Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Treffe 14år gammel cam-runkevenn?


Gjest bi18...

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en bifil gutt på 18 år. Jeg og en 14 år gammel venn av meg som jeg har truffet på nettet, har begynt å tenne veldig på hverandre og vi runker ofte sammen på cam. Vi har veldig lyst til å møtes en gang, men jeg er litt usikker. Er det veldig ulovlig?

 

Og please,spar meg for alle kommentarene deres om homser...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er en bifil gutt på 18 år. Jeg og en 14 år gammel venn av meg som jeg har truffet på nettet, har begynt å tenne veldig på hverandre og vi runker ofte sammen på cam. Vi har veldig lyst til å møtes en gang, men jeg er litt usikker. Er det veldig ulovlig?

 

Og please,spar meg for alle kommentarene deres om homser...

Ehh.. det er ulovlig hvis du er 18 å han er 14 ja.

Endret av L4r5
fjernet noe som gikk på person
Lenke til kommentar

Ja, dette er ulovlig. Den seksuelle lavalder er 16. Straff kan bortfalle om man er på samme modenhetsnivå. Det vil si typisk 16 åring som er sammen med en 15 åring eller noe, men jeg vil tro du blir dømt om dette skulle bli kjent. Det er flere lignende saker med 14åringer og 18åringer tidligere hvor folk har blitt dømt. Men ikke be meg om noen lenke til sak nå. Det er seint.

Lenke til kommentar

Å treffe vedkommende IRL er ikke ulovlig, men aktiviteten du bedriver over internett via webcam er ulovlig.

Selvsagt. Jeg snakket om seksuelle ting. Det kom kanskje ikke godt nok frem i innlegget mitt. Godt du påpeker det. Vanlig møte uten noen seksuell omgang er selvsagt ikke ulovlig.
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan godt bli utfallet her også, men alderen har langt fra alt å si :)

Alderen har lagt ifra alt å si ja. Det som har mest å si er forholdet deres.

 

Jeg ble anmeldt av en sint far en gang, for å ha sex med datteren hans. Da var jeg 17 å hu var 15.

Jeg fikk da vite at jeg kom til å få en streng straff, og at jeg ikke kom til å slippe unna osv osv. Men saken var at vi hadde vært kjærester en god stund, og dermed slapp jeg unna :)

Tviler på at noen vil se pent på det at dere har runka sammen på cam, og at det vil vinne deg noe sympati noen steder.

 

OffTopic: Pappajenta er nå Dumpa :w00t:

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Skal man få en meget høy straff for dette i en alder av 18, så skal det foreligge en ganske grov grad av utnyttelse. Man har dog dårlige odds når den eldre er 18 og den yngre er 14, men vi snakker neppe samme straff som en 45-åring.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Kaster meg litt på denne. Slik jeg ser det er en 14 år gammel gutt ganske lite moden, han vet ikke hva han vil, og han kan lett utnyttes og manipuleres til noe han kanskje ikke selv vil. Det har egentlig ikke så mye å si hvor gammel den andre personen er, om han er 18 eller eldre. TS er trolig langt modnere enn denne 14-åringen, og burde trekke seg unna denne situasjonen.

 

Uavhengig av hva noen her må synes om saken, tror jeg TS er heldig om han slipper ustraffet fra dette i en rettsak, om det kommer frem i lyset. For ikke å snakke om rykter og slikt.

 

Runkingen over cam er nok også ulovlig, men jeg ser ikke egentlig noe galt i det, så lenge ingen blir presset til noe. Bare pass på at det kan gjøres video-opptak og at folk kan drive utpressing på grunnlag av dette.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Skal man få en meget høy straff for dette i en alder av 18, så skal det foreligge en ganske grov grad av utnyttelse. Man har dog dårlige odds når den eldre er 18 og den yngre er 14, men vi snakker neppe samme straff som en 45-åring.

 

Så lenge personen er 18 år eller over kan h*n får samme straff som en 45 åring. De regnes begge som voksen.

 

Om h*n får mildere straff eller ikke kommer helt ann på dommer og advokat.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Rettspraksis viser såvidt jeg vet at det er forskjell på denne typen situasjoner avhengig av om personen er 18 eller 45, det er jo egentlig nærmest en selvfølge.

 

Men det er ingenting i veien for at den 18 år gamle hjelpelæreren på ungdomsskolen blir straffet minst like strengt som en 45-åring. Det hele kommer jo på forholdet dem i mellom og graden av utnyttelse.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Så du tror virkelig det er så firkanta?

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg i denne Lars. Loven er der for å hindre voksne å utnytte barn, ikke for å hindre tenåringer å bedrive sitt. Det som blir lagt til grunne er som du nevner modenhetsnivå og da blir det en skjønnsmessig vurdering; da kan det slå ut begge veier - hvilken vei det går kan vi nesten ikke gjette på utifra disse opplysningene :)

 

I følge norsk lov er trådstarter voksen. Med andre ord er det akkurat det samme som om han hadde vært 45 år. Kan få akkurat samme straff.

Så du tror virkelig det er så firkanta?

 

Hahaha du skulle vist hvor firkanta det norske straffesystemet kan være. Men det kommer helt ann på hvordan saken blir lagt frem etc og hva han straffes for.

 

Men jeg sier bare at han kan få samme straff, om det skjer eller ikke skjer får vi ikke svar på før han og en 45 åring skal straffes for akkurat det samme. Slutt å heng dere så jævlig opp i det.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...