Gå til innhold

Drikke for første gang - hva og hvor mye?


Anbefalte innlegg

Hei :)

Dette er kanskje litt dumt spørsmål :p

Men jeg har aldri drukket før, skal drikke for første gang til helga. Eller jeg har jo smakt før, men aldri drukket meg full. Men jeg vet ikke hva eller hvor mye jeg skal drikke siden det er første gangen :p

 

Er det noen som har noen tips? Hva og hvor mye drakk dere første gangen? :)

 

(er jente på 16 år, normal størrelse og vekt, for de som lurer) ;)

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer noen velmente råd:

 

-Spis en god middag før du reiser på festen.

 

-Hold deg langt unna vodka og den slags.

 

-Husk at det tar litt tid før alkoholet kommer ut i blodet. Derfor må du ikke hive innpå fordi du ikke føler noe med en gang. Ta et rolig steg om gangen.

 

-Ha jevnlige drikkepauser der du drikker litt vann eller brus i stedet for alkohol.

 

-Ikke følg drikkevanene til de øvrige deltakerne i festen. Mange av dem har sikkert drukket alkohol mye lenger enn deg og tåler derfor langt mer enn deg.

 

-En fest er bestandig mye mer artig når du kun er lett beruset. Det er ikke kult å være sørpefull på fest.

Endret av SLIguy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

DERSOM du skal drikke sprit:

 

Ikke for mye shotting. Om du ikke har gjort det før, og vet hvor mye du tåler går det for jævli galt. Du kan fint ta 15 shots på rappen uten å merke noe der og da. Så går det 10-15 min, og du spyr som en gris.

 

Altså, bland ut. Ikke bland for sterkt. Har du ~20%, anbefaler jeg ca 1:4 blandingsforhold.

 

Hold deg unna Vodka og andre sterke saker (~60%).

 

Røyker du eller snuser du? Hvis nei: ikke gjør det på festen heller. Nikotinsjokk blandet med fylla er noe du ikke vil oppleve. Dessuten var festsnusing+chillesnusing med kompiser grunnen til at jeg snuser idag. Ikke gjør samme feilen du også.

 

Ta det med ro! Når du merker at balansen din ikke er som den skal, men har det dritgøy - så ikke bli overivrig.

 

Hvor gammel er du, og hvor mye veier du? Gutt/jente? Det har litt å si for hvor mye du tåler.

 

Dessuten.. er det en stor kar som har drukket mye før... ikke prøv å vinn mot han i drikkelek. Du taper uansett. Premien er en time på kne forran doskåla.

 

--

 

Ellers så håper jeg du får det gøy! Selv har jeg det alltid moro når jeg er på fest, og regner med at du også kommer til det! Samme greia som går igjen hele tiden: Ikke vær overivrig. Om du klarer å balansere det, skal jeg love deg at du får det moro!

 

Går det galt, kan du også prøve å tenke tilbake... når på festen var jeg i en slik tilstand jeg ønsker å være? Så drikker du så mye neste gang.

 

Dersom du merker antydninger til at du blir dårlig, stop. Ta deg gjerne noe å spise utover kvelden, hvis det er mat der. Både fordi mat er helt sykt awesome i fylla, og fordi det hjelper på formen.

 

Bottom line:

Ta det med ro. Ikke drikk så mye at du begynner å vagle, og føl litt på hvor mye du tåler nå første gang. INGEN synes det er stas med drita folk. Uansett. Du vil ikke være en av de.

 

Selv har jeg kun spydd én gang, og det var mange år siden. Da gjorde jeg det motsatte av alt jeg har skrevet her.

 

Et godt måltid tidligere på dagen hjelper også stort. Ikke drikk på tom mage iallefall. Da ber du om trøbbel.

 

(Protip: Drikk mye vann før du legger deg. Hvis ikke kommer du til å ha en helvetes hodepine når du våkner. Do not want)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei :)

Dette er kanskje litt dumt spørsmål :p

Men jeg har aldri drukket før, skal drikke for første gang til helga. Eller jeg har jo smakt før, men aldri drukket meg full. Men jeg vet ikke hva eller hvor mye jeg skal drikke siden det er første gangen :p

 

Er det noen som har noen tips? Hva og hvor mye drakk dere første gangen? :)

 

(er jente på 16 år, normal størrelse og vekt, for de som lurer) ;)

Mitt råd er ikke DRIKK

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg skaffer meg en 6-pack jeg, og det som blir til overs sparer jeg til neste gang ;)

 

Jeg skal si dette på enkel måte. 6 cider blir for mye for en normalvektig jente som ikke har drukket før.

4 holder lenge. Du er i ferd med å gå i den klassiske fellen hvor man overvurderer egen alkoholtoleranse og tar med for mye.

Jeg drikker veldig sjelden og har derfor lavt toleransenivå for alkohol, så vi stiller temmelig likt der. Jeg har dog mer erfaring enn deg om alkohol og veier 80kg. 4 halvlitere er nok til å gjøre meg god og brisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hør på meg nå, og IKKE drikk 6 øl første gang du skal drikke.

Jeg er jente selv, og jeg lover deg at du kommer til å angre. Jeg gjorde nemmelig det selv, og angrer sykt på det. Skjedde mye flaut jeg ikke vil fortelle her, men som en god veninne opplevte..

 

For din egen skyld så ta det med ro, se det ann, men tenk at første gangen du drikker så gjør du det for å se hvordan du reagerer. Du skal faktisk komme deg hjem også, og det er IKKE kult å våkne opp i sin egen seng full av spy, uten å huske en drit! Og så senere på dagen få vite at du har gjort mye dumt i fylla!

 

Nei, kos deg med et par venner du stoler på, og som vet at du ikke har drukket før. Viss ikke kan det fort bli drikkepress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...