Gå til innhold

Innkjøp av ny bærbar maskin, gaming.


ThaBear

Anbefalte innlegg

Hei.

Er som sagt på utkikk etter en bærbar til spilling.

Skal vel brukest i staden for stasjonær pc da eg snart reiser i millitæret.

 

Prisklasse rundt 10.000kr

Størrelse blir vel da 15-17"

 

Blir hovedsaklig brukt til StarCraft2, som ikkje er hardeste spille å drive dog.

Har sett litt på forumet men blir ikkje helt klok.

Har sett på MSI GX 660

Asus sin G53, men finner ikkje denne på lager.

 

Maskiner med Nvidia optimus er ingenting å diskutere.

Så håper på gode svar / anbefalinger fra noken erfarne på dette temaet:)

ThaBear

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar den linken som en spøk :p Gaming bærbar med 7" skjerm..

 

Tenker på ny pc.. Har sett på msi sin gx 660. eller asus g53, men den er ikkje på lager så vidt eg har oppdaget, forventet på nyåret og det er desverre litt sent.

Mangen som seie att eg aldri må kjøpe 17" kva mener dåke? 15" går fint?

Så lenge eg klarer SC2 på full HD, eller 1600x900 oppløsning med ok detaljer uten laggs ol. blir eg godt fornøgd.

Må vel nesten ha eit nvidia 460 kort , eller ati's 5870 får de krava der? og ein ok dual core..

 

Veit ikkje korleis nvidia 3XX(m) serien er da, så vist noken mener den er god nok så sei ifra :)

 

Er vel noken som har tips å komme med? Greit med god service fra produsent også, asus har kjempe god seie en kompis som jobber i data butikk. men Asus sin 15" er jo ikkje på lager hos komplett..

Lenke til kommentar

GT/GTS 3xxM seriene fra Nvidia mangler støtte for DirectX 11, men hvis du kan leve med det, er jo f.eks. GTS 360 et godt kort til spilling. Men det er nok GTX 460M du bør gå for, hvis du vil ha et skikkelig bra kort. Eller AMD Mobilty HD 5870.

 

15 eller 17 tommer ... kommer an på hvor mye du faktisk skal bære den bærbare. Hvis den stort sett skal stå hjemme på skrivebordet, ser jeg ingen problemer med 17 tommer, men hvis den skal fraktes mye rundt, brukes på fanget i sofaen osv., er det mer praktisk med 15 tommer.

 

Alternativene med slike kort i prisklassen er jo ikke mange - det er Asus G53 eller G73, eller MSI GX 660/663.

Lenke til kommentar

Finner ingen g53 på lager hos komplett eller de andre butikkene eg bruker å kjøpe hos, finner en med gts 360 da, men veit ikkje kor mykje som skiller det og gtx 460m..

Veit du kossen msi sin support er? Vil ikkje ha en pc som er feil på etter en stund uten å kunne få fixet dette med produsent. De aller fleste butikker sender vel bærbare tilbake til produsent får å fikse pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...