Gå til innhold

Shoutcast stopper etter 1 sang


Anbefalte innlegg

jeg har satt opp en shoutcastserver på linuxboxen min.

jeg vil ha det slik at serveren spiller musikk hele tiden, dvs at dersom man kan havne midt i en sang når man connecter. etter sangen er ferdig begynner en ny...

jeg har fått det til slik at man skriver inn url på hva sangen man vil høre heter og så blir den spilt.

prøver jeg og skrive noe annet så får jeg "Invalid resource"

 

hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
jeg har fått det til slik at man skriver inn url på hva sangen man vil høre heter og så blir den spilt.

 

hvordan har du fått til det der? Det vil jeg veldig gjerne vite for det har ikke jeg fått til men vil veldig gjerne ha det sånn.

 

Personlig så har jeg shoutcast stående på en server for seg selv, og bruker en win2000 pc til å spille sangene. shoutcastserveren "relayer"

til den ip'n som win2000 pc'n har. Litt tungvindt, men når man står bak firewall, som forøvrig er samma boksen som har shoutcast, så må man gjøre det sånn fant jeg ut :)

Lenke til kommentar
jeg har fått det til slik at man skriver inn url på hva sangen man vil høre heter og så blir den spilt.

 

hvordan har du fått til det der? Det vil jeg veldig gjerne vite for det har ikke jeg fått til men vil veldig gjerne ha det sånn.

 

Personlig så har jeg shoutcast stående på en server for seg selv, og bruker en win2000 pc til å spille sangene. shoutcastserveren "relayer"

til den ip'n som win2000 pc'n har. Litt tungvindt, men når man står bak firewall, som forøvrig er samma boksen som har shoutcast, så må man gjøre det sånn fant jeg ut :)

 

 

Off topic i forhold til topic starter..

 

Jeg vet ikke helt om dette er hva du er ute etter, men php scripetet kplaylist er utrolig genialt visst du vil ha mp3 streaming fra maskinen din.

 

Det eneste du gjoer er og fortelle hvor mp3'ene dine er til scriptet under installasjonen og resten gjoeres automatisk. Da sorterer scriptet alle mp3'ene dine i album og alafabetisk.

 

Da er det bare for besoekende og trykke paa den enkelte sang eller album saa blir det stream ut til dem gjennom XMMS/Winamp

 

Tar 3 min aa sette opp , men er saa utrolig nyttig.

 

Jeg bruker det selv for ett par GB av den nye mp3 jeg har(lovlig mp3 selvfoelgelig) slik at jeg kan accessere mp3'ene jeg har fra alle mulige maskiner paa lan/wan paa en oversiktelig maate.

Lenke til kommentar

"Det eneste du gjoer er og fortelle hvor mp3'ene dine er til scriptet under installasjonen og resten gjoeres automatisk. Da sorterer scriptet alle mp3'ene dine i album og alafabetisk. "

 

Under hvilken installsjon? jeg har ikke sett noe script under installasjonen av shoutcast på linux...

kan du forklare litt nærmere? den løsningen hørtes genial ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...