Gå til innhold

Litt starthjelp med WOW?


Anbefalte innlegg

Hei, hei!

 

Vurderer altså å begynne med World of Warcraft. Har akkurat lastet ned 10-dagers demoen, og trives godt :w00t: . Skulle jeg imidlertid gå til anskaffelse av spillet, føler jeg at det kunne være greit med litt bakgrunnsinfo. Vil det eksempelvis være noe poeng i at jeg kjøper utvidelsespakkene nå i startfasen? Hva annet enn høynet øvre level-grense blir lagt til?

 

Takker på forhånd ;) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei!

 

Vurderer altså å begynne med World of Warcraft. Har akkurat lastet ned 10-dagers demoen, og trives godt :w00t: . Skulle jeg imidlertid gå til anskaffelse av spillet, føler jeg at det kunne være greit med litt bakgrunnsinfo. Vil det eksempelvis være noe poeng i at jeg kjøper utvidelsespakkene nå i startfasen? Hva annet enn høynet øvre level-grense blir lagt til?

 

Takker på forhånd ;) .

 

I bunn og grunn så er det litt dumt å starte så sent, men om du trives godt så er det jo flott :)

For å spille til lvl 60 (Som max level i den første wow-versjonen) trenger du IKKE å kjøpe noen expansions.

Når du har kommet til max level lønner det seg å kjøpe The Burning Crusade (Expansion nummer to) for å kunne gå videre til 70. Det samme gjelder for å komme til level 80 (Da gjelder Wrath of the Lich King). Og deretter den gjeldende expansion som heter Cataclysm som har maxlevel 85.

 

Det er mye nytt for vær oppgradering, blandt annet nye proffessions, klasser og raser.

TBC: Raser - Blood Elf (Horde), Draenei (Alliance)

Wotlk: Class - Death Knight

Cataclysm: Raser: Goblin (Horde), Worgen (Alliance)

 

Som sagt så er det jo proffessions også, men det er vel best at du finner ut av de selv etterhvert, eller at noen andre her forklarer det for deg.

 

Det som er et stort minus ved å starte så sent er at du ikke har noen å levle med slik at du kan gå gjennom instancer. Men om du kjenner noen kan du få de til å bli med deg og drepe for deg slik at du får litt bedre equipment:)

Lenke til kommentar

Det som de over meg sier om at det er dumt å starte "så sent" er HELT feil.

Cataclysm ble lansert for 2 dager siden og det kommer til å være VELDIG mange som vil levle Worgens og Nye alts. Alle quests i gamle zonene har blitt remaka og det går MYE kjappare å queste enn å gå instances for å levle.

 

Om du absolutt skal gå Instances så anbefaler jeg deg en server med MEDIUM/HIGH population. kan være du opplever kø om du logge inn sent da, men det går ;)

 

Anbefaler deg også til å bruke wowpedia.com for hjelp. noen andre linker som kan hjelpe:

 

wowhead.com

thottbot.com

 

 

Lykke til !

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som de over meg sier om at det er dumt å starte "så sent" er HELT feil.

Cataclysm ble lansert for 2 dager siden og det kommer til å være VELDIG mange som vil levle Worgens og Nye alts. Alle quests i gamle zonene har blitt remaka og det går MYE kjappare å queste enn å gå instances for å levle.

 

Om du absolutt skal gå Instances så anbefaler jeg deg en server med MEDIUM/HIGH population. kan være du opplever kø om du logge inn sent da, men det går ;)

 

Anbefaler deg også til å bruke wowpedia.com for hjelp. noen andre linker som kan hjelpe:

 

wowhead.com

thottbot.com

 

 

Lykke til !

 

Sier meg helt enig der!

Blizzards massive forandringer med WoW er gjort nøye med tanke på å introdusere nye spillere til spillet og gi de i spillet fra før nye utfordringer.

Så det er faktisk et godt tidspunkt å starte på;)

 

Anbefaler i grunn alle utvidelsespakkene. Men det går selvfølgelig knirkefritt opp til 60 uten dem.

 

Lykke til!;)

Endret av Juls
Lenke til kommentar

Må bare takke så mye for alle svar :thumbup: . Setter veldig pris på det :w00t: . Angående fordelene med utvidelsespakkene: Snakket nettopp med en fyr som har ganske lang erfaring med spillet, og han sa at det gikk fortere å lev'le på de lavere nivåene med de nye utvidelsespakkene?

 

 

Det stemmer.

Man trenger vel 10/20%(?) mindre XP for hver lvl opp til 60 eller 70.

Om du er ekstra heldig, så kan du bli rekrutert av en venn slik at dere får XP boost, nå husker jeg ikke helt åssen det funker, men da er det vel enda +10% XP

Lenke til kommentar

(..)det gikk fortere å lev'le på de lavere nivåene med de nye utvidelsespakkene?

Det stemmer.

 

Om jeg har forstått det riktig da, så tror jeg han mener at det går raskere dersom man har expansionene. Jeg tror ikke det er tilfelle, tror alle får akkurat like mye XP :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(..)det gikk fortere å lev'le på de lavere nivåene med de nye utvidelsespakkene?

Det stemmer.

 

Om jeg har forstått det riktig da, så tror jeg han mener at det går raskere dersom man har expansionene. Jeg tror ikke det er tilfelle, tror alle får akkurat like mye XP :)

 

Ja jeg mener med expansions ja. (Da er det vel WotLK som gjelder).

Eller har jeg totalt feil?

Lenke til kommentar

 

Om jeg har forstått det riktig da, så tror jeg han mener at det går raskere dersom man har expansionene. Jeg tror ikke det er tilfelle, tror alle får akkurat like mye XP :)

 

Godt å høre :new_woot: ! Har nå kjøpt Battlechest, og da fått med "The Burning Crusade". Tror ikke jeg skal starte mer ambisiøst enn som så ;) .

 

 

Hvis du er fattiglus som spinker og sparer så kan du vente med å aktivere expansionpacks og skaffe deg 10 gratis dager for wotlk og tbc med tbc og wotlk trial.

 

"Fattiglus" stemmer ganske bra, i og med at jeg ikke "spinker og sparer" ;) . Er for øvrig allerede igang med 10 dagers demoen :-). Vet ikke riktig hva du mener med "wotlk" og "tbc"? Takker uansett for tipset :w00t: .

Lenke til kommentar

# Level 60 or higher players get 10% normal experience for killing creatures in Azeroth (“Old world” content)

 

# Level 70 or higher players get 10% of normal experience for killing Burning Crusade creatures.

 

# Level 80 or higher players get 10% of normal experience for killing Lich King creatures.

 

# Level 85 or higher players get 10% of normal experience for killing Cataclysm creatures.

 

Hadde vel nesten rett da.

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...