Gå til innhold

volcano 11+ eller aero7+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har volcanoen selv, er ikke VELDIG fornøyd.. xp 1800+ på 49° når vifta går halvveis til fullt..

har ingen erfaringer med aero 7..

Skrevet
har volcanoen selv, er ikke VELDIG fornøyd.. xp 1800+ på 49° når vifta går halvveis til fullt..

hva med når du har den på fullt?

Skrevet

hvorfor ikke volcano 7+ !

har 38-40 grader(40-42 i spilling)

dette er på 4800 rpm og 35 dba.kan sette den på 6000 rpm,men da får jeg 47 nba i støy og det blir litt mye.

men på max speed har jeg ca 35-38 grader... :D

Skrevet

jeg har thermaltake volcano 11 med amd xp2500+, klokka den til 2243mhz i går og cpu temp. var ~38C. med arctic silver 3 kjølepasta, så jeg er strålende fornøyd.

Skrevet

hva med når du har den på fullt?

42-43°, mulig jeg har innstallert kjøleren feil, selv om mine utallige monteringer av cpu motsier det.. :shrug:

--alexio

Skrevet
jeg har thermaltake volcano 11 med amd xp2500+, klokka den til 2243mhz i går og cpu temp. var ~38C. med arctic silver 3 kjølepasta, så jeg er strålende fornøyd.

fin temp du hadde..fårstår ikke hvorfår noe klager litt på volcano 11 !

er det flere versjoner av kjøleren ?

men 38 grader og overklokking...det beviser jo at den er veldig bra. :wink:

Skrevet

Har volcanoen og veldig fornøyd, har en xp 2100 og den kjører på 42 C på halv fart. Når den går for fullt er tempen nede på 37 C, den kjøler også brukbart på low ca 46 C

Skrevet

Har aero 7+ har nå 35c med min 2500+B som er klokket til 2250 ,

Hovedkort Abit NF7-S 2.0 Chiftec maxitower med 4 ekstra vifter.

Kan anbefale aero 7+ på det "kjørligste" :)

Min viftehastigehet er nå på 2350rpm

Skrevet

jeg lurer på en ting. jeg har sett flere maskiner på LAN, med en temperatur på 27-32 grader. hvilke vifter skal til for dette? og en annen ting, hvilken av alle de forskjellige Volcano viftene kjøler mest?

Skrevet

en SLK900 kjøleribbe godt innsmurt med litt arctic silver III / shin etsu kjølepasta og ei delta vifte som pomper ut luft i hytt og vær (dog med litt bråk, beskjedne 52 db) vil vel holde temperaturen temmelig lavt ;)

men jeg er fornøyd med min manuelt-styrte-høyhastighets-turbin, nemlig en volcano 11! støyer ikke verst på 3600rpm, støyer jævli på 5500rpm og putrer og går på under 3000rpm, alt til sitt bruk :-)

Skrevet
er det slik at man MÅ bruke kjøle pasta? eller bare "lønner" det seg?

Det er _anbefalt_ av både AMD og av alle andre som vil at cpu'ene skal kjøre på nogenlunde normal temp.

Det har lite å si på idle tempen din. Men hva hvis den øker med 20 grader fra idle til full load? hehe..

Kjølepasta hjelper veldig på dette, så Ja det er egentlig "nødvendig" med kjølepasta/thermal pad..

Skrevet
når du smører på kjølepasta, hvor lenge er det til du må gjenta smøringen?

Kjølepastaen er laget av et slikt materiale at den ikke fordamper. Således skal den vare "evig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...