Gå til innhold

amazon.co.uk erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge varen kostar under 200 kr betaler du ikkje avgifter i Noreg. Kostnaden av frakt vil ikkje spele nokon rolle i dette tilfelle. Hadde derimot varen kosta over 200 måtte du betale avgifter på heile beløpet (vare+frakt).

 

Når det gjeld å handle frå Amazon har eg berre gode erfaringar. Eg handlar ofte bøker der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bøker kan man vel kjøpe for over 200,- uten å måtte betale toll osv? Mener dette er en eldgammel regel, som virket på den måten at folk skulle ha mulighet til å bli mer belest uten å måtte betale ekstra for det.

Det stemmer. Bøker er avgiftsfritt.

 

Hvis varen(e) koster over £19 så får du gratis frakt :>

Har dei endra på dette? Heimesidene oppgir grensa på £25. Det er i alle fall gledeleg at dei har opna for dette tilbodet og for oss i Noreg.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/?ie=UTF8&nodeId=200355380#first

Lenke til kommentar

Har bare positive erfaringer fra amazon.

Fikk en gang krav på moms da totalverdien med frakt var over 200, ringte fortollingskontoret til posten og forklarte og de hadde gjort feil så de sletta momskravet siden varen kostet under 200.

Så gjør tposten/ollen feil ikke hent ut pakken men ring postens fortollings avdeling først.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f

Sorry at jeg jacker tråden, men gidder ikke å lage ny.

 

Hvis prisen kommer over 200 NOK, kan vi jo bare markere den som gift? Da står det jo ikke pris på pakken i følge amazon og da burde den vel komme gjennom tollen? (Små pakker da, ikke svære..som tv og sånt :p)

 

Vurderer å gjøre dette..

Lenke til kommentar

Sorry at jeg jacker tråden, men gidder ikke å lage ny.

 

Hvis prisen kommer over 200 NOK, kan vi jo bare markere den som gift? Da står det jo ikke pris på pakken i følge amazon og da burde den vel komme gjennom tollen? (Små pakker da, ikke svære..som tv og sånt :p)

 

Vurderer å gjøre dette..

Nei.

For at en vare/pakke/gave skal komme igjennom tollmafian i Norge må det være en gave fra *PRIVAT* avsender. Får du en "gave" fra et utenlands firma må du nok betale moms.

Lenke til kommentar

Sjansen for at dette fungerer er nærmest lik 0? :(

 

Jeg tror sjansen for suksess er større enn 0 - men jeg ville ikke satset på at det virker. Du kan alltids prøve og se på det som en potensiell bonus om pakke sklir gjennom, men hvis det å slippe toll er avgjørende for om du handler der bør du nok heller la være.

 

Og du bedriver strengt tatt avgiftsunndragelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...