Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernstyr hjemmepc'en i jula


Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk,

 

Jeg vil ha hjemme PC'en ståendes på kontinuerlig i juletiden mens jeg er bortreist, og vil fra tid til annen ha muligheten til å starte programmer på pcen (små og store, som f.eks. notepad og World of Warcraft).. disse vil jeg da også ha mulighet til å skru av og restarte via fjernstyringen..

 

Er dette mulig?

 

Første jeg kommer på er jo TeamViewer, men der holder vell ikke passordet/adressen i over 24/48 timer? Eller gjør den det?

 

Støtter Teamviewer å vise/gi tilgang til å styre f.eks. karakteren i WOrld of warcraft via fjernstyring? Jeg skal ikke spille noe særlig, bare sjekke f.eks. ingame mailboksen.. så om 256 farger blir vist av spillet, går dette helt fint.. SÅ lenge det er mulig.. og ikke blir ubrukelig tregt..

 

Hvis ikke teamviewer anbefales her, er det noe annet som anbefales?

 

Setter utrolig stor pris på hvaenn tips/hjelp folk har å komme med :)

Endret av sliten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig VNC fungerer over lengre tid?

Alternativt kan du kanskje bruke dem om hverandre, "refreshe" den ene via den andre, hvis du skjønner? :)

 

edit: eller kanskje logmein, som du kan få free trial på. Så lenge du bare trenger dete i juleferien så gjøre det vel neppe noe at prøveperioden er begrenset.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg pleier å bruke windows remote desktop til denne jobben, kombinert med en konto på www.no-ip.org slik at jeg har en adresse i stedet for en IP og forholde meg til. Må selvsagt legge inn et lite program på pcen som oppdaterer IPen på no-ip.

De fleste moderne routere støtter dynamisk DNS, men du må uansett ha en konto hos en tjenesteleverandør. Jeg bruker Netgear WDNR3700 router og www.dyndns.org som tjenesteleverandør. Du må videresende port 3389 til pc som skal fjernstyres. (denne pc bør ha fast IP, siden DHCP kan finne på å endre adressen)

Lenke til kommentar

Er da ikke vanskeligere enn å starte opp TeamViewer, trykke på "Oppsett tilgang ved fravær ...". Der skriver du inn ønsket passord, som blir fast. Da skal også TeamViewer starte opp sammen med maskinen, så om du restarter PCen kan du koble deg til igjen.

 

Gjelder bare å huske IDen, men du kan lage en TeamViewer-konto der du kan lagre IDen. Da er det bare å logge på den kontoen og koble til PCen hjemme.

 

Om dette fungerer med WoW vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...