Gå til innhold

Kommentar: Stopp pressen?


Anbefalte innlegg

Merkverdig at et selskap av apples størrelse stadig blir tvunget til å lage begrensede systemer, mens andre selskaper får det til uten så strenge begrensinger.

 

AtW

Apple kunne, og burde sannsynligvis, delt opp app storen sin i større grad. En app store for folk flest, og en for små obskure marked som det norske. Å unngå for mye segregering har sine fordeler, så man kan skjønne de tok en snarvei. Uten at det gjør det riktig.

 

Tror jeg lar diskusjonen ligge her. Sitter på litt for mye informasjon jeg ikke kan gå ut med, så jeg vil uansett ikke få argumentert som jeg ønsker.

 

Bare så det er sagt, så er jeg alt annet enn noen Apple-fanboy. Jeg hadde en gang en iPhone noen måneder før jeg solgte den, jeg har aldri hatt noen Mac og jeg har heller ikke iTunes installert på noen av PCene mine.

 

Jeg registrerer at app store er mer begrenset enn alle(?) sammenliknbare plattformer for software til mobil. Dette henger i mine øyne lite sammmen med forklaringen du skisserer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja navnetjenere er jo skumle saker... konspirasjonsteorier er morsomt nok det. Du er kanskje klar over at internett slik vi kjenner det idag stort sett er bygd opp av private aktører? Enn så lenge du bor i Norge så slipper du det meste av sensur av nettsider basert på innhold. Du må gjerne komme med noe mer relevant enn at skumle private eier DNS'....

Jeg tror ikke du forstår hva jeg mener, noe som er helt greit for meg.

Lenke til kommentar

Mange større og skumlere fisk enn apple i akkurat denne dammen, skjønt apple genererer jo såpass med klikk at selv en artikkel som skal fremme ytringsfrihet blant nettpublikasjoner blir en parodi på seg selv.

 

Analogiargumenter er som regel alltid ganske så verdiløse. Det er vel også naturlig for en mobilside å skrive om en operatør på nettopp plattformer de skriver nyheter om, i en tid hvor det har kommet flere dusin artikler om aviser på iPad.

 

Det er lite parodi med å påpeke at pressen ignorerer sin egen skriften på veggen når de underlegger seg Apples vilkår. Timingen er forståelig fordi dette er en problemstilling som er aktuell i kjølevannet av at våre største medieaktører er ute på plattformen.

 

I en tid hvor det florerer med kritikkløse Apple-artikler (spesielt VG, med over 50 som sikkert hjelper godt på med å selge VG+) reagerer du på en som stiller seg kritisk. Det er en parodi det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...