Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Copy, men måtte bare prøve noe dystert. Er en humørsak :hmm:

 

post-54091-1235784908_thumb.png

 

post-54091-1235785379_thumb.png

 

Synes den desktoppen der var rimelig snaxzy :)

Har nylig installert Archlinux selv med Xfce, men ikke nærheten av en slik desktop.

Hvordan gikk du frem for å få desken din slik? Skal installere Arch på en annen pc nå også, hadde ikke gjort noe om resultatet av desktoppen ble noe lignende den der :p

Lenke til kommentar
Jeg er ingen vanelig bruker, jeg er admin og den eneste som bruker pc'n, altså kun 1 bruker.
Ikke kom aa fortell meg at du kjörer som root? :!:

 

Neinei, har den root brukeren også, men jeg fant noe greier på et ubuntu forum : gksudo "gnome-open %u"

og puttet denne i en srivebord > høyreklikk > oppstarter, og da kan jeg bare fks. dra mappen med temaet inn i den, den opner da et vindu og da kan jeg gjøre hva jeg vil i ca 15min før jeg da må gjøre det på nytt .

 

Vanskelig å forklare egentlig : P

Lenke til kommentar
Tenker du på /usr/share/themes? Det er meningen at en vanlig bruker ikke skal ha skriverettigheter til den. Da bruker du heller ~/.themes.

 

Jeg er ingen vanelig bruker, jeg er admin og den eneste som bruker pc'n, altså kun 1 bruker.

 

den mappen .themes fant jeg ikke i /homefolder viss det var den du mente

Feil, du ER en vanlig bruker (med mindre du logger inn som root, og da skal du ikke ha noen problemer med skriverettigheter).

 

~/.themes ligger ikke i /home men i /home/dittbrukernavn

Og husk at fil og mappenavn som starter med et . er skjult

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Copy, men måtte bare prøve noe dystert. Er en humørsak :hmm:

 

post-54091-1235784908_thumb.png

 

post-54091-1235785379_thumb.png

 

Synes den desktoppen der var rimelig snaxzy :)

Har nylig installert Archlinux selv med Xfce, men ikke nærheten av en slik desktop.

Hvordan gikk du frem for å få desken din slik? Skal installere Arch på en annen pc nå også, hadde ikke gjort noe om resultatet av desktoppen ble noe lignende den der :p

Er ikke noe hokus pokus å endre utseendet på en GNU/Linux maskin, og spiller "ingen" rolle hvilken distro du bruker. Du bare laster ned det theme du ønsker og gjør som vi forklarer Espen-kun, pakker ut filene og legger dem i ~/.themes. (altså i din home mappe).

 

Det kan også være greit å skjønne litt hva de forskjellige komponentene av GUI'en er. F.eks. vindusbehandleren (på de bildene jeg postet bruker jeg compiz). Videre har du "innholdet" i et vindu, der bruker jeg GTK2.

 

Alternativer til compiz er metacity, openbox osv osv... Og tilsvarende som GTK2 har du Qt og GTK(1).

Med denne kunnskapen er det bare å søke/lete rundt på f.eks. gnome-look.org eller deviantart.com. Og bruker du XFCE kan du se på xfce-look.org. XFCE bruker som standard ikke compiz eller metacity (startard i gnome). Derfor kan du lete etter XFCE unter themes på xfce-look.org.

 

Hvis du får mer problemer foreslår jeg at du lager en egen tråd om det. ;)

 

 

Espen-kun: Og hvis ~/.themes ikke er der lager du den :) (f.ek. /home/espen-kun/.themes)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke riktig hvorfor, men KDE begynner å vokse på meg. :p Jeg har lenge bare brukt en minimal window manager (xmonad), men enkelte ting er litt mer tungvindt uten et helt desktop environment. Gnome synes jeg blir for tregt, samt at jeg liker gtk bare mindre og mindre... Innbiller meg også at gnome + compiz gjør alt mye tregere enn standardeffektene til KDE (uten at jeg aner hva som skaper disse skrivebordseffektene :p ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...