kabinett)---------- Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

(Strømforsyning)---- Corsair TX 750W PSU

(Prosessor)--------- Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

(CPU Kjøler)-------- Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

(Hovedkort)--------- ???????????????????????????????????????????

(Minne)------------- Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB

(Skjermkort)---------Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

(Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD

(SSD Disk)---------- Corsair SSD Force Series 2,5" 128GB

(Harddisk)---------- Samsung SpinPoint F3 1TB

Kjøp nå HX serien istedet for TX serien til Corsair, da får du modulær og veldig effektiv strømforsyning.

Prosessoren burde være 2500k, uten tvil. Nesten kliss lik ytelse som 2600k, og mange ganger bedre ytelse enn i7 950.

Du trenger ikke 8GB, siden du skal game.

 

I tillegg er Crucial Real C300 bedre på opplevd ytelse enn Corsair Force SSD'en. Men å kjøpe SSD nå om dagen er uklokt, siden det nokså snart kommer nye SSD'er med store forbedringer på hastigheten og som mest sannsynlig vil føre til prisfall.

 

Hovedkortet til en 2500k burde bare være et vanlig Asus kort, P8P67. Ellers er Asus P8P67 Sabertooth ganske kult om du vil bruke ekstra med penger på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Helt enig med Montseur bytt ut psu til hx 750 og gå heller for 2500k da den er litt billigere enn 2600k og yter likt i spill og på det meste annet som ikke drar nytte av hyper threading, asus p8p67 kortene er veldig bra så hvilken av de du går for er ett fett (ta den lommenoka tillater)

 

4GB er mer enn nok med mindre du skal drive med foto redigering eller lignende

 

Vent litt med ssd, corsair kommer mest sannsynlig med sine nye i slutten av mnd eller tidlig februar:)

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Antec 1200. Det er et forferdelig kabinett, som er umulig (nesten) å holde ryddig. Gå heller for Corsair Obsidian 700D/800D, NZXT Phantom, eller Fractal Design XL, om du skal ha fulltower. Hvis miditower er mer aktuellt, gå for Corsair 600T, eller 650D. Evt Fractal Design R3 :)

 

SSD: Ja, du kommer til å merke stor forskjell på en SSD og en Raptor. Lese- og skrivehastigheten er mye høyere på en SSD, noe som vil si at systemrespons og oppstart vil gå mye kjappere.

 

Ellers: Om du skal klokke prosessoren, gå for en tredjepartskjøler. Her vil jeg anbefale Noctua NH-D14, eller NH-C14. Corsair H70 er også et godt alternativ.

 

Skal ikkje overklokke eller noko så eg trur det helder lenge med H50.

Angåande Antec 1200 så synest eg det er eit vanvittig fint kabinett som er meint for både vifte og vann. Corsair Obsidian 700D/800D er meir for vannkjøling. har lest at ein får høgare temperaturer vist ein har Corsair Obsidian 700D/800D og vifte kjølt enn kva ein har med Antec 1200.

Einaste eg ikkje liker med antec 1200 er at det er ikkje ei plate som eein kan fjerne der prosessoren skal ligge.

Men men det har fått Velding mange gode anmelddelser på komplett.no

 

Og det er vell ikkje så vanskeleg og halde det ryddig.

Bilder:

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Lenke til kommentar

Har no bestemt meg =)

Tusen takk for alle svar som eg har fått.

 

Slik vart oppsettet:

(Kabinett)---------- Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

(Strømforsyning)---- CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

(Prosessor)--------- INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

(CPU Kjøler)-------- CORSAIR H50 LIQUID COOLING

(Hovedkort)--------- ASUS P8P67 DELUXE P67 S-1155 ATX

(Minne)------------- CORSAIR 8GB DDR3 DOMINATOR DHX+1600MHZ CL9

(Skjermkort)-------- SAPPHIRE RADEON HD6950 2GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

(Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD

(SSD Disk)---------- CORSAIR FORCE 2.5" 120GB SSD MLC

(Harddisk)---------- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

 

Men eg er fortsatt veldig usikker på om det er rette hovudkoret eg har valgt?

Er det rett og velge det? eller finnest det betre som koster fra 1700 og ned over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...