Gå til innhold

Hvem lager de beste spillene ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel spilt alt for lite spill til at jeg bør uttale meg så mye om det, men etter mine erfaringer og min smak, så er Konami og Bethesda Softworks best.

ea utgir vel bare spillene, de lager dem ikke.

Jeg vet at de også utvikler spill, men det var vel ikke så lenge siden de begynte med det?

Lenke til kommentar

- Bohemia Interactive ja, Operation Flashpoint, Red Hammer og Resistance. Veldig bra, men ganske nye så det gjenstår å se.

- ION Storm, det som er igjen etter "han fyren" måtte pakke sakene sine, lover veldig godt. Med Deus Ex, Anachronox (okayish), Deus Ex 2 og Thief 3 på horisonten.

- Retro Studios imponerte enormt med Metroid Prime. Tilsynelatende ukjente folk som plutselig kom sammen å laget et killer fps spill der nesten samtlige feilet etter HL. Ikke rent FPS da, men noka attåt som de fleste idag.

- Spanske Pyro Studios fortsetter å imponere (Commandoes).

- Norske Innerloop begynner å få tingene i gang.

- Svenske Stardock har mye gående hvis de kan holde ideen og kvaliteten ved like.

- Tyske Pirana Bytes har virkelig noe på gang hvis de kan få Gothic serien mer frem i lyset og få en solid utgiver med penger til å selge spillene.

+ en hel rekke østeuropeiske utviklere som vet de aldri kommer inn på markedet med mindre de kan levere et par bunnsolide produkter til suksessen sitter.

 

Men som sagt, det er liksom ingen som finnes igjen idag som har en perfekt lineup som aldri har skuffet (bortsett fra kanskje Looking Glass, fra Ultima Underworld til Thief 2 =). De ovenevnte er jo i startgropa, men vi får vente å se. Kanskje bare jeg som har blitt 'eldre' og skeptisk =)

 

Cheers,

E

Lenke til kommentar

Squaresoft/SquareEnix (tenk at de slo seg sammen med erkerivalene) hører klart hjemme langt oppe på lista.

 

husker å spilt ett eller annet fra Looking Glass, men husker ikke hva :x , det var bra ihvertfall.

 

ellers står det jo interplay på eska til mange av favorittspillene mine. (Fallout, Desperados+++)

Lenke til kommentar
3DO Gjør en bra jobb med Herose of migth and magic seriene.

:woot:

De blir da bare dårligere og dårligere, Might and magic VI og VII var de beste der, kan egentlig ikke utale meg om VIII da jeg ikke har prøvd det. Men det siste i rekken (nr 9) var jo horribelt. :x

Og Heroes Of Might And Magic 3 var bedre enn nr. 4.

Bare min mening.

Lenke til kommentar
Hvorfor i huleste har ingen nevnt id Software?

 

Kanskje fordi mange mener de lager gode og nyvinnende 3d-motorer, ikke nødvendigvis gode *spill*. Mulig med unntak av gamle Doom, da.... :-)

 

Må kaste enda en stemme til Looking Glass ION Storm

(teamet og titlene fra LG ble vel slukt av ION?)

Gleder meg som en liten guttunge til Thief 3 og Deus Ex 2.....

Lenke til kommentar
ea utgir vel bare spillene, de lager dem ikke.

 

Jeg innbiller meg at de het Electronic Artists i gamle dager (c64Amiga-gullalderen) og utviklet spill selv også.

Eller husker jeg helt feil nå?

Mulig de kun fungerer som stor slem corporate publisher nå, men vi diskuterer vel også hva de har gjort i fortiden her, så...

 

EDIT Jeg husket riktig. Litt gaming-historie:

http://www.classicgaming.com/gotcha/ea.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...