Gå til innhold

Tråden om bagger/vesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde ikke det var semsket skinn, men kom med det som en opplysning. Trodde Mulberry laget "samme" bagen av semsket.

 

Det du sa var:

 

 

Det grønne på bagen din er syntetisk stoff, ikke semsket skinn som det ser ut som.

 

 

Det er det folk har svart på. Det ser ikke ut som semsket skinn med mindre du bruker DOS.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det er sikkert blitt besvart mange ganger, men vanskelig å finne frem i store tråder:

Jeg ønsker å kjøpe meg en helt enkel, klassisk herrebag.

- Skal være brun, gjerne ikke for lys i fargen

- Ha plass til en 15" PC + en kladdebok og gjerne en liten bok, men likevel ikke for svær/tykk.

- Koste minst mulig

- Skal ikke være for feminin

- Skal bæres på skulderen

 

Er det for optimistisk å tro at man får tak i noe sånt til under/rundt 1k av OK kvalitet?

Det er bare midlertidig, lei av å gå med sekk hver dag. Jeg kommer uansett til å investere i en skikkelig veske/bag når jeg begynner i jobb i sommer.

 

Jeg er ikke så rutinert på bagger/vesker, så kom gjerne med tips til utseende også :)

Hvor finner man slikt? Gjerne nettbutikker.

 

Noe som er inspirert av dette:

http://www.aliexpress.com/store/product/Feger-autumn-hot-selling-commercial-classic-briefcase-handbag-business-bag-man-bag/209144_660160801.html

 

Men vet ikke hva jeg syns om håndstropper.

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Well, Filson er skikkelige vesker av god kvalitet. Bare mindre formelle enn den du linket til. Hvis du vil ha en i skinn, ta en titt på Saddleback sine. Mange her inne og på SF som har Filson og Saddleback, så å finne ut hvor mye som går i hver veske burde ikke være noe problem. Det er ganske mange poster i denne tråden av typen "jeg får MacBook og 3 bøker og matpakke og kalkulator i min <veske xx>".

Lenke til kommentar

Noen av dere har vel reist en del?

 

Hvordan er det å reise med relativt liten sekk og en veske fra f.eks. Filson? Blir nok en del gåing, burde jeg heller satse på en litt større sekk og "handlenett"/minisekk?

 

Har en genialt bra sekk, men den er ikke mer enn 40 liter (går på ryanair) og levde ut av den en mnd. i sommer, men føler jeg trenger litt mer med meg denne gangen.

Lenke til kommentar

Tenker du på en veske som i engelsk "briefcase"? Det går fint til en laptop og noen magasiner etc, men etter en stund blir du nok sliten. Det kommer også an på hvordan du tenker på reise. Om det er gåing rundt i en by eller om det er rundt på flyplasser.

 

Hvis du tenker på en dufflebag ville jeg kastet fra meg tanken med en eneste gang, hvis det er backpackingtur. Da ville jeg satset på noe du kan feste på toppen av sekken til gåingen.

Lenke til kommentar

Takk, ja... klarte meg fint med 40liter i sommer, men nå skal jeg reise ilitt mer varierende forhold. Innenlands/kyst, småbyer og storbyer så føler jeg må ha mer enn en bukse.

I tillegg har jeg med en liten laptop og en dslr (noe som ikke er nødvendig, men litt syndog ikke ha bra kamera på turer som dette med så mange fotomuligheter)

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...