Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en cab med litt futt i, forslag?


Shamru

Anbefalte innlegg

God dag!

 

På nyåret har jeg lyst til å investere i min første bil. Har tittet litt rundt og falt pladask for Toyota mr2 Spyder. Altså de nyere modellene(2000-2007 om jeg ikke tar helt feil).

 

Har også tittet litt på BMW z3 og finner denne også relativt interessant.

 

Noen som har noen forslag utover de 2 ovennevnte, eller erfaringer fra disse 2?

 

Har som sagt lyst på en cab. Med litt futt i, gjerne bakhjulstrekk og 2 seter. Men åpen for andre forslag! Pris messig kan de godt ligge på 80-120k. Anyone? ;)

Takker for svar!

- Shamru :)

Endret av Shamru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mazda MX-5 bør vel også være på vurderingslisten din. Jeg har ikke kjørt verken Z3 eller MR2, men MX-5 er i hvert fall en skikkelig artig bil. Med ditt budsjett bør du klare å finne en med kurant motor. Alle MX-5 har bakhjulstrekk og høy moro-faktor uansett. :)

Stemmer for denne aswell.

Du kan eventuelt se litt på Smart Roadster Brabus 0,7 turbo (101hk), virker litt slapt og dølt ut, men pga lav vekt går det relativt greit unna + en drøm på svingete veier :-) Største minuset er prisen som er litt for høy, vist du ikke importer (billig import pga lav vekt og effekt ^^)

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Syns Mx-5 er litt slapp designer messig.. rett og slett en kjedelig bil å se på :p Vil ha noe som skiller seg litt ut ;)

 

Har vurdert import av Mr2 (ikke sjekket priser på BMW) og man sparer ca. 20-30k på import til Norge. En bil på 960kg med 140 gamper sparker jo bra.. *drømme*

 

Smart Roadster har jeg faktisk ikke tenkt på før, skal undersøke litt på den :)

 

Igjen, takker for svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God dag!

 

På nyåret har jeg lyst til å investere i min første bil. Har tittet litt rundt og falt pladask for Toyota mr2 Spyder. Altså de nyere modellene(2000-2007 om jeg ikke tar helt feil).

 

Har også tittet litt på BMW z3 og finner denne også relativt interessant.

 

Noen som har noen forslag utover de 2 ovennevnte, eller erfaringer fra disse 2?

 

Har som sagt lyst på en cab. Med litt futt i, gjerne bakhjulstrekk og 2 seter. Men åpen for andre forslag! Pris messig kan de godt ligge på 80-120k. Anyone? ;)

Takker for svar!

- Shamru :)

MR2 er absolutt en fet bil, men på vinterføre er det rett og slett farlig hvis du er fersk bak rattet. Det er jo såpass lett, så det skal ikke mye til før du setter deg fast eller spinner. BMW Z3 har jeg kjørt selv, 1.9 literen med 140 Hk, og det var litt av en tur. Utrolig sprek og morsom bil. Et stort pluss er også den herlige 6-er motoren.

Ta en titt på dette også du :)http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25761317

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...