Gå til innhold

Stallman slakter Chrome OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil nå tro at de aller fleste har lokal backup. Er enkelt, billig og sikkert. Nettskyen er og blir et supplement.

 

Ja, det kan du tro.....

Folk har ikke backup, de greier ikke og holde en win-PC gående uten masse problemer og enorm irritasjon. Selvsagt vil det være langt sikrere og bedre for disse og ha ting i skyen, få en box som bare virker, med en appstore lignende sak med sikre og godkjente programmer, dataene følger brukerne og ikke boksen, syncet mot mobil og andre boxer osv.

 

Men det er neppe noen tvang, er man paranoid, innehar sensetive data o.l så er kanskje ikke skyen for deg men for svært mange andre så er dette en velsignelse, man slipper og plage seg selv med en Win-pc, ett av verdens mest vedlikeholdskrevende verktøy......

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Jeg vil nå tro at de aller fleste har lokal backup. Er enkelt, billig og sikkert. Nettskyen er og blir et supplement.

 

Ja, det kan du tro.....

Folk har ikke backup, de greier ikke og holde en win-PC gående uten masse problemer og enorm irritasjon. Selvsagt vil det være langt sikrere og bedre for disse og ha ting i skyen, få en box som bare virker, med en appstore lignende sak med sikre og godkjente programmer, dataene følger brukerne og ikke boksen, syncet mot mobil og andre boxer osv.

 

Men det er neppe noen tvang, er man paranoid, innehar sensetive data o.l så er kanskje ikke skyen for deg men for svært mange andre så er dette en velsignelse, man slipper og plage seg selv med en Win-pc, ett av verdens mest vedlikeholdskrevende verktøy......

Lagring på en ekstern harddisk er så enkelt at alle under 70 greier det fint. Da slipper de også å tenke på brukernavn, passord, hvilken e-post man brukte i registreringen om de har glemt passordet, osv.

 

Selv har jeg forresten hatt en Win-PC gående lenge, med null irritasjon. Er det noe tidkrevende, så er det å sette opp en velfungerende Linux-PC. Ser ikke hvorfor du drar operativsystem inn i dette.

Lenke til kommentar

Ja, det er enkelt for meg og deg..... men for svært mange er det ikke så enkelt, og med meget begrenset kunnskap så er det en utfordring og vedlikeholde en PC, og selvsagt er OS relevant i og med dette er en direkte utfordring for Win og Mac.

For mitt bruk tar det 20 minutter og få en Linux PC opp og gå i en produktiv tilstand, men Linuxbrukere er neppe målgruppen uansett så det kan vi la være.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva i alle dager skal man med en maskin som bare inneholder en nettleser? Klarer ikke å se fordelene eller hensikten uansett hvor hardt jeg prøver.

 

Hva er viktigst for Google? Informasjon. Å ha en maskin som er 100% i nettskyen, gir dem all den informasjon de har våte drømmer om. De samler på alt, til og med trafikk fra åpne wlan. Og oppi alt dette, ser folk på Microsoft som en skurk enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...