Gå til innhold

Nexus S til Norge


Anbefalte innlegg

Dette høres superskuffende ut... Er ikke Google-mobilene til for å presse hardwaren? Trodde det var det som var hele vitsen, jeg. En CPU fra Medio 2009, er vel ikke akkurat noen form for press... Jeg forventet en tokjerne her. Uten en tokjerne, er denne fullstendig uaktuell. Jeg tenkte de kom ut med denne snart, nettopp fordi tokjernene er på vei. Det er forøvrig det eneste som mangler, for at jeg skulle kjøpt denne på et blunk.

 

Er det på samme måte som med PC, at når jeg installerer et nytt operativsystem, får du også byttet filsystem? Siden det er det som er problemet til Samsung? Er det mulig å installere stock android, og så få samme brukeropplevelsen som på denne, da det nærmest er ingen annen forskjell?

Endret av Leifen18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ingen plass på: http://www.google.co...s/#!/tech-specs at det er plass til ekstra minnekort.

 

Link til kilde Amobil?

 

Ingen ekstra kortplass ifølge disse:

http://www.gsmarena.com/samsung_google_nexus_s-3620.php

og i denne artikkelen står det at det er bekreftet at den ikke har sdcard inngang :thumbdown:

http://www.androidpolice.com/2010/12/06/confirmed-google-nexus-s-does-not-indeed-have-an-sd-card-slot/

Lenke til kommentar

"Nexus S er også utstyrt med gyroskop. Dette er noe som vi kun har sett i Iphone 4 tidligere,"

 

Eh, har ikke min HTC Desire gyro? Noe sånt har den jo, siden jeg spiller Teeter f.eks.

 

 

Desire har G-Sensor (accelerometer). Det er to forskjellige ting, som måler bevegelse på forkjellige måter. En G-sensor kan i tillegg merke akselerasjon, som gyro ikke kan. På en annen side kan gyro måle rotasjon, som ikke g-sensor kan.

Lenke til kommentar

Nexus S vil benytte ext4 i følge ein Google-dev på XDA, så heldigvis har ikkje Samsung fått køyre på med RFS. Internlagring blir også på ein Sandisk iNAND i staden for Samsung sin MoviNAND (som blir brukt på Galaxy S). Det bør bety ein særdeles kjapp telefon. Epic 4g benyttar vel også ein iNAND og er så og seie utan lag, til tross for RFS.

 

 

Litt overraska over at dei legger til ting som NFC og LED-blitz (skulle gjerne hatt xenon, men bedre enn ingenting), medan 720P videoopptak og Bluetooth 3.0 er tatt vekk? Mangelen på sd card-slot er også litt dumt, men 16 GB bør vel halde for ganske mange.

Lenke til kommentar

Litt overraska over at dei legger til ting som NFC ...

 

Politikk.

 

Med noen millioner Nexus S-telefoner på markedet, så blir NFC noe som man forholde seg til. Plutselig er det "overalt", og blir kjempenyttig. Glem Flexus-kortene, bruk mobilen istedet. Glem betalings-kortene, bruk mobilen istedet. Glem hotell-nøkkel-kortet, bruk mobilen istedet.

 

Men kredittkort-selskapene kommer ikke til å bli så veldig glade for konkurransen.

Endret av Prompel
Lenke til kommentar

"Nexus S er også utstyrt med gyroskop. Dette er noe som vi kun har sett i Iphone 4 tidligere,"

 

Eh, har ikke min HTC Desire gyro? Noe sånt har den jo, siden jeg spiller Teeter f.eks.

 

 

Desire har G-Sensor (accelerometer). Det er to forskjellige ting, som måler bevegelse på forkjellige måter. En G-sensor kan i tillegg merke akselerasjon, som gyro ikke kan. På en annen side kan gyro måle rotasjon, som ikke g-sensor kan.

 

Har lurt litt på dette. På minin Desire og Hero kan jeg rotere i Google Sky Map f.eks. Disse har ikke gyro...

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Jeg har sett litt på nexus s og har lyst på den.. Men den kommer ikke ut i norge før i vår, men i usa kommer den ut 16 desember. Den skal selges ulåst og jeg lurer da på om jeg kan bruke den i norge da? Kan jeg flashe innnorske menyer og oppgraddere norsk os i kies eller må jeg gjøre der i odin f.eks?

Hvis noen kan svare på disse spørsmålene og dele sine erfaringee med å handlemobiler fra utlandet, hadde der vært flott!

Lenke til kommentar

Noen sjangs for at denne kommer som en rimeligere samsung-branded telefon noen måneder etter nexus s, eller?

 

I likhet med nexus one/desire..

 

Hvorfor skulle Samsung-navnet gjøre den billigere? Ble Nexus One/Desire noen gang solgt side ved side?

 

 

Den skal selges ulåst og jeg lurer da på om jeg kan bruke den i norge da? Kan jeg flashe innnorske menyer og oppgraddere norsk os i kies eller må jeg gjøre der i odin f.eks?

 

Telefonen støtter GSM 850/900/1800/1900 og HSDPA 900/1700/2100.

I Norge brukes GSM 900/1800 og 3G 2100.

 

Tviler på at Kies kan brukes, ettersom alt av software er fra Google. Trenger den å flashes om?

Lenke til kommentar

 

Telefonen støtter GSM 850/900/1800/1900 og HSDPA 900/1700/2100.

I Norge brukes GSM 900/1800 og 3G 2100.

 

Tviler på at Kies kan brukes, ettersom alt av software er fra Google. Trenger den å flashes om?

 

oja selfølgelig:) takk for svar, men er det ingen vanskeligheter med å handle mobilen fra usa da?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...