Gå til innhold

Spørsmål om Nvidia PhysX og skjermkort.


Haygon

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal bygge ny gaming rig nå til januar og har en del spørsmål om hvilke skjermkort jeg skal bruke penger på og PhysX.

 

Først og fremst: Hvis jeg ikke har et Nvidia skjermkort med PhysX, kan jeg ikke se alle de mange tingene i spill som bedre bevegendes klær og tøystoff, glassdeler, sparks, fine vannpartikler og lignende?

 

Så hvis jeg velger 6970 går jeg glipp av en del grafikkelementer?

 

Har sett en del av disse videoene på youtube som viser med og uten PhysX, og jeg kan se soleklare forskjeller. :ermm:

 

Jeg har et gammelt Nvidia kort liggende på plass i den røtne hjemmepcen min og jeg lurt på om jeg kunne kjøpe et 6970 til den nye gaming riggen, ta ut det gamle Nvidia å bruke det i rigen kun som et kort som utfører PhysX?

 

Og til slutt :

Etter dine meninger, er NVidia PhysX Verdt det? (Forklar)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil du skal gjøre litt research på å finne ut hvor mange spill og eventuelt nevne de som støtter physX :)

 

Mafia 2

Batman AA

For å nevne noen...

 

Ikke mange som støtter physx, disse er de få jeg kunne finne:

Batman: Arkham Asylum, Crazy Machines 2, Cryostasis: Sleep of Reason, Dark Void, Darkest of Days, Metal Knight Zero Online, Mirror's Edge, Nurien, Sacred 2, Star Tales, Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Unreal Tournament 3, Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod, U-WARS, Mafia 2, Warmonger: Operation Downtown Destruction, Metro 2033, Shattered Horizon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...