Gå til innhold

Nexus S til Norge


Anbefalte innlegg

Jeg forstår at det er delte meninger her, men det virker som om en god del mobilprodusenter burde sparke designerne sine. Nexus S er kun en rehash av Samsung Galaxy S, som i utgangspunktet ikke er spesielt pen. Hvor vanskelig kan det være?

 

Fint at gyroskop endelig kommer til andre mobiler også, det har gjort spill på iPhone til noe helt annet (ihvertfall FPS spill ala N.O.V.A.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Designerne på Samsung sin avdeling for mobiltelefoner, bør gå å legge seg. Ser ut som et leketøy fra Brio. Synd da Samsung pleier å være flinke på design, jamfør TVer og skjermer.

 

Jeg lurer litt på hva slags Brio leker du har vært borti.

 

Sleng på støtte for minnekort og et fulltastatur og dette er en vinner for min del. Mangelen på disse to gjør den uaktuell.

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Noen sjangs for at denne kommer som en rimeligere samsung-branded telefon noen måneder etter nexus s, eller?

 

I likhet med nexus one/desire..

 

Hvorfor skulle Samsung-navnet gjøre den billigere? Ble Nexus One/Desire noen gang solgt side ved side?

 

 

Det er ikke Samsung-navnet som kan gjøre den billigere, men heller det at Samsung kan dele utviklerkostnadene med Google. Dermed kan de eventuelt selge en Samsung-branded telefon for mindre - slik HTC gjorde.

 

Vet ikke om de ble solgt side ved side noe sted. Dette kommer ann på hva intensjonen til Google er med Nexus S. Skal de etablere seg som en utgiver av hardware, eller er den mer et showcase-produkt slik nexus one er? Nexus one og Desire var jo praktisk talt klin like, men HTC sin telefon ble solgt noe billigere, og kom på markedet noen måneder senere. Hvis Google bare har tenkt å selge et visst kvanta Nexus S for PR-en sin skyld, slik de gjorde med nexus one, ser jeg ikke bort i fra at Nexus S lever videre som en samsung-telefon senere.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Samsung-navnet gjøre den billigere? Ble Nexus One/Desire noen gang solgt side ved side?

 

 

Det er ikke Samsung-navnet som kan gjøre den billigere, men heller det at Samsung kan dele utviklerkostnadene med Google. Dermed kan de eventuelt selge en Samsung-branded telefon for mindre - slik HTC gjorde.

 

Men ble Desire faktisk solgt for mindre? Nexus One var jo ikke til salgs i Norge, så det det er ingen priser å sammenligne.

Lenke til kommentar

"Nexus S er også utstyrt med gyroskop. Dette er noe som vi kun har sett i Iphone 4 tidligere,"

 

Eh, har ikke min HTC Desire gyro? Noe sånt har den jo, siden jeg spiller Teeter f.eks.

 

 

Desire har G-Sensor (accelerometer). Det er to forskjellige ting, som måler bevegelse på forkjellige måter. En G-sensor kan i tillegg merke akselerasjon, som gyro ikke kan. På en annen side kan gyro måle rotasjon, som ikke g-sensor kan.

 

Du vet vel ikke hva de bruker gyroen til? Er det bare for a hjelpe pa stoyete akselerometer-malinger?

 

Virker litt overkill spor du meg, men :)

Lenke til kommentar

Desire har G-Sensor (accelerometer). Det er to forskjellige ting, som måler bevegelse på forkjellige måter. En G-sensor kan i tillegg merke akselerasjon, som gyro ikke kan. På en annen side kan gyro måle rotasjon, som ikke g-sensor kan.

 

Du vet vel ikke hva de bruker gyroen til? Er det bare for a hjelpe pa stoyete akselerometer-malinger?

 

Virker litt overkill spor du meg, men :)

 

Jeg syntes det var overkill da de første mobiltelefonene ble utstyrt med kamera.

 

G-sensoren måler gravitasjon, som forteller hvilken vinkel mobilen har i forhold til Moder Jord. Det fungerer selvfølgelig ikke på romstasjonen ISS, der alt er vektløst. Men gyroen vil fungere der, så alle bevegelser som involverer rotasjon vil bli målt korrekt.

 

Gyroen har uansett kommet for å bli, og gyro og G-sensor utfyller hverandre perfekt. Med GPS og digitalt kompass i tillegg, så har man full kontroll på sted, vinkel, retning og bevegelse.

 

Mobilen kommer stadig nærmere Pohl's visjon om en "Joymaker".

Lenke til kommentar

"Nexus S er også utstyrt med gyroskop. Dette er noe som vi kun har sett i Iphone 4 tidligere,"

 

Eh, har ikke min HTC Desire gyro? Noe sånt har den jo, siden jeg spiller Teeter f.eks.

 

 

Desire har G-Sensor (accelerometer). Det er to forskjellige ting, som måler bevegelse på forkjellige måter. En G-sensor kan i tillegg merke akselerasjon, som gyro ikke kan. På en annen side kan gyro måle rotasjon, som ikke g-sensor kan.

 

Du vet vel ikke hva de bruker gyroen til? Er det bare for a hjelpe pa stoyete akselerometer-malinger?

 

Virker litt overkill spor du meg, men :)

 

Tja, litt overkill blir det kanskje, men det blir mer nøyaktig nettopp pga de forskjellene nevnt.

Lenke til kommentar

Det er ikke Samsung-navnet som kan gjøre den billigere, men heller det at Samsung kan dele utviklerkostnadene med Google. Dermed kan de eventuelt selge en Samsung-branded telefon for mindre - slik HTC gjorde.

 

Forskjellen kan vel bli at denne får erkjennelse av produsenten etter lansering, i motsetning til alle andre "bruk og kast" samsungtelefoner?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...